نمایشگاه خودرو دیترویت؛ فولکس از نسل جدید Jetta رونمایی کرد

۲۶ دی ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۶ دقیقه
نمایشگاه خودرو دیترویت

فولکس‌واگن با جدیدترین مدل سدان شهری جتا (Jetta) میهمان نمایشگاه خودرو دیترویت ۲۰۱۸ شده است. فولکس واگن جتا ظاهر جدید و لوکس‌تری پیدا کرده و از فناوری‌های جدیدی بهره می‌برد.

جتا؟

جتا نام یکی از سری محصولات شرکت آلمانی فولکس است. جتا اولین بار در سال ۱۹۷۹ میلادی تولید و ۶ نسل از آن روانه‌ی بازار شده است. طبق آمار منتشر شده، فولکس توانسته تا امروز بیش از ۱۶ میلیون دستگاه از جتا را تولید کند و به دست مشتریان خود برساند.

نمایشگاه خودرو دیترویت

نسل اول فولکس جتا

با وجود این که این خودرو هرگز به بازار ایران ورود پیدا نکرد ولی با آمار گفته شده می‌توانیم به خوبی متوجه فروش جتا در بازار جهانی شویم. خودرویی که فولکس به نمایشگاه خودروی دیترویت آورده، مدل ۲۰۱۹ جتا است که به عنوان نسل هفتم این خانواده به حساب می‌آید.

تغییرات ظاهری بیرونی

جتا با تغییرات ظاهری همراه شده تا ما شاهد رونمایی از یک محصول جدید و لوکس از سوی فولکس باشیم. چراغ‌های کشیده‌ی جلو که به جلپنجره‌ی عریض نشانه رفته، چهره‌ی اسپرت هیجان‌انگیزی را درکنار وقار این آلمانی مهیا کرده است.

نمایشگاه خودرو دیترویت

در سراسر بدنه‌ی این خودرو از خطوط منحنی استفاده شده تا آیرودینامیک خودرو بالاتر برود و جتا را به یک سدان شهری اسپرت با بدنه‌ی کمی عضلانی تبدیل کند.

تغییرات ظاهری داخلی

کابین جتا هم حس یک خودروی جدید با کیفیت بالا را به مخاطب می‌دهد. کیفیت بالای داشبورد، طراحی صندلی و هماهنگی آن با کابین از ویژگی‌های جتا شمرده می‌شوند. هم‌چنین نورپردازی در ۱۰ رنگ مختلف، احتمالا برای مشتریان جتا جذاب است و اتمسفر دوست‌داشتنی را هنگام سفر و رانندگی برایشان فراهم می‌کند.

پلت‌فرم

جتا مثل گلف و آئودی A3 روی پلت‌فرم MQB فولکس طراحی و تولید شده که به عنوان اولین سدان سوار شده‌ روی این پلت‌فرم محسوب می‌شود. فاصله‌ی بین دو محور جتا زیاد شده که این به معنی افزایش طول و درنتیجه، فضای بیشتر کابین برای راحتی سرنشینان خودرو است.

فناوری و مشخصات فنی

از فناوری و سیستم‌های به کار رفته در این خودرو می‌توانیم به سیستم ترمز اضطراری، هشدار نقطه‌ی کور، کروز کنترل هوشمند و سیستم اینفوتینمنت هماهنگ با کارپلی و اندروید اتو اشاره کنیم.

فولکس در مدل ۲۰۱۹ جتا از یک پیشرانه‌ی ۱.۴ لیتری توربوشارژ با خروجی قدرت کم‌تر استفاده کرده است. این انجین می‌تواند حداکثر توان ۱۴۷ اسب‌بخار و گشتاور ۲۴۹ نیوتون‌متر را تولید کند. این درحالی است که مدل ۲۰۱۸ جتا به یک پیشرانه‌ی ۱۵۰ اسب‌بخاری با گشتاور مشابه مجهز شده است. البته مدل قدرتمند GLI این خودرو هم در آینده به بازار عرضه می‌شود. قیمت پایه‌ی فولکس جتا از ۱۸.۵۴۵ دلار در اواخر سال میلادی جاری شروع می‌شود.

منبع: Motor1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه