شما بگویید؛ کدام هدفون بهتر است، بیتس یا سنهایزر؟

۳۱ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
هدفون بیتس یا هدفون سنهایزر

برای مطلب «شما بگویید» این هفته موضوعی جذاب و متفاوت انتخاب کرده‌ایم. این هفته قصد داریم با کمک شما هدفون‌های دو برند مشهور و قدرتمند «بیتس» (Beats) و «سنهایزر» (Sennheiser) را مقایسه کنیم. برندهای معتبر و قدرتمند زیادی در زمینه‌ی ساخت هدفون فعالیت می‌کنند ولی پیشینه و رویکرد کاملا متفاوت بیتس و سنهایزر باعث می‌شود تا هر کدام از این دو برند کاربرانی متفاوت و خاص خود داشته باشند. به نظر شما هدفون‌های کدام برند بهتر است؟ بیتس یا سنهایزر؟

تفاوت دو برند بیتس و سنهایزر از تاریخچه‌ی آن‌ها آغاز می‌شود. کمپانی آلمانی سنهایزر با بیش از ۷۰ سال قدمت، یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین نام‌ها در صنعت ساخت تجهیزات صدا محسوب می‌شود. سنهایزر علاوه بر تولید هدفون در زمینه‌ی ساخت انواع تجهیزات صدابرداری حرفه‌ای هم فعالیت می‌کند. از سوی دیگر برند بیتس که در حال حاضر به یکی از زیرمجموعه‌های کمپانی اپل تبدیل شده، تنها ۱۱ سال سابقه دارد و جزو جوان‌ترین کمپانی‌های این صنعت است. بیتس به طور ویژه روی تولید هدفون و اسپیکر تمرکز دارد و موفق شده با بازاریابی و برندینگ خوب در مدت زمانی کوتاه خود را به عنوان یک رقیب قدر برای تمام تولیدکنندگان هدفون مطرح کند. به طور کلی می‌توان سنهایزر را با توجه به قدمت بیشتر و تمرکز زیادی که در طول سالیان روی کیفیت صدا، طراحی و تنوع محصولات داشته برند بهتری قلمداد کرد. بسیاری از افراد بر این باور هستند که هدفون‌های سنهایزر کمترین رنگ‌آمیزی صدا را دارند. به بیان دیگر هدف اصلی سنهایزر این است که صدا را دقیقا مطابق با همان چیزی که ضبط شده به گوشی فرد برسانند. از سوی دیگر هدفون‌های بیتس عمدا به شکلی طراحی شده‌اند تا فرکانس‌های بم و زیر یا همان بیس و تریبل را تقویت کنند. بدین ترتیب فرد حتی هنگام گوش دادن به فایل‌های موسیقی معمول MP3 هم حس بهتری نسبت به کیفیت صدا پیدا می‌کند. با توجه به همین خصوصیت برخی معتقد هستند هدفون‌های بیتس بیش از این که واقعا صدایی با کیفیت عرضه کنند به نیازهای عاطفی افراد برای خریدن یک هدفون گران قیمت شناخته شده پاسخ می‌دهند. نظر شما چیست؟ شما کدام برند و کدام رویکرد را می‌پسندید؟ بیتس یا سنهایزر؟

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۴۴ دیدگاه
  1. احسان

    ۱۰۰ درصد سنهایزر.بیتس در برابر هدفون های تولید سنهایزر یا بیرداینامیک,شور یا حتی آودیو تکنیکا هیچ حرفی برای گفتن نداره. هدفون های بیتس تاکیدشون بیشتر روی حجم صدای بالا و بیس بالا هست و عملآ توجهی به تفکیک صدا یا sound stage روی هدفون هاشون نداره. من هم بیتس استدیو داشتم و بیتس پرو رو هم تست کردم. در حال حاظر هم بیرداینامیک کاستوم وان پرو دارم و اچ دی ۵۵۸ سنهایزر به شدت از لحاظ تفکیک صدا و کیفیت سرتر هستن از بیتس.
    اگر بیس و حجم صدای بالا فقط مهم باشه —- بیتس
    اگر تفکیک صدا و شفافیت و soundstage و… برای گوش کردن سبک های مختلف مدنظر باشه—- سنهایزر و برندهای دیگه

  2. سینا

    سلام به نظرم اگه کسی هستید که موسیقی براتون یه حرفه و کار به حساب میاد سنهایزر گزینه بهتریه
    اما اگه موسیقی رو تفننی گوش میدید و فقط میخایداز لحظاتی که موسیقی گوش میدهید لذت ببرید بیتس گزینه بهتریه

  3. Behnam

    سلام.شما اصلا نمیتوانید sennheiser رو با برند خیلی ساده ای مثل beats مقایسه کنید.sennheiser همه لحاظه beats رو شکست میده.beats فقط bass داره و بخاطر تبلیغات زیاد از حد الکی مشهور شده و فقط پول قیافه و برند میگره… sennheiser برند المانی هستش و مثل benz میمونه حداقل باز با bayerdaynamic مقایسه میکردیدش بهتر بود.. bayerdaynamic هم مثل bmw میمونه و رقیب سرسخت و اصلی sennheiser به حساب میادش.sennheiser از لحاظ کیفیت صدا در bass-mid range-high و overall از beats برتر هستش و از لحاظ راحتی و مواد بکار رفته و تکنولوژی های موجود در داخل ان beats رو نابود میکنه!!! شما کافیه یه بار یه هدفون sennheiser رو از نزدیک ببینین و صداش رو گوش کنید اون وقته که دیگه به سمت هیچ برند هدفون دیگری نیمروید… با تشکر.

  4. حسن ثریابند

    به نظر من سنهایزر خیلی بهتر و با کیفیت تر از بیتس ه. همانطور که اشاره کردین سنهایزر شرکت قدیمی هست که به صورت تخصصی رو تجهیزات صوتی کار میکنه و اکثر هدفون و هدست های این شرکت برای استودیو و مراکز رادیویی طراحی میکنه و جنس و کیفیت ساختش فوق‌العادس و تو نقد و بررسی هایی که تو دیجی خوندم از مواد و آلیاژها ی خاصی برای ساخت محصولاتش استفاده میکنه. بیتس واقعاً کیفیت صدای آنچنانی نداره و بیشتر به خاطر اینکه هنرمندان و ورزشکاران مشهور از اون استفاده میکنن سر زبون ها افتاده با قیمت خیلی کمتر از محصولات بیتس میتوان هدفون های سونی یا ریزر رو خرید که کیفیتی به مراتب بهتر از بیتس دارن…

  5. سجاد پ

    به نظر من سنهایزر از کیفیت برتری نسبت به بیتس برخوردار هست به چند دلیل… ۱. جنس تکی هست به این معنی که توی بازار ایران لااقل جنس های کپی اش کوجود نیس( شاید توی جهان هم نباشه) امما بیتس که ….. ۲. کیفیت ساخت بدنه سنهایزر نسبت به بیتس خیلی مطلوب تر هست ۳. بیتس اکثرا از طرف افرادی که موزیک رو گوش می کنن مطرح شده اما سنهایزر یک برندی هست مهندسین صدا و حتی خواننده های مشهور هم قبولش دارن و این برند توی استودیوهای موزیک به شهرت رسید بر خلاف بیتس که بر اساس اسم دکتر دره و تبلیغات آنچنانی توی موزیک ویدیو های چند هزار دلاری…. به هر حال من سنهایزر رو به بیتس ترجیح می دم….

  6. عرفان

    هدفون های بیتس بر محور مد و فشن هستند و نسبت به قیمتشون کیفیت صدا ندارند.
    اما برند سنهایزر تمرکز خودش رو روی کیفیت صدا و نوع کاربری هدفون قرار داده.
    برای مثال کسی که برای تمرین گیتار یا ساز میخواد باید اکوستیک بسته باشه با بیس بالا و نشتی صدای کم
    یا کسی که برای درس گوش دادن یا برای گوش دادن به موسیقی سنتی باید دارای رنج فرکانسی پایین باشد تا جزییات مشخص شود.
    و یا سبک های دیگر هم به شکل های دیگر…
    که تنوع سنهایرز اصلا قابل مقایسه با بیتس نیست
    در اخر کسی که میخواد از موسیقی لذت ببره قطعا سنهایزر یا بیرداینامیک میگیره.
    بیتس برای توی خیابون یا عکس باهاش بگیری بزاری اینستا خوبه !!!

  7. یوسف مجید

    Sennheiser بیشتر حرفه ای ها استفاده میشه
    ولی Beats واسه گوش دادن به موسیقی های روزمره بهتره به نظر من
    البته من این ۲ برند رو استفاده نکردم
    خودم از Sony استفاده میکنم که واقعا از همه نظر فوق العاده بوده

  8. کامبیز

    از همان ابتدا که با برند “بیتس” در موزیک ویدئو های خارجی و بعدها داخلی آشنا شدم، شیوه قوی تبلیغات آنها نظرم را جلب کرد، تا یک شب در پاساژ پایتخت چند نمونه از آن را تست کردم.
    از آن شب هرموقع صحبت بیتس میشد میگفتم: بیتس هم درست مثل اپل سعی دارد با اتکا به قدرت برندینگ و بازاریابی، محصولات توخالی خود را با قیمت های گزاف به عوام و قشر غیر حرفه ای بفروشد.
    سه سال بعد خبر پیوستن بیتس به اپل را شنیدم…

  9. محمد حسین

    بیتز موزیک رو یه جورایی هیجانی پخش میکنه از بیس بالایی موقع پخش برخور داره و با بلندی صدای خیلی زیاد و دسیبل بالا موزیک رو پخش میکنه همینم باعث میشه مخاطب عام رو بیشتر جذب میکنه مخصوصا اینکه بیتز تبلیغات بسیار وسیعی از همون نسخه های اولیه داشت یه زمانی تو همه ویدیو های Eminem و Will.I.Am و Puff daddy و Timbaland میشد یه بیتز تو نسخه های مختلفش دید همینم باعث شد مخاطبای زیاد داشته باشه . ولی سنهایزر بیشتر به درد کسایی میخوره که علاوه بر اینکه طرفدار صدای واقعی هستند باید یه سورس مناسبی برای پخش داشته باشند چون اکثر کسایی که بیتز تهیه کردن از گوشی های موبایل هوشمند و نهایت نسخه مختلف آیپاد به عنوان منبع پخش موزیک استفاده میکنن درحالی که سنهایزر باید از سورس مناسبی که خروجی با کیفیتی داره و همچنین موزیک با کیفیتی بهره میبرن تهیه کنن(نه کیفیت های mp3 و امثال اینها ) موزیک رو گوش بدن تا بتونن نهایت استفاده رو ببرن .

  10. پیمان

    من خودم سنهایزر رو ترجیح میدم چون به نسبت حرفه‌ای تره و کیفیت بهتری داره و اینکه صدا رو دقیقا به‌گونه تعریف شده پخش می‌کنه ولی بیتس با شرایط مشابه و کمی غیرحرفه‌ای تر قیمتش خیلی بیشتره

  11. مهدی اکبری

    والله با این بودجه که ما داریم
    همون هدفون فابیریک تو کارتون گوشیمون رو ترجیح میدم…….

  12. میثم

    من صدای هیچکدومو نشنیدم ولی با توجه به آلمانی بودن سنهایزر و قدمتش تجربه بیشتری را پشت سر داره .برای همین انتخاب اول منه مثل برندای دیگه آلمانی ها مثل هیلتی بوش بنز و خیلی های دیگه در زمینه های دیگه

    1. ایمان

      با اینکه به المانی ها ارادت خاصی دارم لازم یاداور بشم هیلتی برای کشور همسایه المان یعنی لیختن اشتاین هست

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه