۲ اسفند منتظر پخش قسمت هشتم رینگ اسپرت باشید

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

قسمت هشتم مستند خودرو رینگ اسپرت روز چهارشنبه ۲ اسفند در سایت دیجی‌کالا مگ و کانال‌های یوتیوب و آپارت دیجی‌کالا منتشر خواهد شد. در این قسمت از برنامه‌ی رینگ اسپرت قرار است اتومبیل خودران رنو به نام سیمبیوز (Symbioz) مورد نقد و بررسی قرار گیرد.

چند وقتی می‌شود که  شاهد دگردیسی و تکامل در دنیای اتومبیل‌ها هستیم تا ماشین‌ها به سطحی از هوشمندی برسند که دیگر نیازی به فرمان و پدال برای رانندگی نباشد. این خودروها با عناوینی مثل اتومبیل خودران، خودرو خودران، خودرو خودگردان، خودرو رباتیک و اتومبیل بدون راننده شناخته می‌شود. ماشین‌های خودران در ۵ سطح مختلف طبقه بندی می‌شوند؛ بسیاری از ماشین‌های روز جهان در سطح اول اتومبیل‌های خودران قرار دارند و به امکاناتی مثل کروز کنترل مجهز شده‌اند.

سطح پنجم خودروها دیگر فرمان و پدال ندارند؛ چراکه این خودرو است که نقش راننده را بر دوش می‌کشد، نه ما آدم‌ها! با وجود این‌که راه زیادی تا رسیدن به این سطح از هوشمندی باقی مانده اما بسیاری از شرکت‌های حوزه تکنولوژی و خودروسازی مثل گوگل، اپل، تسلا و ب‌ام‌و روی ساخت ماشین‌های خودران و هوشمند‌سازی محصولات خود کار می‌کنند. یکی از شرکت‌هایی که پشت پرده روی ساخت ماشین‌های خودران فعالیت می‌کند، پژو فرانسه است.

بیشتر بخوانید: تجربه رانندگی با یک اتومبیل خودران

تابستان امسال بود که کارشناس مستند خودرو رینگ اسپرت به همراه تعدادی از خبرنگار فعال در حوزه خودرو از سراسر جهان دعوت به بازدید از مرکز تحقیقاتی رنو شد. در این مرکز تحقیقاتی از یک خودرو هوشمند به نام سیمبیوز نگهداری می‌شود؛ اتومبیل هوشمند، الکتریکی و خودران. رنو اعلام کرده که نمونه نهایی شده این کانسپت را تا سال ۲۰۲۳ راهی بازار کند. با این حال، خالی از لطف نبود تا رنو با دعوت از بعضی از خبرنگاران خودرویی بخواهد قدرت و مهندسی خود را به رخ بکشد. این خودرو به سطح بالایی از هوشمندی رسیده تا راننده بدون دخالت در رانندگی شاهد هدایت اتومبیل به دست سیستم‌های پیشرفته باشد. در این قسمت از مستند خودرو رینگ اسپرت قرار است نگاهی به اتومبیل‌های آینده، به ویژه رنو سیمبیوز شود تا شما را با نسل جدید و انقلابی ماشین‌ها آشنا سازد.

رینگ اسپرت

قسمت هشتم مستند خودرو رینگ اسپرت در روز چهارشنبه ۲ اسفند راس ساعت ۲۱:۰۰ در کانال یوتیوب دیجی‌کالا و کانال آپارات دیجی‌کالا منتشر خواهد شد. علاوه بر این می‌توانید قسمت جدید مستند رینگ اسپرت را در روز چهارشنبه ۲ اسفند در صفحه اختصاصی رینگ اسپرت ببینید. برای پیگیری اخبار و تماشای مستند ماشین رینگ اسپرت، شبکه‌های اجتماعی دیجی‌کالا مگ و کانال‌های یوتیوب و آپارات دیجی‌کالا را دنبال کنید.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar امین

    منتظرم :)) بی زحمت قیمتشم بگید ممنون

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه