با دیدن ایموجی‌ها از امنیت تماس صوتی تلگرام مطمئن شوید

۱۲ فروردین ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

تلگرام که این روزها به یکی از پیام‌رسان‌های محبوب تبدیل شده و به عنوان یک پیام‌رسان امن نیز شناخته می‌شود بلاخره یک قابلیت بسیار مهم را به این اپ افزوده است؛ قابلیت برقراری تماس صوتی. این قابلیت همین حالا هم در بعضی از کشورهای جهان (در بخش‌های غربی اروپا) فعال شده و به‌زودی به شکل گسترده‌تری در سراسر جهان در دسترس قرار خواهد گرفت.

اپلیکیشن تلگرام برای انتقال پیام‌ها همیشه از رمزگذاری دو طرفه استفاده می‌کرد. این موضوع در تماس‌های صوتی هم مورد نظر قرار داده شده تا امنیت کاربران حفظ شود و اطلاعات در میانه راه به سرقت نروند. اما یکی از بخش‌های جالب ماجرا این است که به جای استفاده از چند آیکون کسالت‌بار یا شیوه‌های قدیمی، تماس‌های صوتی تلگرام از تعدادی ایموجی به عنوان کلید رمزگذاری استفاده می‌کند.

emoji

 

در واقع برای آنکه مطمئن شوید تماس شما کاملا امن است و کسی جاسوسی‌تان را نمی‌کند، باید چهار ایموجی روی صفحه خودتان را با ایموجی‌های فرد تماس‌گیرنده مقایسه کنید.

یک نکته مهم دیگر که نشان می‌دهد امکانات جدید تلگرام واقعا بروز هستند استفاده از شبکه عصبی برای جمع‌آوری داده‌های تکنیکی مرتبط با تماس‌ها است تا از این طریق با بهینه‌سازی همه پارامترها، کیفیت و تجربه بهتری برای کاربر شکل بگیرد. بد نیست بدانید در تغییرات جدید می‌توانید این را هم مشخص کنید که چه کسانی قادرند با شما تماس بگیرند و چه کسانی اجازه ندارند با شما تماس صوتی برقرار کنند.

منبع: Phone Arena

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه