از طراحی و صفحه‌نمایش آیفون ۸ چه‌ می‌دانیم؟

۱۲ تیر ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شرکت اپل قصد دارد با آیفون ۸ حسابی بازار را تکان دهد و انقلابی در طراحی‌های‌اش ایجاد کند. اگر تحلیل‌های کارشناسان و شایعاتی که در این مدت پخش شده درست باشند اپل آیفون ۸ را تمام شیشه‌ای با نمایشگری خمیده خواهد ساخت. نمایشگر خمیده هم به این معناست که این شرکت از صفحه‌نمایش‌های AMOLED قابل انعطاف برای این مدل از آیفون استفاده خواهد کرد. حدس و گمان‌هایی هم که تا کنون مطرح شده نشان می‌دهند که سامسونگ تامین بخشی از این صفحه‌نمایش‌ها را بر عهده خواهد داشت. در واقع سامسونگ چیزی بیش از ۱۰۰ میلیون صفحه‌نمایش ۵.۵ اینچی برای اپل خواهد ساخت.

البته همه این حجم از تولیدات یک‌باره به دست اپل نخواهند رسید. ظاهرا یک قرارداد سه‌ساله میان سامسونگ و اپل وجود دارد؛ قراردادی تا سال ۲۰۱۹. سامسونگ در ابتدا حدود ۴۰ میلیون صفحه‌نمایش را برای آیفون ۸ پلاس یا هر نامی که احتمالا برای گوشی سال ۲۰۱۷ اپل برگزیده شود عرضه خواهد کرد. در سال‌های بعدی این میزان به ۸۰ میلیون و سپس به ۱۲۰ میلیون واحد خواهد رسید.

البته سامسونگ تنها تامین‌کننده نیاز اپل به صفحه‌نمایش‌های AMOLED نخواهد بود. تقریبا تولیدکننده بزرگی در این حوزه نمانده که شایعه همکاری و مذاکره‌اش با اپل پخش نشده باشد. سامسونگ، شارپ، ال‌جی، ژاپن دیسپلی و خلاصه همه تولیدکننده‌های بزرگ در حوزه AMOLED در اخباری که پیرامون ساخت این صفحه‌نمایش‌ها برای اپل مخابره شده حضور داشته‌اند بنابراین می‌شود حدس زد سامسونگ تامین‌کننده اختصاصی اپل نخواهد بود گرچه احتمال دارد حجم قابل توجهی از این نیاز را برآورده کند.

منبع: PhoneArena

‌‌

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۸ دیدگاه
  1. shahab

    این جور طرح هارو از سال ۲۰۰۸ داریم میبینیم!!!

  2. KaTa

    از این خبرها و طرح های مفهومی توی اینترنت پر هست ، اول بذارید ۷ بیاد تا بعد بریم سراغ ۸ انگار که صبحانه نخورده فکر شام باشی !

  3. حسن علیزاده

    اپل چپ و راست از سامسونگ برای کپی برداری از محصولاتش شکایت میکنه حالا بیاد از سامسونگ پنل بخره؟به نظرم فقط یه شایعس

    1. ايفون فايو اس

      اصلا ربطی نداشت

    2. 아리

      اپل شکایت بیخود میکنه همه میدونن

  4. hamed1234

    یهو به نظرم به این شکل در نمیاد اونم تو اون همه امار اول باید ببینن مزاج مشتریاش سازگار میشه بعد اون همه بسازه

  5. کوروش

    این طرح مغهومی هست . از ۱۰ سال پیش تمام شرکت ها از این طرح ها داشتن هیچ وقت هم نشده .این هم نمی شه .

    1. Mr_Shb

      بالاخره که باید بشه!!… و کی بهتر از الان؟!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه