درآمد پوکمون گو از ۱.۸ میلیارد دلار گذشت

۲۲ مرداد ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
بازی پوکمون گو

اینکه بازی «پوکمون گو» (Pokemon Go) در حال حاضر یکی از بزرگترین و محبوب‌ترین بازی‌های پلتفرم موبایل است، از کسی پنهان نیست. فروش و درآمدی که پوکمون گو در رقابت‌ها حتی بالاتر از بازی‌هایی مثل «کلش رویال» یا «کلش آو کلنز» قرار می‌گیرد. به تازگی آماری از درآمد کلی بازی پوکمون گو منتشر شده است؛ آماری که انتظار آن را داشتیم و با دیدن رقم درآمد حاصل از بازی، چندان هم متعجب نشده‌ایم.

۵۸ درصد از درآمد کلی پوکمون گو از سیستم عامل اندروید و ۴۲ درصد هم از سیستم عامل موبایل اپل یعنی iOS بوده است.

موسسه‌ی آماری Sensor Tower که معمولا هر چند وقت یک بار اطلاعات فروش و دانلود برترین اپ‌ها و بازی‌های اپ‌استور را منتشر می‌کند، میزان درآمد کلی بازی پوکمون گو را منتشر کرده است. بر اساس اطلاعات منتشر شده، بازی پوکمون گو از زمان عرضه‌ی خود درآمدی ۱.۸ میلیارد دلاری داشته است. درآمد پوکمون گو در ژانویه سال ۲۰۱۷ برابر با یک میلیارد دلار بود.

طبق گزارش منتشر شده، بازی‌کننده‌های پوکمون گو در تمام دنیا روزانه به صورت میانگین ۲ میلیون دلار در این بازی خرج می‌کنند. بیشتر این ۲ میلیون دلار هم روزانه در ایالات متحده و ژاپن هزینه می‌شود. بازی‌کننده‌های امریکا و ژاپن به ترتیب ۶۰۷ میلیون دلار و ۵۰۰ میلیون دلار از هزینه کردن روزانه در پوکمون گو را به خود اختصاص داده‌اند. پس از این دو کشور، آلمان، تایوان و انگلستان به ترتیب به عنوان مناطقی که بیشترین هزینه‌ی روزانه را در این بازی می‌کنند، قرار گرفته‌اند.

بازی پوکمون گو

۵۸ درصد از درآمد کلی پوکمون گو از سیستم عامل اندروید و ۴۲ درصد هم از سیستم عامل موبایل اپل یعنی iOS بوده است.

پوکمون گو در سال دوم عرضه‌ی خود است و هنوز هم از لیست ده اپ برتر و پرفروش اپ‌استور خارج نشده است. ماه گذشته این بازی در رتبه‌ی نهم بازی‌های پردرآمد اپ‌استور قرار داشت؛ طوری که درآمد پوکمون گو در ماه ژوئن ۷۰ میلیون دلار تخمین زده شده است.

استودیوی بازی‌سازی «نیانتیک» (Niantic)، سازنده‌ی بازی پوکمون گو، مرتب مشغول آپدیت بازی و افزودن قابلیت‌های جدید به آن است. جدیدترین قابلیت افزوده شده به بازی پوکمون گو، امکان تبادل پوکمون با دیگر بازی‌کننده‌هاست؛ قابلیتی بسیار بزرگ که تصور می‌شود به لطف آن، مخاطب‌های پوکمون گو حتی از گذشته هم بیشتر شود.

منبع: VG247

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه