[گالری عکس] تصاویری از موشک اسپیس‌ایکس در ماموریت اخیرش

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شرکت اسپیس‌ایکس در جریان ماموریت اخیرش مجموعه‌ای از عکس‌های باکیفیت تهیه کرده و آن‌ها را در فضای منتشر کرده است. این عکس‌ها که در ماموریت پرتاب موشک فالکون ۹ گرفته شده‌اند، در حساب کاربری فلیکر این شرکت منتشر شده‌اند. عکس‌ها نمایش‌گر چگونگی فرود موشک با جزییات بسیار زیاد است. فالکن ۹ در منطقه‌ی فرود زمینی اسپیس‌ایکس در پایگاه فضایی کیپ کاناورال یعنی منطقه‌ی فرود شماره‌ی یک در فلوریدا به زمین بازگشت. این دومین بار بود که اسپیس ایکس موشکش را به‌جای قایق‌های شناور روی دریا، روی زمین فرود می‌آورد.

عکس‌های منتشر شده توسط اسپیس‌ایکس، با تکنیک «نوردهی طولانی» گرفته شده‌ و کل مسیر طی‌شده توسط موشک را از لحظه‌ی صعود تا زمانی که فرود می‌آید در بر بگیرد.

عکس‌های منتشرشده توسط اسپیس‌ایکس، با تکنیک «نوردهی طولانی» گرفته شده‌اند. با این تکنیک شاترهای دوربین برای مدتی طولانی‌تر باز می‌مانند و بیش‌تر به کار عکاسی در نور کم یا برای اعمال کردن فیلترهای خاص روی عکس می‌آید. درمورد اسپیس‌ایکس این تکنیک به این خاطر به کار گرفته شد که کل مسیر طی‌شده توسط موشک را از لحظه‌ی صعود تا زمانی که فرود می‌آید در بر بگیرد.

بقیه‌ی عکس‌ها داری جزییات بیش‌تری از مناظری هستند که از سمت موشک فالکون ۹ دیده می‌شوند.

کپسول Dragon که در تصاویر دیده می‌شوند، در قسمت بالای موشک تعبیه شده بود و آن را در مدار زمین نگه می‌داشت. در این کپسول حدود ۵۰۰۰ پوند بار از سوی ناسا حمل می‌شد که ‌علاوه بر خدمه، شامل تعدادی از دستاوردهای علمی ناسا بود.

با دیجی‌کالا مگ همراه باشید و تصاویر گردآوری‌شده توسط موشک فالکون ۹ اسپیس‌ایکس را ببینید.

منبع: The Verge

????? ?????? ???? ???? ??

?????? ??????? ???????? ????? ??? ????

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه