همکاری مایکروسافت و سامسونگ در زمینه‌ی اینترنت اشیا

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
سامسونگ

پیش از این در مورد قدم‌های سامسونگ در زمینه‌ی اینترنت اشیا برای‌تان نوشته بودیم. شرکت کره‌ای سامسونگ که در عرصه‌ی تولید گوشی‌های اندرویدی یکه‌تاز بازار است، حالا می‌خواهد با یکی از بزرگ‌ترین قدرت‌های نرم‌افزاری دنیا یعنی مایکروسافت همکاری کند. این اقدام مشترک، در حوزه‌ی اینترنت اشیا خواهد بود.

در جریان رویداد CES 2016، شرکت سامسونگ اعلام کرد که با مشارکت مایکروسافت می‌خواهد روی دستگاه‌های ویندوزی مجهز به IoT (اینترنت اشیا) کار کند. سامسونگ مسوولیت تولید سخت‌افزارهای مورد نیاز را برعهده خواهد گرفت.

همکاری سامسونگ و مایکروسافت

سامسونگ و مایکروسافت در رویداد CES 2016 اعلام کردند که در زمینه‌ی اینترنت اشیا با یکدیگر هکاری خواهند کرد.

همکاری سامسونگ و مایکروسافت از جنبه‌ی فنی، جالب توجه است؛ سامسونگ در زمینه‌ی تولید چیپ‌ست، گجت‌ها و دستگاه‌ها و سرویس‌ها می‌تواند نقشی کلیدی در این همکاری بازی کند. مایکروسافت هم پلتفرم مورد نیاز را در اختیار سامسونگ قرار می‌دهد. به گفته‌ی یکی از مدیران ارشد مایکروسافت، پلتفرم ویندوز نقشی کلیدی را در استراتژی سامسونگ بازی خواهد کرد.

گلکسی تب پرو

گلکسی تب‌پرو S: تبلت ویندوزی سامسونگ

رابطه‌ی سامسونگ و مایکروسافت خیلی هم تازگی ندارد؛ این دو شرکت سال‌ها در تولید دستگاه‌های ویندوزی با هم همکاری کرده‌اند. تبلت ویندوزی گلکسی تب پرو S یکی از نمونه‌‌های جدید است که در CES‌ امسال معرفی شد.

اما همکاری جدید این دو شرکت در قلمرویی کاملا متفاوت صورت خواهد گرفت. با توجه به این‌که سامسونگ این روزها از سیستم عامل اندروید گوگل، حسابی پول درمی‌آورد، حرکت استراتژیک این شرکت به سمت ویندوز جالب به نظر می‌رسد. گمانه‌زنی‌های زیادی در این مورد وجود دارد. یکی از آن‌ها این است که رابطه‌ی سامسونگ و گوگل، دیگر مثل قبل نیست. شاید رویکرد ویندوزی سامسونگ نوعی دهن‌کجی به گوگل باشد؛ به این معنا که اگر روزی سامسونگ اندروید را کنار گذاشت، این توانایی را دارد که یک شریک نرم‌افزاری قدرتمند دیگر پیدا کند.

با تمام این تفاسیر، رابطه‌ی دوطرفه‌ی سامسونگ و مایکروسافت فعلا در حد ساخت چند دستگاه ویندوزی محدود است. اما با توجه به پیش‌بینی‌های مثبت در مورد آینده‌ی اینترنت اشیا، همکاری این دو شرکت در این زمینه، می‌تواند چهره‌ی دستگاه‌های هوشمند ما را به‌کلی تغییر دهد.

منبع:  TechCrunch ،eWeek

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۴ دیدگاه
  1. Next is Now

    همکاری این دو غول بزرگ تکنولوژی به نفع مردم و کاربران خواهد بود

  2. علی جوادی

    تموم شرکتهای دنیا به این نتیجه رسیدن که باید همکاریشون رو با سامسونگ ادامه بدن و یا باید شروع کنن…این شرکت کره ای به زودی افسار بازار دنیا رو بدست خواهد آورد

  3. پمپ آب

    مثل فروشگاهتون مطالبتون
    همیشه بروز و عالیه

  4. farid

    اصلا به نظر من این دوتا شرکت باید ادغام شن.غول سخت افزار و غول نرم افزار دنیا.بابا کدوم شرکت میخواد جلوشون وایسه.گوگل مثلا…خخ..

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه