سهم بازار گوشی‌های شیائومی در چین ۳ برابر اپل و ۸ برابر سامسونگ است

۱۱ خرداد ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

بر اساس یک تحقیق که درباره بازار چین انجام شده شرکت شیائومی در ماه آوریل توانسته بیشترین سهم بازار را در بین تولید کننده‌های گوشی‌های هوشمند به دست آورد. این شرکت توانسته ۲۶ درصد سهم‌ بازار را در این ماه به دست آورد. پس از شیائومی برند هانر قرار دارد که ۱۵.۷ درصد از سهم بازار را در اختیار خود گرفته. اگر سهم برند مادر هانر یعنی هوآوی را هم در این محاسبات به حساب آوریم مجموعه این سهم به ۲۳.۷ درصد می‌رسد. رقمی که به سهم بازار شیائومی بسیار نزدیک است. شرکت لی‌اکو در این میان جایگاه سوم را کسب کرده و توانسته ۱۰.۵ درصد سهم بازار را در اختیار خود بگیرد. اگر این نکته را در نظر بگیریم که لی‌اکو تنها یک سال است که وارد بازار شده این رتبه جالب توجه‌تر هم می‌شود.

پس از این سه برند، برند اپل قرار دارد. اپل ۸.۲ درصد سهم بازار چین، برند میزو ۷ درصد، برند ۳۶۰ حدود ۴.۵ درصد و نهایتا برند سامسونگ در حدود ۳.۲ درصد بازار گوشی‌های هوشمند چین در ماه آوریل را به خود اختصاص داده‌اند. سهم مجموعه باقی برندها هم در حدود ۱۷ درصد است.

گرچه نمی‌توان دستاوردهای شیائومی را نادیده گرفت اما به این نکته هم باید اشاره کرد که این آمار صرفا مربوط به یک ماه است و اگر سهم بازار به صورت سالانه بررسی شود ممکن است نتایج متفاوتی به دست بیاید.

‌‌‌

منبع: GSMArena

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar Smash

    ما میتونیم خیلی چیزا از چینیها یاد بگیریم. اینم یه نمونه خوبشه…
    البته منم اگه یه برند ملی در حد شیائومی یا حتی میزو دم دستم بود سمت خارجی نمیرفتم.

  2. Avatar dariush

    من خودم الان موبایلم redmi note 3 pro هست. چه از لحاظ سرعت ، صفحه نمایش و … کارش عالی هست …
    واقعا معرکه هست…
    مدتی بود به سامسونگ و سونی چسبیده بودم و فهمیدم اشتباه کردم …

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه