محصولات برنده و بازنده شیائومی در سال ۲۰۱۹

۹ دی ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه
شیائومی سال 2019

در ادامه بررسی‌های مربوط به محصولات شرکت‌های مختلف تکنولوژی، در این مطلب به‌صورت مختصر و مفید به محصولات برنده و بازنده شیائومی در سال ۲۰۱۹ نگاهی می‌اندازیم. شیائومی در سال ۲۰۱۹ تا حد زیادی در مسیر درستی حرکت کرد و مثلا با عرضه می نوت ۱۰ توانست دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی جذابی را ارائه کند و در این میان می‌توانیم به گوشی‌های جذاب سری Mi 9 اشاره کنیم. اما در همین حین، در زمینه سری گوشی‌های محبوب Mix و Mi A با انتقاداتی مواجه شد.

برنده: خانواده Mi 9

شیائومی سال 2019

شیائومی از چند سال قبل با عرضه‌ی گوشی‌های پرچم‌دار سری Mi سروصدای زیادی به راه انداخته و در سال ۲۰۱۹ هم در مجموع ۸ گوشی عضو این خانواده روانه‌ی بازار شد که بیشتر آن‌ها در محدوده‌ی قیمت موردنظر از جذاب‌ترین گزینه‌ها محسوب می‌شوند. اول از همه باید به Mi 9 اشاره کنیم که نخستین گوشی هوشمندی بود که با اسنپ‌دراگون ۸۵۵ روانه‌ی بازار شد و علی‌رغم بهره‌گیری از سخت‌افزارهای عالی، با قیمتی در حد میان‌رده‌های باکیفیت در قفسه فروشگاه‌ها قرار گرفت.

در ادامه نباید گوشی‌های Mi 9T و Mi 9T پرو (یا K20 و K20 پرو) را از قلم بیندازیم که در نهایت می‌توان آن‌ها را جذاب‌ترین گوشی‌های مقرون به صرفه سال ۲۰۱۹ در نظر گرفت. این گوشی‌ها با وجود قیمت مناسبی که دارند، عملکرد عالی، دوربین‌های باکیفیت و نمایشگر یکدست فاقد بریدگی را به ارمغان می‌آورند.

شیائومی سال 2019

در ضمن شیائومی در سال ۲۰۱۹ گوشی Mi 9SE را هم عرضه کرد که از بسیاری از ویژگی‌های مشابه Mi 9 بهره می‌برد ولی از تفاوت‌های بین آن‌ها هم می‌توانیم به اندازه کوچک‌تر و تراشه نسبتا ضعیف‌تر اشاره کنیم. شیائومی همچنین گوشی‌های Mi 9X که نسخه ضعیف‌تر Mi 9 محسوب می‌شود را هم عرضه کرد و در ضمن نباید Mi 9 Explorer را از قلم بیندازیم که از پنل پشتی جذاب و حداکثر ۱۲ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد. در نهایت باید از Mi 9 Pro و Mi 9 Pro 5G نام ببریم که نسبت به مدل استاندارد Mi 9 تفاوت چندانی ندارند اما در هر صورت جذابیت این خانواده را افزایش دادند.

بازنده: می میکس آلفا

شیائومی سال 2019

گوشی‌های سری می میکس همواره طراحی نوآورانه‌ای داشته‌اند اما می میکس آلفا حتی به‌عنوان یک گوشی کانسپت، گجت بسیار عجیب‌وغریبی محسوب می‌شود. از آنجایی که در حال حاضر گوشی‌های تاشو روانه‌ی بازار شده‌اند، ارائه‌ی یک گوشی که نمایشگر آن بدنه را احاطه کرده، اقدامی منطقی به حساب نمی‌آید. علاوه بر این، بحث دوام هم اهمیت زیادی دارد که چنین گوشی هوشمندی در هر ناحیه‌ای که با زمین برخورد کند، آسیب گسترده‌ای را متحمل می‌شود.

همان‌طور که گفتیم این یک گوشی کانسپت یا مفهومی است و به همین خاطر قیمت ۲۸۰۰ دلاری آن چندان تعجب‌آور نیست ولی در هر صورت در دنیای واقعی نمی‌توان از چنین گجتی استفاده کرد. اگرچه نمی‌توان طراحی جذاب آن را کتمان کرد و خوب است که شرکت‌ها دست به نوآوری می‌زنند، ولی در نهایت چنین گجتی بیشتر مناسب استفاده در نمایشگاه‌ها و ایجاد سروصدا برای شرکت سازنده است.

برنده: می نوت ۱۰

شیائومی سال 2019

دوربین‌های موبایل با سرعت زیادی در حال پیشرفت هستند و در این میان می نوت ۱۰ بدون شک انعطاف‌پذیری زیادی را در این زمینه برای کاربران به ارمغان می‌آورد. به غیر از بهره‌گیری از نخستین دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی، دوربین چندگانه این گوشی در شرایط گوناگون در شب و روز دست کاربر را برای عکاسی باز می‌گذارند. تعبیه دو دوربین تله‌فوتو هم انعطاف‌پذیری را افزایش می‌دهد.

از دیگر ویژگی‌های حائز اهمیت این گوشی می‌توانیم به باتری ۵۲۶۰ میلی‌آمپر ساعتی اشاره کنیم که از شارژ سریع ۳۰ وات پشتیبانی می‌کند. در این میان تراشه اسنپ‌دراگون ۷۳۰ شاید برای برخی از کاربران گزینه چندان جذابی نباشد ولی با توجه به قیمت ۵۰۰ دلاری این گوشی، عدم استفاده از تراشه پرچم‌دار کاملا منطقی است. روی هم رفته، شیائومی در سال ۲۰۱۹ با عرضه می نوت ۱۰ موفق شد یکی از جذاب‌ترین گوشی‌های این سال را روانه‌ی بازار کند.

بازنده: Mi A3

شیائومی Mi A3

سابقه گوشی‌های سری Mi A شیائومی به سال ۲۰۱۷ برمی‌گردد و به دلیل عضویت در پروژه اندروید وان و ارائه‌ی نسخه مشابه اندروید خالص، از همان ابتدا مورد توجه زیادی قرار گرفت. اگرچه Mi A3 هم همچنان عضو این پروژه محسوب می‌شود، ولی در نهایت نمایشگر نه‌چندان مناسب آن باعث شده انتقادات زیادی از این گوشی مطرح شود.

در سال ۲۰۱۹ بهره‌گیری از نمایشگر PenTile مبتنی بر رزولوشن ۷۲۰p حتی برای یک میان‌رده هم قابل قبول نیست. مطمئنا بسیاری از کاربران به جای بهره‌گیری از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر، خواهان استفاده از نمایشگر باکیفیتی هستند که از رزولوشن ۱۰۸۰p بهره ببرد. از دیگر ضعف‌های این گوشی می‌توانیم به کیفیت پایین اسپیکر هم اشاره کنیم. روی هم رفته، Mi A3 در بین گوشی‌های سری Mi A گجت قابل توجهی به حساب نمی‌آید.

برنده: گجت‌های پوشیدنی

می بند

همان‌طور که احتمالا می‌دانید، شیائومی صرفا یک شرکت فعال در حوزه گوشی‌های هوشمند نیست و در این میان باید به رشد سریع بخش گجت‌های پوشیدنی این شرکت هم اشاره کنیم. شیائومی در سال ۲۰۱۹ در زمینه‌ی گجت‌های پوشیدنی به‌خصوص دستبندهای هوشمند توانست سروصدای زیادی راه بیندازید و در این زمینه در رتبه‌ی نخست بازار قرار گرفته است. دستبندهایی مانند می بند ۳ و ۴ علی‌رغم قیمت بسیار پایینی که دارند، از امکانات مناسبی بهره می‌برند و جوابگوی نیازهای اصلی کاربران هستند.

منبع: GSM Arena

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۹ دیدگاه
  1. janan

    اتفاقا خود من چند ماهه ک از Mi a3 استفاده میکنم و خیلیم راضیم ..
    نمایشگر عالی داره صدای اسپیکر خععععلی خوبیم داره

  2. علی

    واقعا متاسفم که از علاالدین مرکز کلاهبرداران ایران گوشی شیایومی خریدم.با وقاحت سرشما را کلاه میگذارند.

  3. Mojtaba

    Mi a3 شاید توی ایران فروش بالایی داشته…
    من خودم همین گوشیو دارم و ازش راضی ام. دست کم از سامسونگ خیلی بهتره. کیفیت اسپیکرش هم عالیه. جای تعجب داشت که نوشته بود ضعیف!!

  4. Majid

    این گوشی ma3 ب نظرم ی بار دیگه مشخصاتشان نویسنده یا نقد پردازتون بخونه چون اشتباه کرده

  5. جاوید

    Mi A3 نوشته بازنده است
    واقعا که
    شیاومی بازنده نداره باید قبول کرد
    نویسنده خواسته قالب مقاله نویسی اش را حفظ کنه حالا به هر قیمتی
    شاید این نظر شخصی خودش باشه وگرنه با آمار و ارقام فروش شیاومی که نمیخوانه

  6. امیر

    شیائومی عالیترین گوشیی هست که دیدم خدایی از آیفون بهتره آیفون مفت نمیرزه همه چیزش دردسره من وقتی است سرعت آیفون ۱۱پرومکس وضعفش روباشیائومی می نوت تی پرودیدم ازچشم افتاد خدایی قیمت آیفون خیلی زیاده آدم این هزینه می‌کنه آخرش یه گوشی میانرده بیاد نابودش کنه بره خدایی چینیها روباید طلا گرفت اونا اگه نبودن ماایرانیهااز گشنگی میکردیم چون نیازهای مارو باجنسهای بنجلشون برطرف کردن اگه چین یکباره ازصحنه روزگار حذف بشه چه بلایی سر ایران میاد

    1. .

      باشد خودتان را به درو دیوار نکوبید آیفون قایل قیاس با این نیست…

  • 1
  • 2
loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه