دروغ‌ AMD درباره‌ی تعداد هسته‌ها در پردازنده‌هایش

۱۷ آبان ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
amd

از شرکت AMD به خاطر دروغ گفتن درباره‌ی تعداد هسته در پردازنده‌هایش شکایت شده است.

AMD در تبلیغات‌اش اعلام می‌کرد که این پردازنده‌ها هشت هسته دارند، اما در اصل، چهار هسته در آنها وجود داشت.

شرکت‌های سازنده‌ی پردازنده‌ معمولا در عملکرد تراشه‌هایشان بزرگ‌نمایی می‌کنند، اما برای مبالغه و بزرگ‌نمایی هم حد و مرزی وجود دارد. به همین دلیل شرکت AMD چوب تبلیغات نادرست‌اش را می‌خورد. علیه این شرکت به خاطر گمراه کردن خریداران درباره‌ی تعداد هسته‌های موجود در پردازنده‌های سری «بولدوزر» (Bulldozer) شکایت شده است. AMD در تبلیغات‌اش اعلام می‌کرد که این پردازنده‌ها هشت هسته دارند، اما در اصل، چهار هسته در آنها وجود داشت. در طراحی تراشه‌های بولدوزر، کاربردهای دو هسته با هم ترکیب شده و در یک پکیج جمع شده‌اند که این شرکت آن را ماژول می‌نامد. این ماژول‌ها نمی‌توانند به‌طور مستقل عمل کنند و به دنبال آن نمی‌توانند هشت دستور را به‌طور مستقل و هم‌زمان اجرا کنند. به این ترتیب، انتظارات کاربر از عملکرد و توان این پردازنده برآورده نمی‌شود، مخصوصا اگر کاربر بخواهد از کامپیوترش برای بازی‌های ویدیویی استفاده کند.

در این شکواییه عنوان شده که ده‌ها هزار نفر به خاطر اطلاعات و تبلیغات نادرست AMD، پردازنده‌های بولدوزر را خریداری کرده‌اند؛ پردازنده‌هایی که نمی‌توانند مثل یک پردازنده‌ی ۸ هسته‌ای واقعی عمل کنند. مسوولان شرکت AMD هنوز درباره‌ی این شکایت چیزی نگفته‌اند؛ هرچند باید به این نکته توجه کنیم که این شرکت دارد طراحی ماژولار تراشه‌ها را کنار می‌گذارد. به احتمال زیاد، AMD مبلغ زیادی را به عنوان جریمه‌ی نقدی برای تبلیغات نادرست‌اش پرداخت خواهد کرد.

در همین راستا، شرکت خودروسازی فولکس واگن هم، علیرغم وجهه‌ای که دارد، در آزمایش‌های مربوط به میزان انتشار گازهای آلوده‌کننده تقلب کرده و حالا هم باید جریمه‌ی کلانی را بپردازد؛ بماند که سابقه‌اش را هم خراب کرده است. با این اوصاف، این سوال مطرح می‌شود که چرا شرکت‌هایی که بعد از سال‌ها، شهرت و وجهه‌ای برای خود دست و پا کرده‌اند، باید با چنین تقلب‌هایی به خود لطمه بزنند.

منبع: Legal Newsline

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲۶ دیدگاه
  1. سعبد

    راستی یادم رفت بگم این که گفتید شکایت اولا شاکی هزاران نفر نبود ه بلکه یک نفر شاکی اصلی بوده که خیلی ها میگن این جو سازی در اخر تا این شرکت محکوم نشده اصلا نمیتونه قضاوت کنی و واقعا این مدل cpu هشت هسته ای بوده فقط در طراحی و دستور دهی خوب اول نکرده و در سری cpuzen این مشکل حل شده

  • 1
  • 2
loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه