ریشه‌یابی نام شرکت‌ها؛ کلمه‌ی LG از کجا آمده؟

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

 «کلمه، به‌طور قطع، قوی‌ترین دارویی است که بشر استفاده می‌کند.» رادیارد کیپلینگ (Rudyard Kipling) روزنامه‌نگار و نویسنده‌ی مطرح انگلیسی در سال ۱۹۲۳ در کالج سلطنتی جراحان لندن، با تشبیه کلمات به دارو می‌گوید کلمات نه‌تنها قادرند شما را هیجان‌زده، فلج یا معتاد کنند، بلکه می‌توانند سلول به سلول مغز شما را به رنگ‌های مختلف دربیاورند! نام‌های تجاری حول محور کلمات شکل می‌گیرند. پیشانی شرکت‌ها برای تعامل با مخاطبانشان فقط یک کلمه است. کلماتی هرچند بیگانه که به زبان ما وارد می‌شوند و فضایی از ادبیات گفتاری و نوشتاری ما را اشغال می‌کنند. طی روزهای آینده با ما و بررسی نام بزرگ‌ترین شرکت‌های تکنولوژی دنیا همراه باشید. 

    ‌‌‌‌‌‌

مثل بسیاری از شرکت‌های دیگر، شرکت ال‌جی (LG) از ابتدا به این نام خوانده نمی‌شد. داستان LG به سال ۱۹۵۸ برمی‌گردد. در آن سال پس از پایان یافتن جنگ کره، نیاز به تولید دستگاه‌های الکترونیکی در این کشور حس می‌شد.

lg

شرکت گُلداِستار در سال ۱۹۵۸

از این رو شرکت «گُلداِستار» (GoldStar) به عنوان شاخه‌ای از شرکت Lak-Hui Chemical Industrial Corp (تاسیس ۱۹۴۷) بنیان گذاشته شد. در واقع، شرکت گلداستار یک شرکت خواهرخوانده با نام Lak-Hui با تلفظ انگلیسی لاکی (Lucky) داشت. به‌تدریج دو شرکت لاکی و گلداستار با هم ادغام شدند و شرکت Lucky-GoldStar شکل گرفت. تقریبا تمام محصولات الکترونیکی مصرفی این شرکت تحت برند GoldStar فروخته می‌شد.

شرکت LG

تنوعی از محصولات گلداستار در سال ۱۹۶۰

در حالی‌که در داخل کره‌ی جنوبی، این شرکت بخشی از لوازم خانگی‌ خود را با برند Lucky به بازار عرضه می‌کرد. در سال ۱۹۹۵ و برای حضور پرقدرت در بازار جهانی، نام این شرکت به LG تغییر کرد. با این‌که نام LG ریشه در دو کلمه‌ی Lucky و GoldStar دارد، عده‌ای آن‌ را یک کلمه‌ی اختصاری از شعار این شرکت یعنی Life’s Good می‌دانند که البته به دلیل تاریخچه‌ی گویای این شرکت، ایده‌ی اول صحیح‌تر به نظر می‌رسد.

goldstar

‌‌‌

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۰ دیدگاه
  1. Avatar علی

    درود بر شما
    شعار “لایفزگود” بعد از نام الجی انتخاب شد پس نمیشه گفت الجی مخفف این شعار هست ☝

  2. Avatar امیر صبوری شکیب

    البته صحیحش ادغام شدن دو شرکت لا سونیک وگلد استار است

  3. Avatar ...

    ممنون
    خیلی وقته می خواستم بفهمم ریشه ی کلمه LG چیه

  4. Avatar مجید

    جالب بود نمی دونستم ایده اول رو یعنی هیچ وقت بهش توجه نکرده بودم غیر از Life’s Goodباشه.

  5. Avatar پاشا

    جالب بود ممنون

  6. Avatar armin

    چه جالب
    فهمیدیم گوشیمون تاریخچه اش واس کی هست 😀

  7. Avatar نمیدونم

    چه جالب!!!!

  8. Avatar قاسم

    همین؟ فکر میکردم اطلاعات کامل تری بدید
    در مورد اسم این برند و شعارشون بگم که اون شعار بعد از انتخاب اسم انتخاب شد حتی فکر کنم چند سال بعد از تغییر نام شرکت از شعار Lifes Good استفاده کردن
    اما علت تغییر نام شرکت الجی به گفته عده ای که غیر رسمی اعلام کردند این بوده که اوضاع اقتصادی گلد استار جوری نبود که بتونه با برندهای دیگه رقابت داشته باشه در نتیجه در ازای یک سری تغییرات سفارشی به دستور گروه های مخفی فراماسونری این تغییر نام شکل گرفت و واژه اصلی در اسم جدید این برند حرف G هستش و یک چشم!
    در مقابل بودجه ای به شرکت داده شد و شرکت تونست تبلیغات خیلی گسترده ای مخصوصا در زمینه تلویزیون های سری Golden Eye یا همان چشم طلایی داشته باشه که البته شروع موفقیت و نوآوری در این شرکت هم شد و حتی تبلیغش در ایران هم خیلی معروف شده بود اون زمان
    البته کل این ماجرا اطلاعات غیر رسمی است و هیچ سند و مدرکی در موردش نیست اما گفتم بهتره که گفته باشم

  9. Avatar کیان

    من قشنگ یادمه تلویزیونهای گلد استار.مارک معروفی بود.از یه جایی به بعد شد ال جی.فک کنم اون شعار شرکت رو بر اساس نامش انتخاب کردن

  10. Avatar احسان

    برند گلداستار یادمه اونقدر بی کیفیت بود که وقتی خواستیم یک تلویزیون بخریم این برند هم تو بازار بود که تلویزیونهاش به رنگ قاطی کن مشهور بود و هیچ کس تلویزیونهاش را نمیخرید. اون زمان (حدود بیست سال پیش ) بجاش یک تلویزیون ناسیونال یا همون پانوسونیک خریدیم که هنوز هم هنوز داره کار میکنه. البته برای بازی استفاده میشه. ولی به مرور ال جی (گلداستار) و سامسونگ با کارهای مشترک با سونی و بقیه, تکنولوژی ژاپن را گرفتن و الان شدن مدعی… بنده هنوز که هنوزه, هیچ یک از محصولات این شرکت ها را خریداری و استفاده نمیکنم و سعی میکنم از محصولات ژاپنی مثل هیتاچی و پاناسونیک و سونی و…. استفاده کنم…..

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه