جدول فروش سینمای ایران؛ هزارپا بخاطر محرم متوقف شد

۲۴ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه
جدول فروش سینمای ایران فیلم هزارپا

با فرا رسیدن ایام محرم اکران فیلم‌های کمدی تا دهم ماه محرم متوقف شد و این ماجرا قطعا در جدول فروش سینمای ایران تاثیر زیادی خواهد گذاشت. فیلم هزارپا ساخته ابوالحسن داوودی موفق‌ترین فیلم امسال که موفق به رکوردشکنی‌های زیادی شده در حال حاضر اکرانش متوقف شده و تا ده روز آینده نمایشی نخواهد داشت.

سال گذشته پرفروش‌ترین فیلم درام سینمای ایران «رگ خواب» حمید نعمت‌الله بود. در حال حاضر هم «شعله‌ور» ساخته جدید نعمت‌الله در جدول فروش بعد از فیلم جنگی پر هزینه «تنگه ابوقریب» تنها درامی است که توانسته فروش نسبتا خوبی داشته باشد.

فروش فیلم «هزارپا» بعد از ۹ هفته یعنی دو ماه اکران از ۳۵ میلیارد تومان هم عبور کرده است. تخمین زده شده که تعداد مخاطبان این فیلم از ۴ میلیون نفر هم گذشته است و به این ترتیب تبدیل به پرمخاطب‌ترین فیلم دهه نود شده است. «هزارپا» در دهمین هفته اکرانش و پیش از توقف نمایش‌اش به دلیل فرا رسیدن ایام سوگواری برای دهمین هفته پیاپی صدرنشین گیشه فروش سینماهای ایران بود. در حال حاضر این فیلم دوازدهمین فیلم پرمخاطب تاریخ سینمای ایران بعد از انقلاب است و برای رسیدن به جمع ده فیلم برتر نیاز به شکستن رکورد دو فیلم «آدم برفی» داوود میرباقری و «عروس» بهروز افخمی دارد که ۴ میلیون و ۴۰۰هزار نفر مخاطب داشتند. باید دید در اکران‌های محدود بعد از دهه محرم فیلم داوودی می‌تواند به این رکورد برسد یا نه.

فروش آخرین هفته فیلم «هزارپا» بالای دو میلیارد تومان بود. «هزارپا» کمدی با بازی رضا عطاران، جواد عزتی و سارا بهرامی است که داستان دو دزد خرده‌پا را روایت می‌کند. یکی از دزدها که پای مصنوعی دارد تصمیم می‌گیرد خودش را به عنوان یک جانباز جا بزند تا با خانم دکتر ثروتمندی ازدواج کند که نذر کرده همسرش جانباز باشد. فیلم بامزه از کار درآمده و هرچند منتقدان جدی روی خوشی به آن نشان ندادند اما مردم واقعا به شوخی‌های فیلم می‌خندیدند.

تنگه ابوقریب

فیلم جدید بهرام توکلی تنگه ابوقریب چرخشی در کارنامه این کارگردان است

فیلم جنگی «تنگه ابوقریب» ساخته بهرام توکلی دومین فیلم جدول اکران است. فیلمی که از زمان اکران در جشنواره فجر تحسین‌های زیادی نصیب آن شده و بخصوص از لحاظ کارگردانی آن را بالاتر از استانداردهای سینمای ایران می‌دانند. بهرام توکلی را با فیلم‌هایی مثل «آسمان زرد کم عمق» و «اینجا بدون من» می‌شناسیم و ساخت فیلم جنگی یک تغییر مسیر بزرگ در کارنامه‌اش است. فیلم بعد از چهار هفته اکران بالای ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان فروخته و فروش کلی‌اش در هفته گذشته بالای ۷۴۳ میلیون دلار است. «تنگه ابوقریب» ماجرای جنگاوری‌های سربازان ایرانی است. بازی امیر جدیدی در فیلم جزو نکات مثبت آن است.

فیلم دم سرخ ها

فیلم دم سرخ‌ها کمدی ناموفق امسال است هر چند در جدول فروش حضور دارد

«دم سرخ‌ها» از آن کمدی‌های عامه‌پسند آرش معیریان است که اکرانش با رسیدن محرم متوقف می‌شود ولی در هفته گذشته سومین فیلم پرفروش سینمای ایران بوده است. جواد رضویان، بهنوش بختیاری، رضا شفیعی جم و علی صادقی بازیگران این کمدی هستند. فیلم خوبی نیست ولی در عرض ۵ هفته بالای دو میلیارد و ۳۸۰ میلیون تومان فروخته است. فروش هفته گذشته فیلم ۳۳۱ میلیون تومان بوده.

فیلم کاتیوشا

فیلم کاتیوشا ساخته علی عطشانی طبق معمول فیلم‌های این کارگردان سوژه ملتهبی دارد

«کاتیوشا» فیلم علی عطشانی به نسبت کارهای قبلی‌اش یک پله رو به جلو محسوب می‌شود. گروه بازیگران خوبی دارد. هادی حجازی‌فر، احمد مهرانفر و میترا حجار بازیگران فیلم هستند که طبق معمول کارهای عطشانی سوژه جنجالی دارد. یک جوان بسیجی معروف مجبور می‌شود چند روزی را کنار یک پسر جلف پولدار بگذراند. طبعا می‌توانید فکر کنید که اختلاف فرهنگی دو نفر باعث چه شوخی‌هایی می‌شود. فروش کاتیوشا از ابتدای اکران نزدیک به دو میلیاردتومان بوده است.

فیلم شعله ور

فیلم شعله ور حمید نعمت‌الله از آن آثاری است که می‌شود دیدنش را توصیه کرد

سال گذشته پرفروش‌ترین فیلم درام سینمای ایران «رگ خواب» حمید نعمت‌الله بود. در حال حاضر هم «شعله‌ور» ساخته جدید نعمت‌الله در جدول فروش به جز فیلم جنگی پرهزینه «تنگه ابوقریب» تنها درامی است که توانسته فروش نسبتا خوبی داشته باشد و در عرض سه هفته بالای ۷۰۰ میلیون تومان بفروشد. فیلم نعمت‌الله فضای خاصی دارد. ستاره‌اش امین حیایی است و درباره مردی است که عقده‌های زیادش باعث شده تبدیل به یک شکست‌خورده تمام عیار در زندگی و در رابطه با پسرش شود. پسر امین حیایی هم اولین حضور سینمایی‌اش را در فیلم تجربه کرده است. یک‌بار دیگر همایون شجریان و سهراب پورناظری روی تیتراژ فیلم نعمت‌الله خوانده‌اند و هنرنمایی کرده‌اند. فیلم البته هنوز به مرز یک میلیارد تومان نرسیده اما چون برعکس بقیه فیلم‌های پرفروش کمدی نیست در ایام محرم هم اکرانش ادامه خواهد داشت. بین فیلم‌های پرفروش جدول فروش شاید تنها فیلمی است که می‌توان دیدنش را با اطمینان به مخاطبان سینما توصیه کرد. نعمت‌الله فیلمی ساخته که روایت و کارگردانی درخشانی دارد و بعد از مدت‌ها از امین حیایی هم بازی تحسین‌برانگیزی می‌بینیم.

فیلم هفته اکران فروش کلی
هزارپا ۱۰ ۳۵,۴۵۶,۵۰۲,۰۰۰
تنگه ابوقریب ۵ ۳,۷۹۰,۰۶۲,۰۰۰
دم سرخ‌ها ۶ ۲,۳۸۱,۷۱۴,۰۰۰
کاتیوشا ۷ ۲,۰۴۵,۱۲۰,۰۰۰
شعله‌ور ۴ ۷۴۹,۸۲۲,۰۰۰
داش آکل ۲ ۱۵۶,۰۵۵,۰۰۰
دارکوب ۱۱ ۲,۰۵۹,۳۰۴,۰۰۰
خاله قورباغه ۱۱ ۲,۳۱۰,۳۴۲,۰۰۰
آخرین بار کی سحر را دیدی؟ ۲ ۷۵,۴۶۱,۰۰۰
همه چی عادیه ۴ ۲۰۸,۵۳۰,۰۰۰

 

 

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه