آیفون ۶s مقاوم‌ترین آیفون دربرابر آب است

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

کارشناسان شرکت iFixit با کالبدشکافی آیفون ۶s، تکنولوژهایی درون دستگاه یافتند که آن را درمقابل آب مقاوم‌تر از آیفون‌های قبلی می‌سازد.

اپل آیفون‌های جدید را ضدآب کرده و به کسی در این باره چیزی نگفته است.

براساس گزارش iFixit (شرکتی است با تخصص در زمینه‌ تعمیرات تجهیزات الکترونیکی) این طور که به نظر می‌رسد در گوشی‌های آیفون ۶s و ۶s پلاس از تکنولوژی جدیدی استفاده شده که در آنها را در مقابل مایعات مقاوم می‌سازد. اپل کناره‌های درونی آیفون را کاملا درزگیری کرده و تمام کابل‌های متصل‌کننده در برد اصلی گوشی را با یک ماده‌ی ضدآب پوشانده است. با توجه به اینکه حساس‌ترین قطعات الکترونیکی آیفون روی برد اصلی قرار دارند، راه حل اپل برای مقاوم کردن دستگاه در برابر آب کاملا هوشمندانه است. در اکثر گوشی‌های ضدآب از درگاه‌های خروجی محافظت شده، این در حالی است که اپل تصمیم گرفته از قطعات داخلی محافظت کند.

آیفون 6s

گرچه آیفون ۶s رسما ضد آب نیست، اما تاکنون ویدیوهای زیادی منتشر شده که در آن ضدآب بودن این دستگاه تست می‌شود. نکته‌ی جالب این است که اپل برخلاف سامسونگ و سونی این ویژگی را تبلیغ نکرده است. (هر چند که سامسونگ در مورد گلکسی S6 حرفش را پس گرفت و سونی هم ادعایش را درباره‌ی گوی‌های سری Z تغییر داد.)

اگر از زاویه‌ی روان‌شناسی مصرف‌کننده به این قضیه بنگریم، می‌بینیم که سکوت اپل در مورد این ویژگی کاملا عاقلانه است. زیرا همین که بعضی از مردم مطمئن شوند گوشی‌شان ضدآب است، گوشی‌هایشان را دورن آب می‌اندازند تا آن را تست کنند. در هر صورت، کسانی که تصادفا آیفون‌شان را به آب می‌اندازند، شاید خوشحال شوند که ببینند گوشی‌شان سالم مانده است.

گرچه این تکنیک، آیفون ۶s و ۶s پلاس را در مقابل آب مقاوم‌تر می‌سازد، اما آنها را کاملا ضدآب نمی‌کند. به این ترتیب، شما همچنان باید مراقب باشید که آیفون جدیدتان در معرض مایعات قرار نگیرد.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: iFixit

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. عبداله رضوی

    بله اینجوریاس…
    شرکتی که با اعداد و ارقام بازی نمیکند…

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه