فغانی در یک چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۱۸ قضاوت نمی‌کند

۲۸ مهر ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
فغانی

علیرضا فغانی ، داور بین المللی فوتبال ایران به عنوان قاضی چهارم دیدار تیم‌های اروگوئه و فرانسه حضور داشت. فغانی که در جام جهانی ۲۰۱۸ قضاوت سه بازی را بر عهده داشته بنا بر اعلام فیفا در مرحله یک چهارم نهایی این رقابت‌ها قضاوت نخواهد کرد.

با توجه به درخشش تیم داوری ایران، غیبت فغانی و دستیارانش در بین داوران بازی های مرحله یک چهارم احتمال قضاوت آن ها در یکی از دو بازی مرحله نیمه نهایی را بیشتر کرده است. با توجه به اینکه حداقل یک تیم اروپایی در فینال جام جهانی ۲۰۱۸ حضور خواهد داشت، فغانی در مقایسه با «بیورن کویپرس» هلندی رقیب اصلی ‌خودش برای قضاوت فینال جام جهانی، شانس بالاتری دارد که تبدیل به اولین داور آسیایی شود که فینال جام جهانی را سوت زده است.

فغانی در جدیدترین مصاحبه خودش با رسانه‌های ایران درباره احتمال قضاوت دیدار فینال جام گفت:«پیش از این گفته بودم هدفم قضاوت فینال جام جهانی روسیه است، اما الان دیگر برایم مهم نیست. در این تورنمنت عملکردی داشته ‌ایم که حتی اگر دیگر قضاوت نکنیم هم راضی به ایران بر می ‌گردیم.»

فغانی که در جام جهانی قضاوت سه دیدار آلمان – مکزیک، برزیل – صربستان و همچنین فرانسه – آرژانتین را بر عهده داشته با دریافت امتیاز ۷.۷ مشترکا در کنار متیو کونگر نیوزیلندی در صدر جدول برترین داوران این رقابت‌ها براساس انتخاب سایت معتبر «worldreferee»  قرار گرفته است. فغانی همچنین با کسب نزدیک به ۵ هزار رای با اختلاف در صدر لیست برترین داوران جام جهانی ۲۰۱۸  سایت «ratetheref» جای دارد.

فغانی به همراه رضا سخندان و محمدرضا منصوری تیم داوری ایران در رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۸ هستند.

علیرضا فغانی از سال ۲۰۰۸ وارد فهرست داوران بین‌المللی شده‌ است. فغانی در لیگ برتر فوتبال ایران داوری می‌کند. سابقه قضاوت دربی حساس استقلال و پرسپولیس را هم دارد. از سال ۱۳۷۳ و سن ۲۰ سالگی وارد حوزه داوری فوتبال شد.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. مهدی

    شکر … همون بهتر … انشاالله نیمه نهایی و فینال رو هم بهش ندن .

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه