سخنگوی طرح رجیستری: آیفون‌های X قاچاق از کار می‌افتند

۵ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

سخنگوی طرح رجیستری اعلام کرد گوشی آیفون X  کالای قاچاق محسوب می‌شود و با شروع اعمال سیاست طرح رجیستری از شبکه سرویس نخواهد گرفت.

حمیدرضا دهقانی‌نیا سخن‌گوی طرح رجیستری امروز در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی رسمی طرح رجیستری (همتا) در اظهارنظری عنوان کرد: «نظر به شروع فرآیند پایش شبکه طرح ثبت تلفن همراه (رجیستری) و عدم مشاهده اپل آیفون X (آیفون ۱۰) در شبکه و با عنایت به این نکته که تا این تاریخ هیچ ثبت سفارشی نیز برای گوشی آیفون ۱۰ در کشور صورت نپذیرفته و IMEI آن در گمرک ثبت نشده است، منطقا گوشی مذکور کالا قاچاق است و در این طرح پس از شروع اعمال سیاست، از شبکه اپراتوری سرویس نخواهد گرفت».

سخنگوی طرح رجیستری در مصاحبه اخیرش به کاربران توصیه کرده در حال حاضر از خرید آیفون X خودداری کنند تا زمانی که محموله‌های قانونی با گارانتی رسمی وارد کشور شوند.

طرح رجیستری از ۲۸ مهرماه آغاز شده و در حال حاضر در فاز مانیتورینگ قرار دارد. گفته می‌شود ظرف هفته‌های آینده این طرح وارد فاز اصلی می‌شود و پس از ورود به این مرحله گوشی‌های قاچاق که نام برند آن‌ها اعلام خواهد شد از اپراتورها سرویس نخواهند گرفت.

در همین راستا سخنگوی طرح رجیستری در مصاحبه اخیرش به کاربران توصیه کرده در حال حاضر از خرید آیفون X خودداری کنند تا زمانی که محموله‌های قانونی با گارانتی رسمی وارد کشور شوند.

دهقانی‌نیا در پایان افزود: «مردم می‌توانند با ارسال IMEI این مدل گوشی به سامانه پیامکی با شماره ۷۷۷۷ از اصالت کالا و اینکه کالا در شبکه ثبت شده است یا خیر، مطمئن شوند. به عبارت دیگر اگر در استعلام، این پیام دریافت گردید که «کالا در شبکه ثبت نشده است» از خرید این گوشی خودداری کنند. در غیر این صورت طی هفته‌های آتی سرویس نخواهند گرفت».

در شرایطی که طرح رجیستری در آستانه ورود به مرحله جدید قرار دارد نگرانی‌هایی درباره قانونی بودن گوشی‌های موجود در بازار پدید آمده و بعضی از این مدل‌ها هم افزایش قیمت را تجربه کرده‌اند. مسئولان در این شرایط به کاربران توصیه می‌کنند از خرید کالای قاچاق خودداری کرده و گوشی‌ها را از فروشگاه‌های معتبر، رسمی و قانونی خریداری کنند.


راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۴ دیدگاه
  1. رضا بهاری

    خیلی طرح خوبیه اینطوری اقتصاد کشور آسیب نمیبینه از طرفی گوشیهای آیفون هم با قیمت خودرو وارد کشورما نمیشه واقعا شورشو درآوردن.خیلی خوشحالم که این طرح اجرا شده امیدوارم موفق باشید

  2. مسعود

    سلام
    وزیر ارتباطات در گفت و گوی ویژه خبری ۸ آذر دقیقا گفت که گوشی های قاچاق و غیر قاچاق که تا ۱۴ آذر یه بار فعال شن مشکلی نخواهند داشت .
    یعنی تا ۱۴ آذر اگه گوشی قاچاق هم بخرین مشکلی نداره

  3. Ali.S

    آخه وقتی میشه با پول یه آیفون x بهترین سیستم گیمینگ + دو کنسول xbox one و ps4 pro + تعداد خیلی زیادی بازی های گرون خرید چه دلیلی داره پاشیم بریم آیفون بخریم؟
    این اپل سر هر گوشی ۷۰۰ دلار سود میگیره

  4. حمید

    دوستان دقت کنن اگر شما گوشی یا هر وسیله دیگه ای رو براتون با پست بفرستن (چه هدیه و چه خرید فرقی نمیکنه) یا با خودتون بیارید (خرید مسافری) تمام این موارد شامل بار مسافری قانونی میشه (در صورتی که بیش از یکی نباشه هرچند تا دو سه تا روهم چشم پوشی میکنن) و شما با پرداخت هزینه گمرک میتونید قانونا ازش استفاده کنید ولی دقت کنید که اینکار باید حتما صورت بگیره نه اینکه گوشی رو ته ساک قایم کنین بیارین و… 🙂
    من شخصا تا حالا هم مسافری آوردم هم خرید اینترنتی و خیلی منطقی نشون دادم به مامور گمرک و ثبت شد و حدود ۱۶ درصد ارزش ثبت شده محصول (هزینه گمرک و ملیات و عوارض) ازتون اخذ میشه (فقط ممکنه ارزش محصول کمی بالاتر یا پایینتر از قیمتی که شما خریدید ثبت شده باشه)
    این طرح بسیار عالیه و فقط جلو قاچاق رو میگیره و تو قیمت گوشی هم به هیچ عنوان تاثیر گذار نیست مگر در حد همین ۱۵-۱۶%
    لذا نگران نباشین و مثل هر شهروند متمدنی تو کشور های توسعه یافته قوانین کشورتون رو مطالعه کنین تا به مشکلی بر نخورین و شایعه پراکنی و حدس و گمان های بیهوده پرهیز کنین
    پیروز و سربلند باشید

  5. شایان

    ممنون میشم بگید اگه کسی از یه کشور دیگه خوش خرید کنه و به عنوان بار مسافر وارد بشه چی میشه ؟

    1. امید

      باید گمرکی گوشی پرداخت شه و اونموقع سریال گوشی به عنوان گوشی مجاز ثبت میشه

    2. محمد

      هزینه گمرک رو باید پرداخت کنه

    3. آرمین

      اونم قاچاق حساب میشه

  6. ///mahdispd

    حالا برین ۱۷۰۰۰۰۰۰تومن واسش بدین

  7. امیرحسین

    بعله دیگه موبایلم مث ماشین کردن!!!! فردا ایفون میخرین به ۵۰ میلیون تومن با گارانتی رسمی!!!!!

    1. آرمین

      قیمت ها میاد پایین مطمئن باش

  8. فرامرز

    اخه انقدر ساده هستن این عزیزان مدیر که کسی اگه بره مسافرت یا براش بفرستند گوشی رو اون ک قاچاق محسوب نمیشه . این طرح هم برای گرون کردن گوشی هست فقط ولاغیر

    1. آرمین

      چرا قاچاق حساب میشه! کل شبکه مانیتورینگ می کنن

    2. آرمین

      هر گوشی که تو سامانه و گمرگ ثبت نشده باشه قطع میشه

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه