صداپیشه‌ی اسنیک: علاقه‌ای به کوجیما ندارم

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

قسمت پنجم از مجموعه بازی‌های متال گیر سالید، از زمین تا آسمان با شماره‌های قبلی‌اش فرق دارد؛‌ بازی محیطی باز و ساختاری سندباکس دارد؛ ماموریت-محور است و حتی خط داستانی مستقیمی را هم دنبال نمی‌کند. تمام این موضوعات به کنار، متال گیر سالید ۵ صداپیشه‌ی اصلی این مجموعه را هم در خود جای نداده است. «دیوید هیتر»، صداپیشه‌ی شخصیت اسنیک در تمام بازی‌های مجموعه‌ی متال گیر، در شماره‌ی پنجم با «کیفر ساترلند» جایگزین شد. هیتر گفته است که نه تنها رفتار خوبی با او نشده است، بلکه او دیگر تمایلی به کار با «هیدئو کوجیما» را هم ندارد.

کوجیما می‌خواست کرت راسل را جایگزین دیوید هیتر کند.

دیوید هیتر اخیرا در مصاحبه‌ای با نشریه‌ی Game Informer از دلیل حضور نداشتن‌اش در Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain گفته است. طبق گفته‌های هیتر، او روزی یکی از تهیه‌کنندگان متال گیر سالید ۵ را به‌صورت اتفاقی در استودیویی می‌بیند و از و درباره‌ی بازی می‌پرسد؛ هیتر هم پاسخی درست و درمان نمی‌شنود. صداپیشه‌ی اسنیک می‌گوید که حتی با بازیگردان مجموعه‌ی متال گیر صحبت کرده بود. «کریس زیمرمن» به هیتر گفته بود: “ظاهرا می‌خواهند جایگزین‌ات کنند، اما بار اول نیست. قبلا هم سعی کرده‌اند و هرگز نتوانسته‌اند کسی را پیدا کنند که صدای‌اش با تو یکسان باشد.”

David-Hayter

دیوید هیتر صداپیشگی شخصیت اسنیک را در تمام بازی‌های مجموعه‌ی متال گیر، به غیر از قسمت آخر بر عهده داشته است.

نویسنده‌ی فیلم Watchmen می‌گوید که هیدئو کوجیما مدت‌ها تصمیم به جایگزینی او داشته است: “از من خواستند تا برای بازی در متال گیر ۳ دوباره تست بدهم. به هنگام ساخت متال گیر ۴ هم دوباره من را مجبور کردند تا تست بدهم. تمام مدت‌ هم به دنبال شخص دیگری بودند.”

هیتر می‌گوید که کوجیما قصد داشته تا بازیگر معروفی را جایگزین او کند: “شنیده بودم که کوجیما از تهیه‌کنندگان متال گیر ۳ خواسته بود تا «کرت راسل» را برای بازی بیاورند. با این حال او قبول نکرده بود.”

Kurt-Russel-Snake-Plissken

هیدئو کوجیما شخصیت اسنیک را از روی کاراکتری به همین نام ساخته بود. «اسنیک پلیسکن»، شخصیت اصلی فیلم «فرار از نیویورک» است و کرت راسل نقش‌اش را بازی می‌کند.

صداپیشه‌ی شخصیت اسنیک می‌گوید که او از کار روی مجموعه بازی‌های متال گیر سالید لذت برده است، اما انتظار داشت تا این همکاری حرفه‌ای‌تر به پایان برسد: “من مشکلی با کیفر ساترلند ندارم. اما بهتر بود محترمانه‌تر با این موضوع برخورد می‌شد؛ با این حال قرار نیست بنشینم و گریه کنم.”

او ادامه می‌دهد: “اگر دست من بود، نقش اسنیک را برای همیشه خودم به دست می‌گرفتم. اگر بخواهم حقیقت را بگویم، اینکه صدای شخص دیگری را از گلوی اسنیک می‌شنوم، حال‌ام را بد می‌کند.”

دیوید هیتر می‌گوید که قصد ندارد با بازی کردن The Phantom Pain شصت ساعت تحقیر را تحمل کند. او درباره‌ی خالق متال گیر می‌گوید:‌ “علاقه‌ی خاصی به کوجیما ندارم و نمی‌خواهم برگردم و دوباره با او کار کنم.”

هیدئو کوجیما در حال حاضر استودیوی جدیدی به اسم Kojima Productions برای خود تاسیس کرده است. خالق مجموعه بازی‌های متال گیر، بازی بعدی‌اش را با همکاری سونی و به‌صورت انحصاری برای کنسول پلی‌استیشن۴ می‌سازد.

منبع: GameSpot

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar امیر

    از این بدترم میشه؟ واقعا راست گفته بهترین صدا گذاری مال دیوید بوده , واقعا حیف….

  2. Avatar مهرداد

    با تمام علاقه‌ای که به کوجیما دارم، اما به نظرم کارش اصلا درست نبوده

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه