سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیون دلاری جنرال موتورز در لیفت برای خودروهای خودران

۲۰ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
خودروهای خودران و لیفت

دو شرکت جنرال موتورز و لیفت اعلام کرده‌اند که برای توسعه‌ی خودروهای خودران کرایه‌ای با هم وارد همکاری شدند.

این اتحاد استراتژیک می‌تواند نحوه‌ی جا به جایی افراد از نقطه‌ی A به B را در آینده متحول کند.

«لیفت» (Lyft)، پس از «اوبر» (Uber)، بزرگ‌ترین شرکت اشتراک خودرو در سطح جهان است. امروز این شبکه‌ی حمل و نقلی از همکاری‌اش با یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدکننده‌ی خودرو یعنی «جنرال موتورز» (General Motors) خبر داده است. لیفت و جنرال موتور می‌خواهند با همدیگر در توسعه‌ی خودروهای خودران همکاری کنند و به همین منظور این شرکت سازنده‌ی خودرو می‌خواهد ۵۰۰ میلیون دلار در لیفت سرمایه‌گذاری کند.

«دنیل آمان» (Daniel Ammann)، مدیر کل شرکت جنرال موتورز گفته است این سرمایه‌گذاری بیان‌گر این پیام است که شرکت او و لیفت همکاری درازمدتی با هم خواهند داشت. او در میان سخنان‌اش به تغییرات قابل توجه در دنیای جا به جایی و تحرک هم اشاره کرد و بر اهمیت «اتحاد استراتژیک و درازمدت» جنرال موتورز و لیفت تاکید کرد.

این اتحاد استراتژیک می‌تواند نحوه‌ی جا به جایی افراد از نقطه‌ی آ به ب را در آینده متحول کند. هرچند که این دو، تنها شرکت‌هایی نیستند که در این زمینه تلاش می‌کنند. اوبر هم در این میان، روی تکنولوژی رانندگی اتوماتیک برای خودروهایش کار می‌کند تا به این ترتیب خودروهایی که کرایه می‌شوند خودران باشند و نیاز به راننده نداشته باشند. این حرکت جدید لیفت و جنرال موتورز هم به نوعی رقابت با اوبر به حساب می‌آید. از طرف دیگر، گفته می‌شود گوگل و فورد هم می‌خواهند همکاری مشابهی را در نمایشگاه CES 2016 اعلام کنند.

در بیانیه‌ای که از طرف دو شرکت لیفت و اوبر منتشر شده، آمده است که آنها بر ایجاد “شبکه‌ای از خودروهای خودران آماده برای زندگی روزمره‌ی افراد” تمرکز خواهند کرد. شاید آنها بتوانند به این اهداف‌شان برسند، اما این پروسه زمان می‌برد چرا که ورود خودروهای خودران به جاده‌ها هنوز کاملا قانونی نشده است. علاوه بر این، هنوز چالش‌ها و مشکلات زیادی سر راه این تکنولوژی وجود دارد که باید حل شوند.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: General Motors

اخبار مرتبط: 

کادیلاک بدون راننده، تا دو سال آینده

اتومبیل‌های خودران گوگل، رقیب جدی اوبر!

CES_2016_Slider_02

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه