هایلایت؛ فرانسه، تیم آرژانتین را به خانه فرستاد

۲۸ مهر ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه
جام جهانی 2018 فرانسه و آرژانتین

فرانسه در یک بازی جذاب و تماشایی موفق شد لیونل مسی و همبازیانش را از جام جهانی ۲۰۱۸ حذف کند.

در نخستین بازی مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۱۸، تیم های فرانسه و آرژانتین از ساعت ۱۸:۳۰ به مصاف هم رفتند که این بازی جذاب در نهایت با نتیجه ۴-۳ به سود فرانسه به پایان رسید تا این تیم راهی مرحله یک چهارم شود. شاگردان دیدیه دشان در مرحله بعد باید با برنده بازی تیم های پرتغال و اروگوئه بازی کنند.

بازی سریع و تماشایی آغاز شد و ضربه آزاد زیبای آنتوان گریزمن در همان ۸ به تیر دروازه آرژانتین خورد. فرانسه در دقیقه ۱۳ به خاطر خطا روی کیلیان امباپه صاحب پنالتی شد که گریزمن توانست آن را به گل تبدیل کند. بازی در ادامه با برتری فرانسه دنبال شد و این تیم روی ضد حملات خطرناک نشان می داد تا اینکه آرژانتین در دقیقه ۴۱ با شوت تماشایی انخل دی ماریا از پشت محوطه توانست بازی را مساوی کند.

تیم آرژانتین در همان ابتدای نیمه دوم روی ضربه گابریل مرکادو که روی پاس لیونل مسی در دهانه صاحب توپ شد توانست به گل دوم هم برسد. فرانسه پس از این گل سراپا حمله شد و در دقیقه ۵۷ روی شوت تماشایی بنژامین پاوار از پشت محوطه جریمه موفق شد بازی را مساوی کند. این تیم در دقیقه ۶۴ توسط امباپه که در شلوغی محوطه جریمه صاحب توپ شده بود به گل سوم خودش هم رسید. خروس ها تنها ۴ دقیقه بعد روی یک ضد حمله سریع و بر هم ریختگی دفاع حریف بار دیگر توسط امباپه به گل رسیدند. آرژانتین در ادامه سعی کرد به بازی بازگردد اما در خلق موقعیت ناکام بود تا اینکه در دقیقه ۹۲ روی سانتر مسی و با ضربه سر سرخیو آگوئرو که تازه به میدان آمده بود توانست اختلاف را کم کند. آلبی سلسلته در ثانیه های پایانی یک موقعیت خوب دیگر بدست آورد اما از آن استفاده نکرد تا مسی و همبازیانش خداحافظی تلخی با جام داشته باشند.

اروگوئه هم در شب درخشش ادینسون کاوانی موفق شد قهرمان اروپا را از جام جهانی حذف کند.

در دومین بازی روز اول مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۱۸، تیم های اروگوئه و پرتغال از ساعت ۲۲:۳۰ به مصاف هم رفتند که این بازی در نهایت با نتیجه ۲-۱ به سود اروگوئه پایان رسید. اروگوئه باید در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات با فرانسه بازی کند. این بازی روز ۱۵ تیرماه در ساعت ۱۸:۳۰ برگزار می شود.

اروگوئه بازی را بهتر شروع کرد و خیلی زود در دقیقه ۷ موفق شد توسط ادینسون کاوانی به گل برسد. کاوانی توپ را به لوئیز سوارز رساند و سپس با ضربه سر موفق شد روی سانتر زیبای سوارز دروازه را باز کند.  بازی در ادامه با برتری پرتغال دنبال شد اما این تیم باوجود حفظ توپ بیشتر توان عبور از خط دفاعی منسجم اروگوئه را نداشت تا بازی در نیمه اول با همان یک گل به پایان برسد.

پرتغال نیمه دوم را بهتر آغاز کرد و پس از چند دقیقه فشار روی دروازه حریف سرانجام در دقیقه ۵۵ روی کرنر ارسالی با ضربه سر په په توانست بازی را مساوی کند. شادی بازیکنان پرتغال دیری نپایید و اروگوئه در دقیقه ۶۲ بار دیگر توسط کاوانی که پشت محوطه در فضای خوبی صاحب توپ شد به گل رسید. پرتغال که در آستانه حذف از جام قرار داشت در ادامه سراپا حمله شد و در دقیقه ۷۰ می توانست گل مساوی را روی اشتباه بزرگ دروازه بان حریف بزند اما برناردو سیلوا با بی دقتی این فرصت را از دست داد. شب خوب کاوانی در دقیقه ۷۴ پایان تلخی داشت و این بازیکن به دلیل مصدومیت مجبور به ترک زمین شد. شاگردان فرناندو سانتوش در دقایق پایانی فشار زیادی روی دروازه اروگوئه وارد کردند اما این بازی در نهایت با برتری نماینده آمریکای جنوبی به پایان رسید تا کریستیانو رونالدو و همبازیانش هم با جام وداع کنند.

گزیده بازی‌های روز گذشته را در زیر ببینید:

 

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه