بالا بودن پرچم ویندوز باوجود عدم توفیق ویندوز ۱۰

۱۳ دی ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
ویندوز ۱۰

مایکروسافت در سال ۲۰۱۵ با معرفی رسمی ویندوز ۱۰ توجه عموم را به خود جلب کرد. اما اخیرا خبر قابل تاملی در مورد این سیستم عامل منتشر شده. تا انتهای سال ۲۰۱۵، ویندوز ۱۰، تنها بر روی کمتر از ۱۰ درصد کامپیوترها نصب شد.

‌‌‌‌   ‌‌‌   ‌‌‌

در ماه دسامبر (آخرین ماه سال ۲۰۱۵)، وب‌سایت Net MarketShare آمار دقیقی را در مورد سیستم‌های عامل دسکتاپ منتشر کرد. بر اساس آمار موجود، ویندوز ۱۰، ۹٫۹۶ درصد از سهم بازار سیستم‌های عامل دسکتاپ را در دست دارد. ۵۵٫۶۸ درصد از سهم بازار هم در دست ویندوز ۷ است. ویندوز XP‌ و ویندوز ۸٫۱ هم به ترتیب ۱۰٫۹۳ درصد و ۱۰٫۳۰ درصد سهم دارند. سیستم عامل Mac OS X 10.11 هم ۲٫۹۹ درصد از این بازار را به‌خود اختصاص داده است.

آمار-ویندزو

همان‌طور که دیدید، باوجود عدم توفیق ویندوز ۱۰، درمجموع پرچم سیستم عامل ویندوز هنوز بالاست. بر اساس آمار سایت VentureBeat، ویندوز با اقتدار، ۹۱٫۳۲ درصد از بازار سیستم‌های عامل دسکتاپ را در دست دارد. سهم Mac OS‌ معادل ۷٫۰۲ درصد و لینوکس، ۱٫۶۶ درصد است.

سیستم عامل ویندوز ۱۰

در تابستان و در همان اول انتشار ویندوز ۱۰، مایکروسافت از استقبال بی‌نظیر کاربران خبر داده بود. در آن زمان گفته شد که در ماه اول عرضه‌، سیستم عامل ویندوز ۱۰، ۷۵ میلیون بار دانلود شد. همان موقع مایکروسافت اعلام کرد که ویندوز ۱۰، ۵٫۲۱ درصد از سهم سیستم‌های عامل دسکتاپ را به‌دست آورده. یادآوری می‌کنیم که به‌روزرسانی به ویندوز ۱۰ برای کاربران ویندوز ۷، ویندوز ۸ و ویندوز ۸٫۱ رایگان است.

تابستان ۲۰۱۶ قرار است ویندوز ۱۰ بزرگ‌ترین به‌روزرسانی خود را دریافت کند. این آپدیت فعلا با نام «رد استون» (Redstone) شناخته می‌شود. بر اساس اطلاعات موجود، تمرکز اصلی این به‌روزرسانی روی عملکرد بهتر اپلیکیشن‌ها و بهبود افزونه‌های مرورگر اج (Edge) خواهد بود.

    ‌‌

منبع: Digital Trends ،Net Market Share

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. mohamad

    بااپدیتایی که داره میاد قطعا مشکلات برطرف میشه البته افرادی که نسخه اورجینال دارند متوجه این موضوع میشن

  2. دانیال سلیمی

    از نظر من ویندوز ۱۰ هنوز مشکلات زیادی داره و باید بسیار تلاش کنه تا بتونه تکمیل شه.من خودم از ۸.۱ استفاده میکنم.با ۱۰ هم کار کردم ولی ۸.۱ از نظر من بهتره.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه