باکس آفیس هفته؛ فروش فیلم‌ها تحت‌تاثیر کرونا

۲۷ اسفند ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه
فیلم من هنوز باور دارم

نگرانی‌ها درباره‌ی ویروس کووید ۱۹ و شیوع صعودی ویروس کرونا تاثیرش را روی باکس‌آفیس جهان هم نشان می‌دهد. این هفته فروش کل فیلم‌های باکس آفیس روی هم چیزی کمی بیشتر از ۵۰ میلیون دلار شد. از سال ۱۹۹۵ تاکنون چنین فروش پایینی برای ده فیلم صدر جدول سابقه نداشته است. به نسبت هفته‌ی گذشته چیزی حدود ۶۰ درصد افت فروش داشته‌ایم. در صدر جدول همچنان انیمیشن «به پیش» پیکسار و دیزنی قرار دارد اما این هفته سه تازه‌وارد هم در باکس آفیس داریم. فیلم من هنوز باور دارم که پخش‌کننده‌اش لاینزگیت است با فروش پایین‌تر از ده میلیون دلار در رده‌ی دوم جدول قرار گرفت.

فیلم «به پیش» در هفته‌ی دوم اکرانش ۱۰.۵ میلیون دلار فروخت که در مقایسه با هفته‌ی گذشته ۷۳ درصد افت فروش داشته است. در حال حاضر فروش فیلم در داخل گیشه‌ی سینماهای آمریکا به ۶۱ میلیون دلار رسیده است. در بازارهای بین‌المللی هم ۶.۸ میلیون دلار دیگر به فروش فیلم اضافه شد. «به پیش» در حال حاضر در ۴۷ کشور به نمایش درآمده است.

انیمیشن «به پیش» در یک دنیای فانتزی زیرزمینی اتفاق می‌افتد. جهانی که پر از مخلوقات اسطوره‌ای است. فرمانروایان این جهان بسیار مورد احترام هستند. با توجه به پیشرفت‌های تکنولوژیک و البته دشواری‌های به کار بردن جادو تقریبا استفاده از جادو در این جهان منسوخ شده است. دو برادر نوجوان الف یک تحقیق شروع می‌کنند که ببینند در جهان بیرون هنوز جادو وجود دارد یا نه.

دن اسکانلون که او را برای کارگردانی انیمیشن «دانشگاه هیولاها» می‌شناسیم کارگردانی انیمیشن «به پیش» را برعهده دارد. امتیاز فیلم در سایت متاکریتیک ۶۱ از ۱۰۰ است. منتقدان معتقدند که این بازگشتی قدرتمندانه برای پیکسار است. فیلمی که هارمونی آن شگفت‌انگیز مثبت است. قلبتان را سرشار می‌کند. زیر لایه‌ی آن رابطه‌ی برادرانه-دوستانه و هنر فانتزی که در فیلم می‌بینید «به پیش» کمی از آن جادوی قدیمی پیکسار را در خودش دارد. البته بعضی‌ها هم هستند که می‌گویند هر چند «به پیش» فیلم خوبی است اما اثر فوق‌العاده‌ای محسوب نمی‌شود. دوست‌داشتنی است اما خیره‌کننده نیست.

فیلم «من هنوز باور دارم» ۹.۵ میلیون دلار فروش کرد و مثل سایر فیلم‌هایی که هفته‌ی گذشته افتتاحیه‌شان بود فروش‌اش کمتر از حد انتظار بود. اما تماشاگرانی که فیلم را دیده‌اند از آن لذت برده‌اند و امتیاز فیلم در سایت سینمااسکور A است. ۷۴ درصد مخاطبان فیلم را زنان تشکیل داده‌اند و ۷۳ درصد آن‌ها بالای ۲۵ سال داشته‌اند.

این فیلم یک درام موزیکال رمانتیک است که شانیا تواین خواننده‌ی مشهور کانتری در آن بازی می‌کند و توسط برادران اروین، جان و اندرو کارگردانی شده است. داستان زندگی واقعی جرمی کمپ که خواننده‌ی موسیقی‌های مذهبی بود و داستان عشق و فقدان زندگی او که نشان می‌دهد همیشه امید وجود دارد.

با این حال هر چه‌قدر تماشاگران فیلم را دوست داشته‌اند منتقدان از آن متنفر شده‌اند. امتیاز فیلم در سایت متاکریتیک ۳۷ از ۱۰۰ است. منتقدان می‌گویند فیلم شبیه همان آهنگ‌های پاپی است که ستاره‌ی فیلم می‌خواند. پر از سوز و گداز با ترانه‌های زمخت و خام‌دستانه. دیوید الریش از ایندی‌وایر نوشته: «قدرت داستان زندگی کمپ غیرقابل انکار است اما از این سطحی‌تر نمی‌شد فیلمی درباره‌ی او ساخت. فیلمی که پر از دیالوگ‌های کلیشه‌ای است و ریتم خیلی بدی هم دارد.»

فیلم «بلادشات» (bloodshot) کمپانی سونی علیرغم اتفاقاتی که در جهان افتاده با فروش ۹.۳ میلیون دلاری تقریبا به انتظاراتی که از فیلم می‌رفت نزدیک شد. مخاطبان فیلم در سایت سینمااسکور به آن امتیاز B داده‌اند.

در بازارهای بین‌المللی فیلم در ۵۰ کشور اکران شده و به فروشی معادل ۱۳ میلیون دلار دست پیدا کرده است. در نیمی از این کشورها فیلم صدرنشین فروش بوده است. این یک فیلم ابرقهرمانی با بازی ون دیزل است که بلادشات در حقیقت اسم ابرقهرمانش است. داستان مردی به نام ری گریسون و همسرش جینا که در تعطیلات توسط گروهی دزدیده می‌شوند و اکس سردسته‌ی آن گروه هر دو را می‌کشد اما ری تحت آزمایش‌های یک شرکت تکنولوژی نجات پیدا می‌کند و نیروهای جدیدی به او اضافه می‌شود.

امتیاز منتقدان به فیلم در سایت متاکریتیک ۴۳ از ۱۰۰ است. آن‌ها می‌گویند ون دیزل انگار در فیلم نمی‌داند چه می‌کند. هیچ چیز جالبی هم درباره‌ی شخصیت ری وجود ندارد چه قبل از این که تبدیل به ابرقهرمان شود و چه بعد از آن. هالیوود دارد استعداد عجیبی در زمین زدن کمیک‌بوک‌های ابرقهرمانی از خودش نشان می‌دهد!

فیلم ترسناک تحسین‌شده‌ی «مرد نامریی» در رده‌ی چهارم جدول فروش قرار دارد. فیلم با ۶۰ درصد افت فروش این هفته ۵.۸۵ میلیون دلار فروخت. در بازارهای جهانی هم ۶.۲ میلیون دلار دیگر به فروش‌اش اضافه شد.

کارگردان فیلم «مرد نامریی» لی وانل است و الیزابت ماس بازیگر نقش اول فیلم است. لی وانل قسمت سوم فیلم «موذی» را کارگردانی کرده بود و خودش هم بازیگر چند فیلم وحشت است. فیلم اقتباسی از رمانی به همین نام نوشته‌ی اچ.جی.ولز است و دنباله‌ای بر سری فیلم‌های «مرد نامریی». داستان زنی که بعد از خودکشی دوست پسر سوءاستفاده‌گرش باور دارد که توسط روح او تعقیب می‌شود. او در نهایت به این نتیجه می‌رسد که پسر توانایی تبدیل شدن به یک مرد نامریی را پیدا کرده است. نوشتن فیلمنامه‌ی این فیلم از سال ۲۰۰۷ آغاز شد. سال ۲۰۱۶ اعلام شد که این بخشی از پروژه‌ی احیای هیولاهای قدیمی یونیورسال است. منتقدان معتقدند که این فیلمی هوشمندانه با بازی‌های خوب و مهم‌تر از همه واقعا ترسناک است. فیلم «مرد نامریی» ثابت می‌کند که گاهی اوقات اگر منبع‌تان مصالح کلاسیک باشد با یک برداشت باشکوه می‌تواند از آن برای ادامه دادن سری فیلم‌هایتان اما به شیوه‌ای تر و تازه استفاده کنید. بازی ماس و تمرکز فیلم روی تجربیات او هم جزو نکات مثبت فیلم است.

شکار

فیلم شکار ناموفق‌ترین تازه وارد این هفته‌ی گیشه‌ی سینماها بود.

و در نهایت فیلم «شکار» محصول مشترک یونیورسال و بلومهاوس پنجمین فیلم جدول فروش و آخرین تازه‌وارد این هفته به باکس آفیس است. این فیلم قرار بود زودتر از این‌ها اکران شود اما به دلیل محتوای فیلم و تیراندازی‌های آگوست در آمریکا نمایش‌اش به تعویق افتاد. «شکار» فقط ۵.۳ میلیون دلار فروخت و تماشاگران هم به آن امتیاز C+ را در سایت سینمااسکور دادند. در بازارهای جهانی فیلم فقط در چهار کشور اکران شده است و ۶۷۳ هزار دلار فروخته که بیشترین فروش‌اش هم مربوط به انگلستان بوده است.

این اکشن ترسناک را کریگ زوبل کارگردانی کرده و هیلاری سوانک مشهورترین چهره در میان گروه بازیگرانش است. فیلم داستان ۱۲ غریبه است که ناگهان از خواب بلند می‌شوند و نمی‌دانند کجا هستند و چه‌طور به این‌جا رسیده‌اند. بعد کشف می‌کنند که آن‌ها انتخاب شده‌اند تا در یک بازی شکار شرکت کنند که قشر پولدار به راه انداخته‌اند.

امتیاز فیلم در سایت متاکریتیک ۵۰ از ۱۰۰ است و منتقدان بازی‌های بازیگران را قابل توجه می‌دانند اما به جز آن معتقدند که فیلم نه تنها موفق نمی‌شود تبدیل به یک اثر تند و تیز سیاسی بشود که هر جا به مرزهای سیاست آمریکا نزدیک می‌شود تبدیل به اثری سطحی و ناامیدکننده می‌شود.

نام فیلم هفته اکران فروش آخر هفته فروش کلی
به پیش
ONWARD
۲ ۱۰.۵ ۶۰.۳
من هنوز باور دارم
I still believe
۱ ۹.۵ ۹.۵
بلادشات
bloodshot
۱ ۹.۳ ۱۰.۵
مرد نامریی
The Invisible Man
۳ ۶ ۶۴.۴
شکار
the hunt
۱ ۵.۳ ۵.۸
سونیک خارپشت
Sonic the Hedgehog
۵ ۳.۶ ۱۴۵.۸
راهی به گذشته
The Way Back
۲ ۲.۴ ۱۳.۴
آوای وحش
The Call of the Wild
۴ ۲.۲ ۶۲.۱
اما
Emma
۴ ۱.۴ ۱۰
پسران بد برای زندگی
Bad boys for life
۹ ۱.۱ ۲۰۴.۳

*رقم فروش بر اساس میلیون دلار است.

باکس آفیس هفته‌ی گذشته: بازگشت پیکسار به حوزه‌ی قدرتش

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه