بنیان‌گذار فیسبوک می‌خواهد خانه‌اش مجهز به هوش مصنوعی باشد

۱۴ دی ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

مارک زاکربرگ در صدد این است که امکانات تکنولوژیک بیش‌تری را به خدمت بگیرد و می‌خواهد یک هوش مصنوعی (AI) برای خانه‌ی خودش طراحی کند.

تصور می‌شود که زاکربرگ در این زمینه راهنمایی‌هایی هم از ایلان ماسک بگیرد.

زاکربرگ امروز روی صفحه‌ی فیسبوک‌اش نوشت که می‌خواهد یک هوش مصنوعی برای خانه‌اش طراحی کند که هم بتواند کارهای مربوط به مدیریت خانه را انجام بدهد و هم یک حقیقت مجازی از فضای کار را برایش نمایش بدهد؛ چیزی درست شبیه خانه‌ی رابرت داونی جونیور (Robert Downey Jr) در نقش «تونی استارک» (Tony Stark) در فیلم Iron Man.

زاکربرگ نوشته: “شبیه کاراکتر خدمات‌رسان J.A.R.V.I.S در فیلم Iron Man خواهد بود. اما باید اول ببینیم که چه تکنولوژی‌هایی در اختیار داریم.”

او می‌خواهد که سیستم ضمن فراهم کردن امکانات اولیه مانند موسیقی، تنظیم نورپردازی و دمای اتاق، کارهای دیگری هم انجام دهد. مثلا در را به روی دوستان و آشنایان صاحبخانه باز کند، اگر نوزادشان، «مکس» (Max)، به آن‌ها احتیاج دارد خبر بدهد، و البته تمام این‌ دستورات را با تشخیص صدای صاحبخانه انجام بدهد.

درواقع طرح چنین سیستمی برای یک شهروند غیرمیلیونر هم امکان‌پذیر است. پیچیدگی کار آن‌جاست که سیستم باید به صدای مارک و همسرش را تشخیص بدهد و دستورات را طبق میل هریک از آن‌ها تغییر بدهد. مثلا این‌که مارک دمای اتاق خنک‌تر را ترجیح می‌دهد.

اما جالب‌ترین بخش این هوش مصنوعی مربوط به حقیقت مجازی (VR) می‌شود. زاکربرگ می‌گوید: “این سیستم به من کمک می‌کند تا اطلاعات را به صورت حقیقت مجازی ببینم و بتوانم بهتر کارها را مدیریت و سازماندهی کنم.”

پیچیدگی کار آن‌جاست که سیستم باید صدای مارک و همسرش را تشخیص بدهد و دستورات را طبق میل هریک از آن‌ها تغییر بدهد.

مسلما چنین چیزی به یک سیستم پیشرفته‌تر از تکنولوژی موجود، حتیاج دارد.

تصور می‌شود که زاکربرگ در این زمینه راهنمایی‌هایی هم از «ایلان ماسک» (Elon Musk) بگیرد. ماسک در محیط کاری خود از سیستمی استفاده می‌کند که دستورات را از طریق حرکات و پروجکشن‌های او تشخیص می‌دهد.

منبع: The Verge

CES_2016_Slider

دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه