سرمربی جدید تیم اسپانیا مشخص شد

۱۹ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
سرمربی تیم اسپانیا

هدایت تیم ملی اسپانیا به سرمربی پیشین بارسلونا سپرده شد. فدراسیون فوتبال اسپانیا اعلام کرد با لوئیز انریکه برای مربیگری تیم ملی این کشور به توافق رسیده و این مربی قراردادی ۲ ساله با آنها امضا کرده است. فدراسیون اسپانیا روز گذشته با فرناندو هیرو که در جام جهانی ۲۰۱۸ سرمربی تیم اسپانیا بود، قطع همکاری کرد. رسانه های اسپانیا از مربیانی چون روبرتو مارتینز و کیکه سانچز فلورس به عنوان دیگر نامزدهای فدراسیون برای مربیگری تیم ملی نام برده بودند.

فدراسیون فوتبال اسپانیا در دو روز مانده به آغاز جام جهانی ۲۰۱۸، در تصمیمی بحث برانگیز تصمیم به برکناری خولن لوپتگی به دلیل مذاکره پنهانی این مربی با باشگاه رئال مادرید گرفت. فرناندو هیرو که از سال ۲۰۱۷ به عنوان مدیر ورزشی تیم ملی فعالیت می کرد، در جام جهانی هدایت اسپانیا را بر عهده گرفت اما پس از حذف این تیم در مرحله یک هشتم نهایی مقابل روسیه میزبان از سمتش کنار رفت.

انریکه که از سال ۲۰۱۷ هدایت تیمی را بر عهده نداشته و در ماه های اخیر با باشگاه های چلسی، آرسنال و پاریسن ژرمن مذاکره کرد، در سال ۲۰۱۵ برای مربیگری در تیم ملی کشورش ابراز تمایل کرد. انریکه ۴۸ ساله که سابقه بازی برای رئال مادرید و بارسلونا را در کارنامه اش دارد در سال ۲۰۱۴ هدایت بارسلونا را بر عهده گرفت و در سه فصلی که روی نیمکت مربیگری این تیم نشست موفق به فتح ۹ جام معتبر از جمله دو لالیگا و یک لیگ قهرمانان اروپا شد. انریکه همراه با بارسلونا در فصل ۲۰۱۵-۲۰۱۴ موفق به فتح سه گانه شد تا به یکی از موفق ترین مربیان تاریخ این باشگاه بدل شود. انریکه سابقه هدایت تیم های آ اس رم ایتالیا و همچنین سلتاویگو اسپانیا را هم دارد. انریکه در دوران بازیگری موفق شد ۶۲ بار پیراهن اسپانیا را بر تن کند و با این تیم در المپیک ۱۹۹۲ موفق به کسب مدال طلا هم شد.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه