حکم فیفا در مورد حرکت جنجالی بازیکنان سوئیس اعلام شد

۲۸ مهر ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
جام جهانی 2018 شکیری

حکم فدراسیون بین المللی فوتبال درباره بازیکنان تیم سوئیس در جام جهانی ۲۰۱۸ مشخص شد.

فیفا که اعلام کرده بود در مورد شادی پس از گل جنجالی ژردان شکیری و گرانیت ژاکا در بازی با صربستان تحقیق خواهد کرد، حالا این دو بازیکن را به پرداخت ۱۰ هزار فرانک سوئیس محکوم کرده است. برخلاف انتظار رسانه ها که از محرومیت دو جلسه ای این بازیکنان خبر داده بودند فیفا تصمیم گرفته آن ها را تنها جریمه نقدی کند. فیفا همچنین اشتفان لیخشتاینر، کاپیتان تیم سوئیس را به دلیل اعتراض به داور مبلغ ۵ هزار فرانک سوئیس جریمه کرده است.

ژاکا و شقیری که هر دو نژاد آلبانیایی دارند، پس از گلزنی در بازی صربستان با دستان خود آرم پرچم این کشور را نشان دادند که این حرکت با توجه به روابط دو کشور صربستان و آلبانی حسابی جنجالی شد. براساس قوانین فیفا، هرگونه حرکت از سوی بازیکنان و مربیان در داخل زمین که برداشن سیاسی از آن شود ممنوع است.

فدراسیون فوتبال صربستان همچنین اعلام کرده از شکیری به دلیل پوشیدن کفش هایی که پرچم کوزوو روی آن حک شده بود به فیفا شکایت خواهد کرد. این بازیکن که در تیم استوک سیتی انگلیس بازی می کند، در کشور کوزوو به دنیا آمده است. این کشور در سال ۲۰۰۸ از صربستان اعلام استقلال کرد و روابط دو کشور از آن زمان تیره است. جنگ های بالکان باعث شد بسیاری از خانواده ها به کشورهای اروپایی از جمله سوئیس مهاجرت کنند.

تیم سوئیس که با پیروزی ۲-۱ مقابل صربستان توانست با ۴ امتیاز پس از برزیل در رده دوم گروه پنجم قرار بگیرد، ساعت ۲۲:۳۰ روز چهارشنبه از دور سوم مرحله گروهی باید با کاستاریکا بازی کند. تیم های برزیل و صربستان هم در دیگر بازی این گروه به مصاف هم می روند. قضاوت این دیدار حساس بر عهده علیرضا فغانی از ایران است.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۵ دیدگاه
  1. الیائی

    چه جالب شادی پس از گل سیاسی اما جریان کفش و اسپانسری ایران اصلا ربطی به سیاست نداره، هرچند اسپانسری فقط به دلیل مسئولین محترم بود به هرحال خرید لباس از فروشگاه های خارج بودجه و رسید های گم نام تر و گرونتری لازم داشت تا خرید از برندهای داخلی با طراحی جذاب و واحد پول خودی و مسیر و حمل و نقل داخلی

  2. مهدی

    وقتی سیاست در ورزش دخالت میکند باعث افسوس نیست؟ چطوره اعدامش کنید بیچاره رو

  3. مجید

    اینکه در جام جهانی ۲۰۱۸ بازیکنانی ورزش و سیاست رو قاطی میکنن باعث افسوس و ناراحتی است

  4. ستاره

    بالاخره شکیری یا شقیری؟

    1. مهدی

      هیچ کشوری جز کشور های عربی حرف ق ندارن باید شکیری تلفظ بشه. همونطور که گزارشگر تلفظش میکرد

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه