تراشه‌ی میان‌رده‌ی مدیاتک، آمده است تا کوالکام را کنار بزند

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

طبق گزارشی که از چین به بیرون آمده است، شرکت مدیاتک (MediaTek) مشغول ساخت پردازنده‌ی میان رده‌ی جدیدی در سری Helio است. این پردازنده Helio P35 نام دارد و ده هسته‌ی پردازشی را در خودش جای داده است. دو هسته‌ی اصلی این چیپ‌ست که بار سنگین پردازشی روی دوش آن‌ها است، دو پردازنده‌ی Cortex A-73 هستند که فرکانس ۲.۲ گیگاهرتزی دارند.

چیپ‌ست Helio P35 در سه ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۷ میلادی عرضه خواهد شد.

واحد پردازشی Helio P35 قرار است Mali G71 باشد که در حال حاضر بهترین پردازنده‌ی گرافیکی شرکت ARM است. این پردازنده‌ی گرافیکی ۲۰ درصد مصرف انرژی بهتر دارد و عملکرد آن در مقایسه با Mali-T880 بیش از ۴۰ درصد بهتر است. پردازنده‌ی T880 در Galaxy S7 وجود دارد. شرکت مدیاتک گفته که پردازنده‌ی Helio P35 حداکثر از وضوح گرافیکی Full HD پشتیبانی می‌کند، در صورتی که پردازنده‌ی گرافیکی Mali G71 آن قدر قوی است که به درد تصاویر ۴K هم می‌خورد.

می‌توان روی چیپ‌ست جدید شرکت مدیاتک تا ۱۰ گیگابایت حافظه‌ی رم LPDDR4 قرار داد. این چیپ‌ست هم چنین یک مودم Cat 10 LTE دارد که می‌تواند سرعت دانلودی تا ۴۵۰ مگابیت ارایه دهد. مدیاتک روی این چیپ‌ست تکنولوژی شارژ سریع Pump Express 3.0 را قرار داده است.

چیپ‌ست Helio P35 در سه ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۷ میلادی عرضه خواهد شد و برای شرکت‌های سازنده‌ی گوشی چینی، جایگزین خوبی برای اسنپ‌دراگون ۶۶۰ خواهد بود.

منبع: Phone Arena

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. آریا

    والا ما از این مدیاتک Heilo X10 که خیری ندیدیم
    امیدوارم این سری P35 اینجوری نباشه

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه