شانس بالای ژاوی برای هدایت تیم اسپانیا بعد از جام جهانی ۲۰۱۸

۲۸ مهر ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
تیم اسپانیا ژاوی

از اسطوره باشگاه بارسلونا به عنوان سرمربی آینده تیم اسپانیا نام برده می‌شود. تیم ملی اسپانیا که در آستانه آغاز جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه دچار بحران شد و خولن لوپتگی را از سمتش برکنار کرد، نتوانست تحت هدایت فرناندو هیرو نتایج خوبی در این رقابت ها کسب کند و در مرحله یک هشتم نهایی به دست روسیه در ضربات پنالتی حذف شد.

با حذف اسپانیا و عملکرد ناامید کننده هیرو حالا بحث اصلی رسانه‌های این کشور در مورد آینده نیمکت مربیگری تیم ملی است. رییس فدراسیون فوتبال اسپانیا هنوز در مورد آینده هیرو اظهارنظری نکرده و تنها عنوان کرده طی هفته‌های آینده در مورد کادر فنی لاروخا تصمیم گیری خواهند کرد.

در حالی که از لوئیز انریکه، کیکه سانچز فلورس و میچل به عنوان گزینه‌های احتمالی جانشینی هیرو نام برده می شود، تلویزیون اسپانیا از ژاوی هرناندز که رابطه بسیار خوبی با رییس فدراسیون فوتبال اسپانیا دارد به عنوان بخت اول نشستن روی نیمکت مربیگری لاروخا نام برده است. تعدادی از رسانه‌های این کشور همچنین از روبرتو مارتینز که هدایت تیم ملی بلژیک را بر عهده دارد هم به عنوان یکی از گزینه های فدراسیون نام برده‌اند.

ژاوی ۳۸ ساله که اخیرا قرارداد خودش با باشگاه السد قطر را برای دو سال دیگر تمدید کرد، در سال ۲۰۱۷ از تمایلش برای ورود به عرصه مربیگری صحبت کرد. رسانه های ورزشی قطر در ماه های اخیر از احتمال پیوستن ژاوی به کادر فنی تیم السد در آینده ای نزدیک خبر داده اند اما دریافت پیشنهاد از سوی فدراسیون اسپانیا ممکن است برنامه های این بازیکن را تغییر دهد.

ژاوی که تا پیش از پیوستن به السد تمام دوران فوتبالش را در بارسلونا سپری کرده بود در سال ۲۰۱۵ از این باشگاه اسپانیایی جدا شد. این بازیکن در ۱۷ سالی که برای تیم اول بارسلونا بازی کرد موفق شد ۳۱ جام معتبر فتح کند.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه