جگوار و لندروور نمی‌گذارند کیف‌پول‌تان گم شود

۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

جگوار و لند روور برای اولین‌بار خودروهایشان را به برنامه‌هایی مجهز می‌کنند که مانع جا گذاشتن و گم کردن وسایل‌تان می‌شوند.

بعضی سهل‌انگاری‌ها و اتفاقات ساده، می‌توانند وقفه‌های طولانی در کار و زندگی روزمره‌‌ به وجود بیاورند و ممکن است در همان ساعت‌های اولیه‌ی روز حسابی کلافه‌مان ‌کنند. جا گذاشتن وسایل در خانه یا محل کار یکی از همین اتفاقات است که البته در عصر تکنولوژی بدون راه‌حل رها نشده‌ است. گجت‌هایی که با نام Tile شناخته می‌شوند، برای جلوگیری از این‌طور مشکلات به بازار جهانی معرفی شده‌اند.

Tile به گجت هوشمندی‌ گفته می‌شود که با گیره به وسایلی مثل کیف‌پول یا دسته‌کلید شما می‌چسبد و به‌وسیله‌ی بلوتوث به گوشی تلفن همراه‌تان وصل می‌شود. زمانی که وسیله‌تان را جا می‌گذارید و فاصله‌ی گوشی با آن افزایش می‌یابد، گجت و گوشی هم‌زمان زنگ زده و شما را باخبر می‌کنند. این نوع گجت‌ها معمولا برای جلوگیری از گم کردن وسایل، آخرین مکان شناخته‌شده از طریق اتصال بلوتوث بین گوشی و گجت را هم نمایش می‌دهند.

حالا جگوار و لند روور می‌خواهند در خودروهای جدیدشان از این Tileها بهره ببرند. به‌این‌ترتیب که صفحه‌نمایش روی کنسول ماشین با استفاده از پروتکل BLE (بلوتوث کم‌مصرف) به گجت یا به‌عبارتی به وسیله‌ی شما متصل می‌شود. در مربع سفیدرنگ روی صفحه‌نمایش دقیقا همان مکانیزمی که در گوشی‌های هوشمند دیده‌ایم،‌ پیاده می‌شود.

شما می‌توانید چندین وسیله را در برنامه‌ اضافه کنید تا همیشه از همراه داشتن آن‌ها مطمئن باشید. قبل از این‌که شروع به‌رانندگی کنید این برنامه به شما یادآوری می‌کند که کدام وسیله را در خانه یا محل کار جا گذاشته‌اید. همچنین با تپ کردن روی صفحه‌نمایش می‌توانید آخرین محل هر وسیله را ببینید.

منبع: The Verge

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه