فروش گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۱۷ افزایش پیدا می‌کند

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

فروش تلفن‌های همراه هوشمند در سال ۲۰۱۶ تنها ۲.۵ درصد افزایش داشت و براساس آمار منتشر شده توسط سازمان IDC این میزان در سال ۲۰۱۷ به ۳ درصد افزایش پیدا می‌کند. کفته شده در سال ۲۰۱۷ نزدیک به ۱.۵۲ میلیارد دستگاه گوشی راهی بازار می‌شود  و این مقدار در سال ۲۰۱۸ هم با افزایش ۴.۵ درصدی مواجه خواهد شد.

براساس اطلاعات سازمان IDC ورود سازندگان گوشی‌های هوشمند به بازار کشورهای در حال توسعه باعث افزایش تولید تلفن‌های همراه هوشمند شده است. یکی دیگر از دلایل افزایش فروش گوشی در سال ۲۰۱۷ عرضه آیفون ۸ اعلام شده است. انتظار می‌رود که فروش آیفون ۳.۸ درصد افزایش پیدا کند. پیش بینی شده که اپل امسال نزدیک به ۲۲۳.۶ میلیون گوشی راهی بازار می‌کند و این مقدار برای سال ۲۰۱۸ به ۲۴۰.۴ میلیون دستگاه می‌رسد که افزایش ۷.۵ درصدی را نشان می‌دهد. همچنین مشخص شده که فروش گوشی‌های اندرویدی در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا با افزایش مواجه ۱۰ درصدی در مقایسه با سال قبل مواجه می‌شود. انتظار می‌رود که تا سال ۲۰۲۱ نزدیک به ۱.۵ میلیارد گوشی اندرویدی راهی بازار شود. این مقدار باعث می‌شود که میانگین قیمت گوشی‌های اندرویدی به ۱۹۸ دلار برسد.

در ادامه گفته شده که سهم استفاده از گوشی‌ّهای اندرویدی و iOS تا سال ۲۰۲۱ تغییر چندانی نمی‌کند. تا این سال اندروید ۸۵.۵ درصد بازار را در اختیار خواهد داشت و سهم اپل هم به ۱۴.۷ درصد خواهد رسید.

 

منبع: IDC
telegram_ad2_1

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. soheil

    هر سری یه مطلب میگین..در ادامه گفته شده که سهم استفاده از گوشی‌ّهای اندرویدی و iOS تا سال ۲۰۲۱ تغییر چندانی نمی‌کند. تا این سال اندروید ۸۵٫۵ درصد بازار را در اختیار خواهد داشت و سهم اپل هم به ۱۴٫۷ درصد خواهد رسید. تو آخرین مطلب برعکی اینو گفتین.یکم دقت کنید

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه