ایده‌های عجیب تویوتا برای آینده حمل و نقل شهری

۲۰ آذر ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه

المپیک توکیو ۲۰۲۰ در راه است و از مدت‌ها پیش، تویوتا اعلام کرد خودروهایی جدید را برای سهولت حمل و نقل درون شهری افراد، به تولید خواهد رساند. گویا تجربیات تویوتا در راه اندازی سیستم‌های خودکار حمل و نقل، بسیار موفق بوده، چرا که حال این شرکت قصد دارد خودروهای بیشتری را به سبد محصولاتش اضافه کند.

مطابق اعلام این شرکت، تویوتا در حال تبدیل شدن به یک شرکت پویاست و بزودی خودروهایی را به بازار عرضه می‌کند که در دسته بندی خودروهای معمولی، پیکاپ‌ها و شاسی‌بلندها طبقه بندی نمی‌شوند. این خودروها برای افرادی ساخته خواهد شد که خودرو شخصی ندارند، و از راه‌های معمول حمل و نقل استفاده نمی‌کنند. البته تویوتا به طرفدارانش، که شامل تعداد زیادی از افراد در سراسر جهان می‌شوند، اطمینان داده که تولید محصولات در سگمنت‌های فعلی، همانند گذشته ادامه خواهد داشت.

همان‌طور که گفتیم، یکی از محصولات جدید تویوتا، در المپیک و پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ مورد استفاده قرار خواهد گرفت. این محصول، پالت الکتریکی یا e-Palette نام دارد و به واسطه شکل عجیب و غریبش، مورد توجه قرار گرفته است. تویوتا در توضیح این محصول می‌گوید: هدف از ارایه این محصول، فراهم ساختن بستر تحرک برای تمامی افراد جامعه است. جامعه‌ای که در آن مردم احساس شادی و آزادی داشته باشند. تویوتا در ادامه می‌افزاید: ما در حال کار بر روی توسعه فناوری‌هایی هستیم که نسل جدیدی از حمل و نقل را در آینده نزدیک، در دسترس انسان‌ها قرار می‌دهد.

تویوتا

این ایده تنها یک آرزوی زیبا نیست، بلکه تویوتا شدیدا به دنبال اجرایی کردن آن است. جک هالیز، یکی از مدیران ارشد تویوتا در آمریکای شمالی در این‌باره می‌گوید: با توجه به تغییرات جمعیتی در سطح جهان، ما نیاز داریم تا استراتژی‌های در نظر گرفته شده برای حمل و نقل افراد را مورد بازبینی قرار دهیم. البته مفهوم تحرک و جابجایی برای افراد مختلف در قسمت‌های مختلف از جهان، متفاوت است.

هالیز به طور دقیق اعلام نکرد چه محصولاتی در آینده توسط تویوتا وارد بازار می‌شوند، اما وی بیان کرد این محصولات شامل هر وسیله نقلیه‌ای می‌شوند که برای تحرک و جابجایی بهتر به مردم کمک می‌کند. وی در ادامه افزود: این وسایل حمل و نقل در بسیاری از شهرهای متراکم، می‌تواند یک وسیله نقلیه سه چرخه و تک صندلی، همانند iRoad باشد. این سه چرخه برقی برای طی کردن مسافت‌های کوتاه با سرعت پایین، در فواصل درون شهری ساخته شده است. به گفته هالیز، براساس نیاز شهروندان در سراسر جهان، این وسایل نقلیه می‌توانند به صورت اسکیت یا حتی کفش باشند. رانندگی برای بسیاری از افراد سالخورده، امری دشوار است و می‌تواند موجب وارد شدن ضرر و زیان به آن‌ها یا اطرافیان آن‌ها شود. از این رو، برای کهنسالانی که قادر به رانندگی نیستند، بهترین راه حمل و نقل، استفاده از یک تاکسی رباتیک یا روبوتاکسی خواهد بود.

همان‌طور که گفته شد، تویوتا در حال تبدیل به یک شرکت پویاست، و این مورد از محصولات جدید این شرکت به خوبی برداشت می‌شود. برای مثال، تیم رباتیک تویوتا، T-HR3 Humanoid را تولید کرده که می‌تواند در انجام خدمات منزل، شما را یاری رساند. دیگر محصول این شرکت، یعنی ربات C-3PO، برای پرستاری از بیماران یا افراد مسن در کنار تختخواب‌ آن‌ها کاربرد دارد. تویوتا همچنین دستگاهی به نام WelWalk را تولید کرده که یک ابزار توان‌بخشی است. این ربات می‌تواند با کمک به پیاده روی افراد، آن‌ها را در بهبود فلج عضلات پا یاری کند.

تویوتا

دیگر برنامه‌های تویوتا، مربوط به حمل و نقل درون‌شهری می‌شوند. برای نمونه، برنامه تحرک هارمونیک تویوتا یا اصطلاحا پروژه Ha:Mo، به افراد کمک می‌کند تا در زمانی کوتاه‌تر، با هزینه‌ای کمتر، به مکان مورد نظر خود دسترسی پیدا کنند، در حالی‌که استرس و فشارهای روانی آن‌ها نیز با استفاده از این پروژه، کاهش خواهد یافت. این پروژه، مدیریت کارآمدتری را برای شبکه حمل و نقل عمومی درون‌شهری فراهم می‌کند تا افراد در شهرهای پرازدحام و شلوغ، راحت‌تر و بهتر جابجا شوند. این ابتکارات، در حالی صورت می‌گیرد که تویوتا همزمان برنامه‌های توسعه مربوط به خودروهای برقی یا دیگر وسایل حمل و نقل را پیگیری می‌کند.

بنابر گفته‌ هالیز و دیگر مدیران تویوتا، تحرک بهتر به شادابی و نشاط جامعه کمک شایانی می‌کند. نخستین آزمون بزرگ تویوتا در اجرا کردن این ابتکارات، المپیک تابستانی ۲۰۲۰ خواهد بود. جایی‌که E-Palette این شرکت برای جابجایی بدون دردسر ورزشکاران به رویدادهای ورزشی، در دسترس آن‌ها خواهد بود.

منبع: MOTOR1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه