با ۸ گوشی عجیب و خاص حال حاضر دنیا آشنا شوید

۲۴ مهر ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه
خاص ترین گوشی ها

اگر اهل خواندن مقالات تکنولوژی باشید، احتمالا در ماه‌های اخیر مقالات زیادی پیرامون قدیمی و تکراری شدن ظاهر گوشی‌ها خوانده‌اید. با وجود این که ظاهر گوشی‌ها تکراری شده‌اند، اما در این صنعت هنوز هم تعداد زیادی گوشی اندرویدی خاص وجود دارد که هرکدام از آن‌ها از ویژگی‌های خاصی بهره می‌برند. هرچند برخی از این ویژگی‌ها شاید خیلی هیجان‌انگیز به‌حساب نیایند، اما در هر صورت نمی‌توانیم خاص بودن آن‌ها را کتمان کنیم. در ادامه نگاهی به ۸ تا از خاص‌ترین گوشی‌ها می‌اندازیم که به تازگی عرضه شده‌اند یا به زودی عرضه می‌شوند.

برای سرمایه‌گذاران ارزهای مجازی: گوشی Sirin Labs Finney

Sirin Labs Finney

گوشی Sirin Labs Finney یک گجت مبتنی بر فناوری بلاک‌چین است که در ماه نوامبر (آبان) امسال روانه‌ی بازار می‌شود. سخت‌افزار این گوشی هم‌رده‌ی پرچم‌داران است و در ضمن از تعداد زیادی از قابلیت‌های مربوط به بلاک‌چین بهره می‌برد و در نهایت می‌توانیم به نمایشگر دوم آن اشاره کنیم که به‌صورت کشویی از پشت گوشی بیرون می‌آید. سیستم‌عامل این گوشی Sirin OS است که بر مبنای اندروید ۸.۱ طراحی شده و به همین خاطر می‌توانیم این گجت را به‌عنوان یک گوشی اندرویدی خاص در نظر بگیریم. علاوه بر این، کاربران از طریق فروشگاه اینترنتی D-App Store می‌توانند اپلیکیشن‌های نامتمرکز و مبتنی بر فناوری بلاک‌چین را دانلود کنند.

برای عکاس‌های حرفه‌ای: گوشی Red Hydrogen One

Red Hydrogen One

بیشتر گوشی‌های هوشمند امروزی از لحاظ کیفیت عکاسی و فیلمبرداری عملکرد بسیار خوبی دارند. با این حال، شرکت Red با عرضه‌ی گوشی Red Hydrogen One که قرار است در ماه آگوست (مرداد) معرفی شود، می‌خواهد تحول بزرگی را در این عرصه به وجود بیاورد.

این گوشی اندرویدی از دو ویژگی خاص بهره می‌برد: قابلیت‌های عکاسی پرسروصدا و نمایشگر هولوگرافیک. در مورد عکاسی، کمپانی Red تصمیم دارد لنزهای حرفه‌ای را به‌صورت قطعات ماژولار برای این گوشی عرضه کند و در ضمن از این گوشی می‌توان به‌عنوان نمایشگر دوربین‌های Red استفاده کرد. در مورد نمایشگر هولوگرافیک هم با وجود اینکه هنوز اطلاعات زیادی در مورد آن نداریم، اما بر اساس گزارش‌های پراکنده، به‌نظر می‌رسد عملکرد خوبی دارد.

برای طرفداران تایپ با کیبوردهای فیزیکی: گوشی BlackBerry KEY2

BlackBerry KEY2

بلک‌بری از معدود سازنده‌هایی محسوب می‌شود که همچنان گوشی‌های مجهز به کیبوردهای فیزیکی را روانه‌ی بازار می‌کند. از بین این گجت‌ها، بلک‌بری KEY2 که از کیبورد فیزیکی ۳۵ کلیده بهره می‌برد، جدیدترین مدل به حساب می‌آید. در نقد و بررسی‌ها انجام شده، بسیاری از کارشناسان از عملکرد این کیبورد رضایت داشتند. البته به دلیل بزرگ بودن این بخش از گوشی، این گجت از نمایشگر کوچک ۴.۵ اینچی بهره می‌برد. از دیگر امکانات گوشی می‌توانیم به بهره‌گیری از تراشه اسنپ‌دراگون ۶۶۰، ۶ گیگابایت حافظه رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی اشاره کنیم.

بیشتر بخوانید: ۵ شیوه برای خاص ماندن گوشی‌ها در دوران طراحی‌های بی‌حاشیه

برای افرادی که به‌طور همزمان خواستار تبلت و گوشی هوشمند هستند: گوشی ZTE Axon M

ZTE Axon M

هرچند انتظار می‌رود سامسونگ اولین گوشی انعطاف‌پذیر خود را تا اوایل سال آینده معرفی کند، اما در حال حاضر طرفداران این گوشی‌ها باید به ZTE Axon M رضایت بدهند. این گوشی از دو نمایشگر ۵.۲ اینچی تشکیل شده که از طریق یک لولای میانی به یکدیگر متصل شده‌اند. با باز شدن گوشی، یک نمایشگر تبلت‌مانند ۶.۷۵ اینچی ایجاد می‌شود. بزرگ بودن این نمایشگر کار کاربران را برای کارهایی مانند وب‌گردی یا تماشای ویدیوها راحت‌تر می‌کند.

برای ثروتمندانی که به گوشی تاشو علاقه دارند: گوشی سامسونگ W2018

سامسونگ W2018

بازار مربوط به «ثروتمندانی که خواستار گوشی تاشو هستند» به نظر بازار بزرگی نیست، اما سامسونگ علاقه‌ی خاصی به این دسته از خریداران دارد و همواره برای این افراد گوشی‌های تاشو گران‌قیمتی را عرضه می‌کند. گوشی اندرویدی سامسونگ W2018 از تراشه اسنپ‌دراگون ۸۳۵، ۶ گیگابایت حافظه رم و ۶۴ گیگابایات بهره می‌برد. در ضمن این گوشی پیش از گلکسی اس ۹، مجهز به دوربین حاوی دیافراگم متغیر بود. با این حال، این گوشی به‌دلیل بهره‌گیری از این مشخصات و دلایل دیگر، قیمت ارزانی ندارد و خریدن آن بیش از ۲۰۰۰ دلار هزینه در پی دارد.

برای طرفداران نمایشگرهای بی‌حاشیه: اوپو Find X و ویوو Nex

ویوو Nex

به نظر می‌رسد تمام سازندگان گوشی‌ها در پی دستیابی به راه‌حلی برای افزایش نسبت نمایشگر به بدنه گوشی هستند. در همین رابطه، گوشی‌های اوپو Find X و ویوو Nex برای دستیابی به این هدف به بهره‌گیری از دوربین‌های پاپ‌آپ روی آورده‌اند. برای اینکه بدانیم چنین رویکردی یک مد زودگذر یا ماندگار خواهد بود، باید صبر کنیم ببینیم که آیا دیگر شرکت‌ها هم چنین رویکردی را در پیش می‌گیرند یا نه.

بیشتر بخوانید: پیش‌بینی شکل و شمایل گوشی‌های آینده

برای افرادی که خواستار گوشی اندرویدی کوچک هستند: سونی اکسپریا XZ2 کامپکت

سونی اکسپریا XZ2 کامپکت

تا چند سال پیش، اگر می‌گفتیم پیدا کردن یک گوشی ۵ اینچی بهره‌مند از مشخصات سخت‌افزاری رده‌بالا به کاری سخت بدل می‌شود، کسی حرف ما را باور نمیکرد. در حال حاضر گوشی سونی اکسپریا XZ2 کامپکت چنین ویژگی‌هایی دارد. علی‌رغم اینکه نمایشگر این گوشی هم‌اندازه‌ی گوگل پیکسل است، اما اندازه‌ی کلی آن کوچک‌تر از این گوشی است و در ضمن از تراشه اسنپ‌دراگون ۸۴۵ بهره می‌برد. اگر به‌دنبال گوشی مجهز به ویژگی‌های سخت‌افزاری رده‌بالایی هستید که اندازه بزرگی نداشته باشد، می‌توانیم خرید این گوشی را توصیه کنیم.

برای گیمرها: گوشی ایسوس ROG

ایسوس ROG

از زمان عرضه گوشی Razer در سال گذشته، بسیاری از سازندگان به ساخت گوشی‌های مختص به گیمینگ روی آورده‌اند. یکی از جذاب‌ترین آن‌ها، گوشی اندرویدی ایسوس ROG است. علاوه بر امکانات گسترده‌ی این گوشی، ایسوس وسایل جانبی زیادی را هم برای آن عرضه کرده است. از بین آن‌ها می‌توانیم به خنک‌کننده گوشی و داک شبیه به نینتندو سوییچ اشاره کنیم که از نمایشگر جداگانه هم بهره می‌برد. انتظار می‌رود این گوشی در سه‌ماهه سوم ۲۰۱۸ روانه بازار شود.

در این مقاله به ۸ تا از خاص‌ترین گوشی‌ها که در سال ۲۰۱۸ عرضه شده‌اند یا خواهند شد نگاهی انداختیم. در این باره چه نظری دارید؟ آیا در این فهرست جای گوشی‌های موردنظر شما خالی است؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

منبع: Android Authority

دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه