شما بگویید؛ سامسونگ گلکسی نوت ۹ یا آیفون X؟

۲۹ مرداد ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
گلکسی نوت 9

۱۸ مرداد سامسونگ از جدیدترین پرچمدار خود یعنی گلکسی نوت ۹ رونمایی کرد. بسیاری از کارشناسان قابلیت‌های این گوشی را یکی پس از دیگری می‌شمارند و معتقدند نوت ۹ بهترین گوشی اندرویدی حال حاضر دنیاست. از سوی دیگر برخی قابلیت‌های این گوشی را با پرچمدار اپل که سال گذشته معرفی شد مقایسه می‌کنند و معتقدند آیفون X کماکان برترین گوشی هوشمند موجود در بازار است.

اگر مشخصات فنی این دو گوشی را با یکدیگر مقایسه کنیم در بسیاری موارد بسیار نزدیک به همدیگر هستند. هر دوی این گوشی‌ها دوربین ۱۲ مگاپیکسلی دارند و با کیفیت ۴K فیلمبرداری می‌کنند. سامسونگ و اپل هر دو از پردازنده‌های اختصاصی خود در این دو گوشی بهره برده‌اند و عملکرد سخت‌افزاری بسیار خوبی دارند. قیمت نسخه ۱۲۸ گیگابایتی نوت ۹ بسیار نزدیک به آیفون X است هرچند نسخه ۵۱۲ گیگابایتی نوت ۹ کمی گران قیمت‌تر است.

نوت 9 یا آیفون X

از سوی دیگر آیفون X و نوت ۹ تفاوت‌های شاخصی نیز باهم دارند. برای مثال رم نسخه ۱۲۸ گیگابایتی نوت ۹ دو برابر آیفون X است و نسخه ۵۱۲ گیگابایتی حتی رم بیشتری نیز دارد. ظرفیت باتری نوت ۹ نیز نسبت به آیفون X بیشتر است. باتری این دو گوشی به ترتیب ۴۰۰۰ و ۲۷۱۶ میلی‌آمپر ساعت ظرفیت دارد. البته همین امر باعث ضخیم‌تر و سنگین‌تر شدن نوت ۹ در مقایسه با آیفون X شده است. نوت ۹ حدود ۱ میلی‌متر ضخیم‌تر و حدود ۳۰ گرم سنگین‌تر از آیفون X است. هر دو گوشی صفحه نمایش‌های فوق‌العاده با کیفیتی دارند. صفحه نمایش آیفون X از نوع OLED و ابعاد آن ۵.۸ اینچ است. این صفحه نمایش حدود ۸۲.۹ درصد از بدنه گوشی را پوشش داده است. در سوی دیگر سامسونگ از تکنولوژی جدید آمولد در صفحه نمایش خود بهره برده و یک صفحه نمایش خمیده ۶.۴ اینچی در گلکسی نوت ۹ به کار برده است. نسبت این صفحه نمایش به کل بدنه نوت ۹ حدود ۸۳.۴ درصد است.

علاوه بر این مشخصات فنی نوت ۹ چند ویژگی دارد که آیفون X از آن‌ها بی‌بهره است. وجود قلم همراه نوت ۹، پشتیبانی از کارت حافظه تا ۵۱۲ گیگابایت و پشتیبانی از دو سیم‌کارت قابلیت‌هایی‌ست که نوت ۹ را در مقابل آیفون شاخص می‌کند. از سوی دیگر قابلیت فیس‌آیدی هم شاید ویژگی قابل توجه آیفون باشد.

آیفون 10

با وجود این ویژگی‌ها، شباهت‌ها و تفاوت‌ها هنوز نمی‌توان نظر قطعی درباره بهترین گوشی هوشمند حال حاضر دنیا داد. هر دوی این گوشی‌ها عملکرد بسیار خوبی دارند و مهم‌ترین عامل در انتخاب آن‌ها سلیقه کاربران است. نظر شما چیست؟ به نظر شما کدام گوشی می‌تواند عنوان بهترین گوشی هوشمند جهان را از آن خود کند؟ اگر شما قصد خرید یک گوشی پرچمدار را داشته باشید کدام یک از این دو گوشی را انتخاب می‌کنید؟

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۴۴ دیدگاه
  1. Avatar M

    بلاشک گلکسی نوت ۹ بهتر و سر تره؛ و اصن آیفون x در حدی نیست که بخواد جلوی نوت ۹ بایسته و مقایسه کنیم واضحه.

  2. Avatar چه ربطی داره

    ادمای بیسواد این کامنت ها رو مینویسه.
    سامسونگ همه چیش رو خودش تولید میکنه اپل از ال‌جی و فلان…تهیه می‌کنه که بی ربطه
    اولا سامسونگ کیفیتش کمتره ایفون به امار و ارقام تکیه نمیکنه و‌ نشون داده از ارقام بهتر عمل میکنه.
    دوما سامسونگ بزرگتره چ همه چیش رو خودش تولید میکنه اوپل از بقیه شرکت ها تهیه میکنه نداره و به بزرگ بودن شرکت ربطی نداره.
    سوما چرا به گوشی های اندروید که از سامسونگ تهیه میکنن قعطاتشون رو و از اپل کپی برداری میکنن بخصوص سامسونگ گیر میدید؟
    چهارما گوشی های آیفون از گوشی های پرچمدار سال بعد آندرویدم قویترن و حرف اول رو میزنن بخصوص از ایفون ایکس اس به بعد????
    پنجما این مقایسه اشتباه هست گوشی ۲۰۱۷ رو با ۲۰۱۸ مقایسه میکنید؟گوشی قلمدار باید با قلمدار مقایسه بشه نه با بدون قلم راست میگی برو گوشی قلمدار سامسونگ رو وان پلاس مقایسه کن هیچی حرفی نمیزنی چون از اپل بدتون میاد حسودیتون میشه‌.
    حرف اخر اینکه کسی بدون اطلاعات نیاد کامنت بچه گانه(که بچه ۱۰ ساله که اطلاعات داره بهتر مینوسیه)ننویسه????
    به امید اطلاعات داشتن دیگران خدانگهدار ????

  3. Avatar hesam

    الان با این وضع بازار مقایسه پرچم دارا چه فایده ای داره، واقعا جای تاسفه که از این به بعد باید بریم میانرده ها رو مقایسه کنیم البته اگه بودجمون به همون میانردش هم بخوره

  4. Avatar محمد

    جدا از بحث طرفداری بین این دو برند اما یه مسله که هست اینه که اپل مثل یه استاده که یه کاری میکنه شاگردا سعی میکنن مث اون باشن مثلا تا قبل از ایفون۱۰ هیچ گوشی قسمت بریدگی نداشت تا این که بعدش شرکتایی مث شیاومی یا پیکسل یا هواوی این بریدگیو به گوشیا دادن یا حذف جک هدفون که ایفون استارشو زد مقایسه این دو گوشی کاملا بیخوده چون هر دورو باید داشت تا فهمید اندروید با ایفون فاصله زمین تا اسمونه البته اگ بشه خرید … ! !

  5. Avatar Aria

    واقعا هرکی ۱۰۰۰دلار داشته باشه وبه ایفون بده اوزاش خیلیییی خرابه وفقط بدنبال جلب توجه هس البته اگر به خودشون بگی خیلی ناراحت میشه !ولی باس یک چیزو قبول کنن اینکه فقط قلم نوت۹ به کل آیفونxمیرزه! چه برسه به خود گوشی

  6. Avatar mrm82

    من قطعا نوت ۹ رو انتخاب میکنم بخاطر کیفیتش ، اندروید بودنش ، قلم داشتنش که مثل ریموت عمل میکنه ، بخاطر سامسونگ دکس ، شارژ وایرلس ، بزرگتر بودنش و قابلیت های دیگش . البته قبول دارم که نشت نورش یه نقطه ضعف بزرگه که باید درست بشه ولی مگه ایفون بی نقصه ؟ در کل بدون توجه به فیلم هایی که این دوتا رو مقایسه میکنن میگم که خودم نوت ۹ رو انتخاب میکنم

  7. Avatar حمید

    صد درصد سامسونگ.
    آیفون ایکس در مقابل نوت۹ هیچ حرفی برای گفتن نداره

  8. Avatar majid

    من بودم صد در صد آیفون ۱۰ رو میخریدم چون با این که آیفون۱۰ سه گیگ رم داره ولی نوت ۹ رو با ۶ گیگ رم قورت می ده با این که خودم طرفدار سامسونگم ولی به نطرم آیفون ۱۰ در حال حاضر به ترین گوشیه هرچند که صفحه نمایش نوت۹ بهترینه و قلم داره ولی به هر حال آیفون همیشه یک سر و گردن بالا تر از همس

  9. Avatar مرضیه

    فقط خوشحالم که بهمن ۹۶ نوت ۸رو خریدم وگرنه با وضعیت الان رویای دست نیافتی بود برام.. و مطمئنم که نوت ۸ نود درصد کارای نوت ۹رو انجام میده اونم با قیمت معقول تر

  10. Avatar Mojtaba

    سال های زیادی از رقابت دو شرکت فوق العاده میگذره و من معتقد هستم که این دو شرکت در کنار هم میتونن موفق باشن….
    به عنوان مثال اگه شرکت اپل یا سامسونگ یکیشون نبود اون یکی زیاد به چشم نمیومد.
    در کل هر دو گوشی فوق العاده و عالی هستند و بسته به سلیقه کاربر میشه اونهارو نقد کرد.
    من که اگه پول داشتم جفتشو میخریدم 🙂

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه