شادی پس از گل بازیکنان تیم سوئیس جنجال ساز شد

۲۸ مهر ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
تیم سوییس

شادی پس از گل دو بازیکن تیم سوییس در بازی با صربستان جنجال ساز شد.  شادی پس از گل گرانیت ژاکا و ژردان شقیری پس از گلزنی در جریان بازی تیم های سوئیس و صربستان در دور دوم مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۱۸ جنجال ساز شده و احتمال جریمه نقدی این دو بازیکن از سوی فیفا وجود دارد.

ژاکا و شقیری که هر دو نژاد آلبانیایی دارند، پس از گلزنی در این بازی تماشایی با دستان خود آرم پرچم این کشور را نشان دادند که این حرکت با توجه به روابط دو کشور صربستان و آلبانی حسابی جنجالی شد. در صورتی که فیفا تشخیص دهد این کار آن ها یک حرکت سیاسی بوده، ممکن است با محرومیت مواجه شوند.

شقیری پس از بازی درباره این حرکتش گفت:«نمی خواهم راجع به این موضوع حرف بزنم. من پس از گلزنی احساساتی شدم. از اینکه چنین گل مهمی بثمر رساندم بسیار خوشحالم. حرف دیگری نمی خواهم بزنم.»

این بازیکن که در تیم استوک سیتی انگلیس بازی می کند، در کشور کوزوو به دنیا آمده است. این کشور در سال ۲۰۰۸ از صربستان اعلام استقلال کرد و روابط دو کشور از آن زمان تیره است. والدین گرانیت ژاکا هم در کوزوو به دنیا آمدند. جنگ های بالکان باعث شد بسیاری از خانواده ها به کشورهای اروپایی از جمله سوئیس مهاجرت کنند.

سرمربی تیم سوئیس ضمن ابراز امیدواری مبنی بر اینکه این اتفاق پیروزی تیمش را تحت الشعاع قرار ندهد در این مورد گفت:«نباید سیاست را وارد فوتبال کرد. همیشه باید به حریف احترام گذاشت. بازی در محیطی شگفت انگیز برانگیز شد و نباید آن را خراب کرد.» سرمربی تیم صربستان هم از اظهارنظر در این مورد خودداری کرد.

تیم سوئیس با پیروزی ۲-۱ مقابل صربستان توانست با ۴ امتیاز پس از برزیل در رده دوم گروه پنجم قرار بگیرد و در دور سوم مرحله گروهی باید با کاستاریکا بازی کند.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه