با هدست واقعیت مجازی گوگل در اینترنت جست‌وجو کنید!

۱۰ مرداد ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
واقعیت مجازی

تا پیش از این یوتیوب و گوگل استریت ویو روی هدست واقعیت مجازی Daydream گوگل قابل دسترس بود. اکنون علاوه بر این‌ها مرورگر گوگل کروم نیز روی این پلتفرم قابل دسترس است و می‌توان با استفاده از هدست VR در اینترنت جست‌وجو کرد.

گوگل امروز اعلام کرد که یک نسخه سازگار با VR برای اپلیکیشن اندرویدی گوگل کروم ارائه کرده است و می‌توان این اپلیکیشن را روی گوشی‌های هوشمند برای استفاده در هدست واقعیت مجازی Daydream دانلود کرد. این اپلیکیشن همچنین روی هدست VR لنوو Mirage Solo نیز در دسترس است.

هدست گوگل

این یک اتفاق جدید نیست چرا که پیش از این فیس‌بوک یک مرورگر وب داخلی برای هدست واقعیت مجازی خود «آکیلوس گو» در نظر گرفته بود. هدست سامسونگ Gear VR نیز پیش از گوگل چنین امکانی را فراهم کرده بود که البته هیچ کدام چندان موفقیت آمیز نبودند. خود گوگل هم قبلا به صورت آزمایشی روش‌هایی برای جست‌وجو در اینترنت به صورت VR ارائه کرده بود. اما این اپلیکیشن مستقل جدید با هدف ارائه یک راه‌حل کامل ارائه شده است و انتظار می‌رود تجربه جالب‌تری از یک مرورگر وب واقعیت مجازی ارائه کند.

هدست VR

نسخه هدست VR اپلیکیشن کروم یک صفحه نمایش گسترده برای نمایش ویدئوها به صورت واقعیت مجازی ارائه و امکان اجرای اپلیکیشن‌های واقعیت‌‌مجازی تحت وب را فراهم می‌کند. به کمک نسخه VR اپلیکیشن یوتیوب می‌توان ویدیوهای ۳۶۰ درجه یوتیوب را به راحتی روی هدست VR تماشا کرد. اما تا پیش از این برای نمایش ویدئوهای غیر از یوتیوب راه حلی وجود نداشت. اپلیکیشن VR کروم این کمبود را برطرف و تجربه جالب‌تری از تماشای ویدئوهای واقعیت مجازی خارج از یوتیوب را برای کاربران فراهم می‌کند.

منبع: Cnet

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه