هایلایت؛ حذف باورنکردنی قهرمان جهان: خداحافظی آلمان‌ها با جام جهانی ۲۰۱۸

۲۸ مهر ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه
جام جهانی 2018 حذف آلمان

مدافع عنوان قهرمانی در عین ناباوری در مرحله گروهی با جام جهانی ۲۰۱۸ خداحافظی کرد. حذف آلمان از عحیب‌ترین اتفاقات جام جهانی ۲۰۱۸ شد.

دور سوم مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۱۸ با برگزاری دو بازی همزمان از ساعت ۱۸:۳۰ در گروه ششم ادامه پیدا کرد. در مهمترین بازی تیم آلمان در عین ناباوری با ۲ گل مغلوب کره جنوبی شد و در دیگر بازی هم تیم سوئد با ۳ گل مقابل مکزیک به پیروزی رسید.

تیم آلمان با این شکست همان ۳ امتیازی باقی ماند و در قعر جدول گروه ششم قرار گفت تا برای نخستین بار در تاریخ خودش از صعود به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی باز بماند. تیم سوئد با ۶ امتیاز و به دلیل تفاضل گل بهتر بالاتر از مکزیک در صدر گروه قرار گرفت. کره جنوبی هم با ۳ امتیاز در رده سوم گروه جای گرفت. تیم آلمان دیدار با کره جنوبی را هجومی آغاز کرد اما بازی خیلی زود متعادل شد و بیشتر در میانه میدان دنبال می‌شد. کره روی اشتباه مانوئل نویر روی یک ضربه آزاد می‌توانست به گل برسد اما نویر توانست اشتباه خودش را جبران کند. نیمه اول بدون اینکه اتفاق خاصی روی دروازه‌ها رخ دهد با نتیجه تساوی به پایان رسید. آلمان که برای صعود به پیروزی در این بازی نیاز داشت در ابتدای نیمه دوم صاحب یک فرصت خوب شد اما دروازه‌بان کره با یک عکس‌العمل زیبا ضربه سر لئون گورتزکا را دور کرد. پس از این حملات، آلمان در ابتدای نیمه بازی بار دیگر نزدیکتر شد و کره چند بار روی ضد حملات خطرناک ظاهر شد. تعویض‌های یواخیم لوو هم در ادامه بازی نتوانست جریان بازی را به سود آلمان کند و این تیم باوجود حفظ توپ توانایی خلق موقعیت جدی روی دروازه کره را نداشت. آلمان در دقیقه ۸۷ روی سانتر زیبای مسوت اوزیل می‌توانست به گل برسد اما متس هوملس با بی دقتی ضربه سرش را به بیرون زد. کره جنوبی در دقیقه ۹۲ در عین ناباوری توسط کیم یونگ گوان روی کرنر ارسالی به گل رسید اما داور این گل را به دلیل آفساید مردود کرد. داور بازی پس از بازبینی تصاویر در نهایت این گل را به درستی قبول کرد. تیم کره در دقیقه ۹۶ روی اشتباه نویر که جلو امده بود توانست توسط سون هیونگ مین به گل دوم خودش هم دست یابد تا آلمان‌ها برای نخستین بار در جام جهانی مغلوب یک تیم آسیایی شوند.

در دیگر بازی این گروه تیم سوئد بازی را بهتر شروع کرد و در دقیقه ۲۹ بازیکنان این تیم اعتقاد به خطای هند خاویر هرناندز داشتند اما داور پس از بازبینی تصاویر ویدیویی دستور به ادامه بازی داد. بازی در ادامه با برتری تیم سوئد پیگیری شد اما دروازه بان مکزیک مانع از گلزنی آنها شد. تیم سوئد در دقیقه ۵۰ بازی توسط لودویگ آگوستینسون به گل دست یافت. زردپوشان در دقیقه ۶۲ صاحب یک ضربه پنالتی شدند و توسط اندریاس گرانکوئیست به گل دوم خودشان هم دست یافتند. مکزیک پس از این گل سراپا حمله شد اما این سوئد بود که در دقیقه ۷۴ با گل به خودی ادسون آلوارز به گل سوم خودش هم رسید. تلاش‌های مکزیک در ادامه نتیجه نداد تا سوئد به یک پیروزی پرگل دست یابد.

تیم برزیل مدعی هم بدون دردسر با شکست صربستان توانست به عنوان صدرنشین به مرحله یک هشتم نهایی راه یابد. دور سوم مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۱۸ با برگزاری دو بازی همزمان از ساعت ۲۲:۳۰ در گروه پنجم رقابت ها ادامه پیدا کرد. در مهمترین بازی تیم برزیل با ۲ گل مقابل صربستان پیروز شد و در دیگر بازی هم تیم سوئیس به تساوی ۲-۲ مقابل کاستاریکا رضایت داد.

با این نتایج تیم برزیل با ۷ امتیاز به عنوان تیم صدرنشین صعود کرد و سوئیس هم با ۵ امتیاز در رده دوم قرار گرفت. تیم‌های صربستان و کاستاریکا هم با ۳ و ۱ امتیاز در رده های بعدی جای گرفتند.

تیم برزیل بازی با صربستان را هجومی آغاز کرد و موقعیت های خوبی هم بدست آورد اما با بی دقتی آن ها را از دست داد. بازی در میانه نیمه اول متعادل شده بود که برزیل در دقیقه ۳۶ روی پاس زیبای فیلپیه کوتینیو و توسط پائولینیو به گل رسید تا نیمه اول با برتری سلسائو به پایان برسد. صربستان که برای باقی ماندن در جام به پیروزی در این بازی نیاز داشت در ابتدای نیمه دوم فشار زیادی روی دروازه حریف خودش وارد کرد اما این برزیل بود که در دقیقه ۶۸ روی کرنر ارسالی نیمار و با ضربه سر تیاگو سیلوا به گل دوم خودش رسید. بازی در ادامه با برتری برزیلی‌ها که روحیه خوبی پیدا کرده بودند پیگیری شد و این تیم می‌توانست در چند صحنه اختلاف را بیشتر کند اما بازی در نهایت با همان دو گل به پایان رسید.

تیم کاستاریکا که در دو بازی قبلی خودش شکست خورده بود برای اعاده حیثیت به زمین آمد و در دقیقه ۶ تا آستانه گلزنی پیش رفت اما ضربه بورگس به تیر دروازه سوئیس خورد. این تیم به حملات پرفشارش ادامه داد و در دقیقه ۱۰ بار دیگر نزدیک بود به گل برسد اما این بار هم تیر دروازه مانع آن‌ها شد. تیم سوئیس در دقیقه ۳۱ برخلاف جریان بازی با شوت محکم بلریم ژمایلی به گل رسید تا این تیم با خوش شانسی پیروز نیمه اول شود. کاستاریکا همانند نیمه پیش در نیمه دوم فوتبال هجومی ارائه کرد و در دقیقه ۵۶ با ضربه سر کندال واتسون به نخستین گل خودش در این جام دست یافت. بازی در ادامه نزدیک و متعادل دنبال شد تا اینکه سوئیس در دقیقه ۸۸ توسط یوسیپ درمیچ به گل دوم خودش هم رسید اما این پایان کار نبود و کاستاریکا در دقیقه ۹۳ صاحب ضربه پنالتی شد. ضربه برایان روئیز پس از برخورد به تیر دروازه به دروازه‌بان سوئیس خورد و وارد دروازه شد تا بازی مساوی تمام شود.

گزیده بازی‌های دیروز را در زیر ببینید:

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه