در روزهای جشنواره فیلم فجر، نویسنده دیجی‌کالا مگ شوید

۲۴ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر

امسال قرار است سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر در دیجی‌کالا مگ پوشش ویژه‌ای داشته باشد. با نقدها و ویدیوهای مربوط به فیلم‌های جشنواره هر روز شما را در جریان مهم‌ترین رویداد سینمایی سال ایران قرار می‌دهیم. اما بخشی از شور و حال جشنواره همیشه به دورهمی‌اش است. به رد و بدل کردن نظرات درباره فیلم‌ها و هیجان دیدن آخرین اثر فیلمساز محبوب‌مان.

به همین دلیل در ابتدای یک مسیر تازه قرار است شما هم به عنوان علاقمند سینما و مخاطب جشنواره اگر دست به قلم دارید همکار ما بشوید و در روزهای جشنواره برایمان از فیلم‌هایی که دیده‌اید بنویسید. نوشته شما به نام خودتان منتشر خواهد شد و به باشگاه نویسندگان دیجی‌کالا مگ می‌پیوندید.

فرقی ندارد نقد مثبت به فیلم باشد یا منفی، نکته مهم روان بودن نوشته است و اینکه نکات تازه‌ای در آن بشود پیدا کرد. یادداشت‌هایتان را در فایل ورد بنویسید و به آدرس s.nasrollahi@digikala.com  بفرستید. بعد از خواندن یادداشت‌ها در صورتی که استانداردهای لازم برای انتشار را داشتند در صفحه اصلی دیجی‌کالا مگ و در صفحه مخصوص جشنواره فجر منتشر خواهند شد. درنتیجه مطلب شما می‌تواند مرجعی برای فیلم‌های سی‌ و هفتمین جشنواره فیلم فجر شود که در سال‌های آینده هم موقع جست‌وجوی مطالب مربوط به فیلم‌های جشنواره بشود به آن رجوع کرد.

برای آنهایی که علاقمند به نوشتن درباره فیلم‌ها هستند چند توصیه هم داریم.

۱) بخشی از جذابیت نوشته مربوط به شیوه نگارش است. اگر بتوانید نیم فاصله را رعایت کنید چه بهتر. و حتما در املای کلمات دقت کنید.

۲) راحت بنویسید. خودتان را مجبور نکنید برای خواندنی شدن نوشته‌تان از کلمات ثقیل استفاده کنید. با این حال شیوه نوشتاری با محاوره تفاوت دارد. این تفاوت را رعایت کنید. یادداشت‌ها باید مطابق با دستور زبان فارسی نوشتاری باشند.

۳) برای نوشتن درباره فیلم می‌توانید میان تیترهای مختلف بگذارید و از وجه‌های گوناگون آن بنویسید یا یک ایده مرکزی درباره فیلم پیدا کنید و آن را بسط و گسترش دهید.

۴) برای یک ریویوی سینمایی حداقل تعداد کلمات بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ کلمه است اما حداکثری وجود ندارد. تا جایی بنویسید که مطلب تازگی دارد و اگر ایده‌هایتان تمام شد با یک پایان‌بندی مطلب را تمام کنید.

۵) ارجاع دادن به سکانس‌ها، به آثار کارگردانان دیگر، به یک بیت شعر یا ضرب‌المثل یا هر چیز دیگری می‌تواند به جذابیت نوشته کمک کند.

سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر از روز چهارشنبه دهم بهمن ماه ۱۳۹۷ آغاز می‌شود و منتظر خواندن و انتشار یادداشت‌های دوستداران سینما و جشنواره هستیم.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه