چرا برخی سلبریتی‌های هالیوودی از شبکه‌های اجتماعی متنفرند؟

۲۷ شهریور ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه
اما استون

بسیاری از چهره‌هایی که امروزه آن‌ها را به اصطلاح سلبریتی می‌نامیم، از شبکه‌های اجتماعی به عنوان ابزاری برای رسیدن به شهرت و یا افزایش محبوبیت خود استفاده کرده‌اند. برخی از این افراد حتی استعداد خاصی هم ندارند، اما تعداد بالای دنبال‌کنندگان آن‌هاست که معروف‌شان می‌کند. با این حال، سلبریتی‌هایی هم هستند که با وجود شهرتی که به‌ واسطه استعداد خود کسب کرده‌اند، از حضور در شبکه‌های اجتماعی محبوب مانند اینستاگرام و توییتر دوری می‌کنند یا پس از مدتی آن‌ها را ترک کرده‌اند. از جمله این ستاره‌ها می‌توان به جورج کلونی، اما استون، اسکارلت جوهانسون و بندیکت کامبربچ اشاره کرد.

در ادامه با ۱۲ چهره مشهور و دلایل آن‌ها برای دوری از شبکه‌های اجتماعی آشنا می‌شویم:

جنیفر انیستون

جنیفر انیستون، ستاره سریال Friends، از فعالیت در شبکه‌های اجتماعی اجتناب می‌کند تا سلامت عقلی خود را حفظ کند! او در مصاحبه‌ای با وگ که در سال ۲۰۱۷ انجام شد، بیان کرد که فعالیت در شبکه‌های اجتماعی باعث می‌شود فشار اضافی به خود وارد کنید و دائم نگران باشید که آیا کسی کاری را که شما انجام داده‌اید دوست دارد یا نه؟ او در ادامه اعلام کرد که ما خودمان این چالش‌ها را به‌وجود می‌آوریم و این بسیار سخت است.

بندیکت کامبربچ

بندیکت کامبربچ، بازیگر بریتانیایی که نقش آفرینی‌‌های درخشانی همچون شخصیت «شرلوک هولمز» در سریال «شرلوک» را در کارنامه‌ دارد، از دیگر سلبریتی‌هایی است که از شبکه‌های اجتماعی گریزان است. دلیل دوری او از شبکه‌های اجتماعی این است که معتقد است در دنیای مجازی «افتضاح» خواهد بود. او در سال ۲۰۱۶ در گفتگو با نشریه پیپل گفت:

این دنیا (دنیای مجازی) فقط باعث تحلیل رفتن من می‌شود و کل آن را مسموم می‌دانم. ترجیح می‌دهم انرژی‌ خودم را صرف کاری کنم که توجهات را به من جلب می‌کند، که همان شغلم است.

میلا کونیس

میلا کونیس، بازیگر اوکراینی تبار نیز از منتقدان شبکه‌های اجتماعی است و در شبکه‌های معروف هیچ حسابی ندارد. او در مصاحبه‌ سال گذشته خود گفت که اینترنت چهره‌ای زشت به خود گرفته و همه چیز در آن به این موضوع تبدیل شده است که چه کسی بیشتر دیده می‌شود، چه کسی می‌تواند خشمگین‌ترین باشد و چه کسی منفی‌ترین است. پس فقط یک سرگرمی جذاب نیست.

کیت وینسلت

کیت وینسلت، قسمت منفی شبکه‌های اجتماعی را به باد انتقاد گرفته است و می‌گوید شبکه‌های اجتماعی مخرب‌ترین جایی است که یک زن جوان برای گذران وقت انتخاب می‌کند. او در سال ۲۰۱۷ اعلام کرد که معتقد است شبکه‌های اجتماعی تصویر به‌اصطلاح کاملی از زیبایی را برای افراد جوان ارائه کرده‌اند که کاملا دست نیافتنی است.

اما استون

شبکه‌های اجتماعی می‌توانند فرصتی مناسب برای افزایش شهرت شخصیت‌های مجبوبی مانند اما استون باشند، اما این بازیگر نیز یکی دیگر از چهره‌های فهرست ماست که از حضور در این شبکه‌ها می‌گریزد. او در مصاحبه با ELLE گفت:

این شبکه‌ها چیز مثبتی برای من نخواهند بود. اگر مردم می‌توانند محتوای ورودی و خروجی در فضای شبکه‌های اجتماعی را تحمل کنند، خوش به‌ حالشان!

جنیفر لارنس

جنیفر لارنس ۲۹ ساله که از جوان‌ترهای هالیوودی است نیز علاقه‌ای به شبکه‌های اجتماعی ندارد و می‌گوید که اینترنت او را خیلی تحقیر کرده است. اما او سال گذشته فاش کرد که حسابی ساخته است و بدون این که هیچ پستی بگذارد، به تماشای محتوای موجود می‌پردازد.

اسکارلت جوهانسون

اما می‌رسیم به اسکارلت جوهانسون که این‌ روزها با فیلم «داستان ازدواج» نگاه‌ها را به خود معطوف کرده است و از او به عنوان پردرآمدترین بازیگر زن سال نیز یاد می‌شود. جوهانسون هم با وجود شهرت و محبوبیت بسیارش، به شبکه‌های اجتماعی علاقه‌ای ندارد. او شبکه‌های اجتماعی را پدیده‌ای بسیار عجیب می‌داند که مردم به راحتی تصاویر بی‌ارزش از تهیه شام یا کارهای‌ معمولی‌شان را در آن‌ها به اشتراک می‌گذارند. جوهانسون در سال ۲۰۱۱ گفته بود:

بیش از هر چیز به این فکر می‌کنم که جزئیات کمتری را از زندگی روزمره‌ام به اشتراک بگذارم. ترجیح می‌دهم مردم دسترسی کمتری به زندگی شخصی‌ام داشته باشند.

امیلی بلانت

برخی از ستاره‌های بزرگ نیز مانند کاربران عادی، در مواجه با بعضی فناوری‌ها کاملا مبتدی هستند. امیلی بلانت ۳۶ ساله یکی از آن‌هاست که خودش می‌گوید در بحث شبکه‌های اجتماعی مانند یک دایناسور در دنیای امروز است. او سال گذشته گفته بود که با سلبریتی‌هایی مواجه می‌شود که به‌جای «تعامل صحیح» با طرفداران‌ در این شبکه‌ها، به یک «مدل در شبکه‌های اجتماعی» برای آن‌ها بدل شده‌اند.

کریستین استوارت

کریستین استوارت ستاره جوان دیگری است که بر خلاف بسیاری از هم‌نسلانش، از شبکه‌های اجتماعی دور است. او می‌داند که شبکه‌های اجتماعی اکنون در همه‌ بخش‌های جامعه حضور دارند، اما می‌گوید شبکه‌های اجتماعی آن چیزی نیستند که بخواهد وقتش را برای‌ آن‌ها صرف کند. او در سال ۲۰۱۶ به CBS گفته بود:

چیزهای جالب‌تر و خلاقانه‌تری می‌تواند اتفاق بیافتد. ما می‌توانیم کارهای جذاب‌تری انجام دهیم. این شبکه‌ها بسیار وقت‌گیر هستند.

جورج کلونی

جورج کلونی در مصاحبه‌ای گفته است که در صنعت سرگرمی، مشهور بودن در شبکه‌های اجتماعی گاهی با استعداد داشتن هم‌تراز است؛ اگرچه این دو کاملا به یک‌دیگر وابسته نیستند. در همین حال، او گفته است که شبکه‌های اجتماعی می‌توانند به شما کمک کنند تا در پاسخ به واکنش‌های آنلاین، مجبور شوید تولیدات بهتری خلق کنید.

کیرا نایتلی

برخی سلبریتی‌ها نیز وجود دارند که بخت خود را در شبکه‌های اجتماعی امتحان کرده‌اند و سپس حساب کاربری‌شان را حذف کرده‌اند. کایرا نایتلی، ستاره فیلم «غرور و تعصب» یکی از آن‌هاست. او در مصاحبه‌ای رادیویی در سال ۲۰۱۴، اعلام کرد که به مدت ۱۲ ساعت عضو توییتر بود؛ زیرا سعی داشت با بچه‌ها صمیمی شود، اما این حضور حس ناخوشایندی به او داده است.

دنیل ردکلیف

دنیل ردکلیف که همه او را با شخصیت «هری پاتر» می‌شناسیم، در مقطعی درباره شبکه‌های اجتماعی گفته است که نیاز ندارد این شبکه‌ها را امتحان کند تا بداند که در آن‌ها موفق نخواهد بود. او در یک تاک شو درباره این موضوع گفته بود:

من درگیر جنگ خواهم شد. من برای (استفاده از) اینترنت ثبات ذهنی ندارم. هرگز با آن راحت نبوده‌ام.

منبع: Business Insider

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه