سونی و پاناسونیک سال ۲۰۲۰ تلویزیون‌های ۸K عرضه خواهند کرد

۶ شهریور ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

روزهای زیادی از پایان یافتن المپیک ۲۰۱۶ ریو نمی‌گذرد اما ژاپن از همین حالا مشغول آماده‌سازی شرایط برای برگزاری المپیک ۲۰۲۰ توکیو است. همین چند روز پیش بود که نخست‌وزیر این کشور شینزو آبه را در لباس سوپر ماریو دیدیم و حال ظاهرا شرکت‌های فعال در حوزه تکنولوژی کشور ژاپن می‌خواهند چیزی کاملا ویژه برای المپیک آینده فراهم کنند؛ تلویزیون‌های ۸K.

ظاهرا شرکت‌های سونی و پاناسونیک که در ساخت تلویزیون فعال هستند قرار است با همکاری شرکت NHK که بزرگترین سازمان رادیویی و تلویزیونی ژاپن است شرایطی را مهیا کنند که امکان پخش مسابقات با کیفیت ۸K برای تلویزیون‌هایی که این قابلیت را پشتیبانی می‌کنند فراهم شود. این رزولوشن بسیار بالا تقریبا وضوحی ۴ برابر رزولوشن ۴K و ۱۶ برابر رزولوشن ۱۰۸۰p دارد.

آزمایش ویدیوهای ۸K همین امسال در المپیک ریو انجام شد. سازمان NHK دست به پخش بخش محدودی از محتوا با این کیفیت زد اما با توجه به کم بودن تلویزیون‌هایی که قادر باشند این کیفیت را پوشش دهند مجبور شد یک ایستگاه ویژه هم برای حضور مردم و دیدن محتوا با این کیفیت تاسیس کند. NHK در این زمینه بسیار پیشرو عمل کرد اما این جلو بودن از موج عمومی پخش‌کنندگان برای این شرکت چندان عجیب نیست. این سازمان پخش HD را هم در دهه ۸۰ میلادی آغاز کرد. درست یک دهه پیش از آنکه این کیفیت پخش در جهان مورد استفاده گسترده‌ قرار بگیرد.

گفته شده سونی می‌خواهد تلویزیون‌های ۸K خود را در سال ۲۰۲۰ به فروش برساند؛ این در حالی است که پاناسونیک هنوز برای این اقدام تاریخ مشخصی معرفی نکرده. از آن سو NHK هم قرار است پخش محتوای ۸K در مقیاس وسیع را از سال ۲۰۱۸ آغاز کند. به هر حال حتی اگر ژاپن هم تا سال ۲۰۲۰ برای پخش برنامه‌ها با کیفیت ۸K آماده شده باشد هم بعید است اغلب کشورهای جهان چنین امکانی را در اختیار داشته باشند.

منبع: The Verge


مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۷ دیدگاه
  1. Avatar فرامرز

    سونی واقعن هیچ برندی مثله سونی نیست پدره تکنولوژی است

  2. Avatar علی

    اینا هم بیکارن بجا اینکه بشینن ۴K رو کامل کنن میرن سراغ ۸K هنوز تکنولوژی تو این سری ۴K تموم نشده میرن سراغ ۸k. بعدش هم چشم انسان قادر به تشخیص کیفیت بالاتر از Full HD نیس بعد من نمیدونم اینا چه فکری میکنن این تلویزیون رو میسازن…..؟؟؟؟

    1. Avatar Amin PAYE

      شما وقتی فرق کیفیت FHD با ۴K و ۸K رو وقتی متوجه میشوید که تلویزیونی بزرگتر از ۸۴ اینچ (حدود ۲۱۱ سانتی متر) داشته باشید ، اون وقت میتونید از ریز و درشت کیفیت های SD تا ۸K رو متوجه بشید

    2. Avatar کسری

      هیچ ارتباطی میان رزولوشن (تعداد پیکسل) و قدرت تفکیک چشم انسان وجود ندارد. تنها فاکتوری که برای چشم مانع است همان تراکم پیکسلی است. چشم اکثر افراد تونایی دیدن حداکثر کیفیت صفحه نمایش های ۴۰۰ppi (برای بعضی ۵۰۰ppi) و بالاتر را ندارد. برای همین است که وقتی Sony گوشی Xperia Z5 Premium را معرفی کرد (با صفحه نمایش ۸۰۶ppi)، اکثراً اشکال گرفتند که چشم قادر به دیدن کیفیتی مثل این نیست که البته کاملا درست است.
      اما شاید جالب باشد که بدانید نه تنها تلویزیون های ۸K، بلکه حتی تلویزیون های ۱۱K (که Samsung تا سال ۲۰۱۸ معرفی خواهد کرد) هم به تراکم پیکسلی ppi۴۰۰ یا ۵۰۰ppi نخواهند رسید! پس زیاد نگران این موضوع نباشید.

    3. Avatar احمد

      رزولوشنهر چشم انسان۵۰۰ مگاپیکسل هست. کیفیت ۸k که هنوزم نیومده ۳۳ مگاپیکسله.
      من تبلتم ۱۰ اینچه ولی چون full hd هست به وضوح میشه تار بودنشو دید و حس میکنم ۴k هم نمیتونه شفافش کنه که به گوشی s6 edge م برسه.چه برسه توی تلویزیون ۱۰۰ اینچی. صد اینچ اگه full hd باشه از نزدیک ببینی کور میشی.
      مگه رزولوشن فقط برای وضوحه. فکر میکنی تاثیری توی رنگها نداره؟ از زمین تا آسمون رنگهارو بیشتر نشون میده.

  3. Avatar مهسا

    دیگه حال آدم از کره و چین و اپل بهم میخوره….

    1. Avatar Mohammad

      چون زیادی پیشرفت می کنند و از ما جلوتر هستند؟

      1. Avatar سامان

        کی و کجا از ما جلوتر نیست… چه ربطی داشت؟؟؟؟

  4. Avatar RADO

    طبق روال همیشه آخر کار به این نتیجه رسیدن که کار سونی بیهودس
    خدا شاهده اگه میگفتن سامی میخواد تلویزیون ۱۰۰k تولید کنه یه جوریمینوشتن که ادم له له بزنه

  5. Avatar محمد

    چقدر دیر
    ۲۰۰۸:FHD
    ۴K:2012
    درصورتی که انتظار داشتم ۲۰۱۶ صفحه ۸K تولید انبوه بشه شد ۲۰۲۰

    1. Avatar Amin PAYE

      در دنیایی فقر و بدبختی بیداد میکنه ، به نظرم رو همون FHD میموندیم بعدش یک فکری به حال خودمون می کردیم بعدش ادامه میدادیم به کیفیت های بالاتر

    2. Avatar Amin PAYE

      ولی از یک نظر هم باهات موافقم ، به نظرم یکی از دلایل سرعت کم در ارتقای کیفیت تصاویر ، بیشتر به گران بودن تجهیزات برای تولید محتوا با این کیفیت ها مانند ۸K برمی‌گردد ، برای مثال قرار است در سال ۲۰۱۸ اولین فیلم با کیفیت ۸K از سوی Marvel و کمپانی قرن بیستم فاکس تولید و در سال ۲۰۱۹ اکران شود (به نظر من قسمت های بعد Galaxy of Guardians یا Infinity War خواهد بود) ، البته همیشه اول راه توسعه این فناوری‌ها تجهیزات گران خواهند بود اما به مرور زمان قیمت‌شان مناسب خواهد شد

  6. Avatar ایلیا

    عشق است سونی

  7. Avatar han

    چه خوب و باالاخره از این محصولات بی کیفیت کره ای راحت میشیم.

    1. Avatar Amin PAYE

      کاشکی یکم مطالعاتتون رو در این زمینه بیشتر می کردید ، نه تنها محصولات کره ای بی کیفیت هستند بلکه در زمینه تولید نمایشگرهای تلویزیون پیشگام بودند (برای مثال تولید صفحه های LED ، شرکت سامسونگ چراغ راه را روشن کرد) ، البته اینم بگم که واقعا تلویزیون های ژاپنی مانند سونی یا پاناسونیک واقعا در زمینه کیفیت تقریبا بی رقیب هستند ولی این دلیلی نمیشه که بگیم تلویزیون های کره ای بی کیفیت هستند

      1. Avatar آرمین

        خوابی؟؟؟ پیشگام LED، سونی است. چراغ را سامکپ هیچ وقت روشن نکرد بلکه همیشه دزیده….

    2. Avatar علی جوادی

      اگه در جریان باشی دوست عزیز که مطمئنا نیستین;برترین صفحات نمایش دنیا رو سامسونگ و ال جی تولید میکندد…همونطور که هر سال برترین کیفیت صفحه نمایش متعلق به سامسونگ هست و بس…چرا یکبار سونی نمیتونه بشه؟در تلویزیون هم همین موضوع صادقه…دوران سونی گذشته و فقط یک محصول بی رقیب داره و اونم پلی استیشن هست و بس…یواش یواش صنعت تلویزیونشم مثل گوشیهاش کم فروغ و بی هوادار میشه

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه