راکیتیچ: زمان تاریخ سازی این نسل کرواسی فرا رسیده است

۲۸ مهر ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
راکیتیچ جام جهانی 2018

ستاره تیم ملی کرواسی اعتقاد دارد زمان تاریخ سازی این تیم فرا رسیده است. ایوان راکیتیچ که موفق شد پنالتی پیروزی بخش کرواسی را در مقابل دانمارک بثمر برساند، اذعان کرده زمان تاریخ سازی این نسل فوتبال کرواسی فرا رسیده است. یکشنبه شب، تیم های کرواسی و دانمارک در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۱۸ در پایان ۱۲۰ دقیقه به تساوی ۱-۱ رضایت دادند تا تیم کرواسی در نهیات در ضربات پنالتی با نتیجه ۳-۲ پیروز شود. این تیم در مرحله بعد باید با روسیه میزبان بازی کند.

راکیتیچ به خبرنگاران گفت:«زمانی که برای زدن پنالتی آماده می شدم، تنها به همسرم و فرزندانم فکر می کردم. او قبل از بازی گفته بود که من سرنوشت بازی را رقم می زنم. این یکی از مهمترین بازی های عمرم بود. اعضای تیم سال ۱۹۹۸ کرواسی که توانستند به نیمه نهایی جام جهانی برسند، الگو و قهرمان ما محسوب می شوند. آن ها راه رسیدن به موفقیت را به ما نشان دادند اما حالا باید آن ها را فراموش کنیم و از حضور در این جام جهانی لذت ببریم. دوست دارم مردم کرواسی ۲۰ سال دیگر درباره ما صحبت کنند.

هیچ کس در کرواسی، فوتبال را بهتر از لوکا مودریچ درک نمی کند. او نه تنها بازیکن خوبی است بلکه انسان بزرگی هم است. بازی در مقابل او در اسپانیا و همچنین در کنار او در تیم ملی باعث افتخارم است. او رهبر ما است.»

زلاتکو دالیچ، سرمربی کرواسی هم درباره تصمیم مودریچ برای زدن پنالتی در پایان بازی باوجود اینکه در جریان بازی ضربه پنالتی خودش را از دست داده بود گفت:«مودریچ به عنوان کاپیتان تیم احساس مسئولیت کرد. لوکا موفق شد پنالتی اش را گل کند و این قدرت او را نشان می دهد. مودریچ خودش برای زدن ضربه پنالتی داوطلب شد و این نشان می دهد که او چه بازیکن بزرگی است.»

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه