سناریوی چندنفره‌ی آنچارتد۴ رونمایی شد

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه

حتما در اخبار خوانده‌اید که شب گذشته و در جریان آغاز به کار هفته‌ی بازی پاریس (Paris Game Week) سونی کنفرانس مطبوعاتی‌اش را برگزار کرده است. در جریان این کنفرانس مطبوعاتی، برخلاف تصور خیلی‌ها سونی از تعدادی بازی جدید برای اولین بار رونمایی کرد. هم‌چنین تعدادی از بازی‌های مشهور سونی که قرار است برای کنسول پلی‌استیشن۴ عرضه شوند، تاریخ انتشار پیدا کردند. تصاویر و تریلرهای زیادی هم از بازی‌های مشهور پلی‌استیشن۴ نمایش داده شد که به شناخت بیش‌تر بازی‌ها کمک می‌کنند.

در جریان این مراسم سونی یک برگ برنده‌ی بزرگ داشت و آن معرفی و رونمایی از بخش چندنفره‌ی آن‌لاین «آنچارتد۴» (Uncharted4) بود. حتما پیش‌تر در اخبار خوانده‌اید که سونی و استودیوی بازی‌سازی «ناتی داگ» بیش‌ از دو سال است که روی پروژه‌ی ساخت قسمت چهارم از مجموعه‌ بازی‌های آنچارتد فعالیت می‌کنند. این بازی قرار است اواخر سال جاری به‌طور انحصاری در اختیار بازی‌کننده‌های کنسول پلی‌استیشن۴ قرار بگیرد.

Uncharted-4-1

اما اگر پیش‌تر این مجموعه بازی‌ها، خصوصا قسمت‌های دوم و سوم را تجربه کرده باشید حتما خبر دارید که برخلاف تصور، تمام ویژگی‌های منحصربفرد بازی در قصه و روند بازی تک‌نفره‌ی آن خلاصه نشده است و این مجموعه بازی‌ها از سناریوی آنلاین پروپیمانی هم بهره می‌برد. سونی هم طبق برنامه‌ای حساب شده، شب گذشته در جریان کنفرانس مطبوعاتی‌اش برای اولین بار سناریوی آن‌لاین آنچارتد۴ را به‌نمایش در آورد. بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است نسخه‌ی بتای بخش چندنفره‌ی آنچارتد۴ در روز جمعه، سیزدهم آذر ماه در اختیار بازی‌کننده‌ها قرار بگیرد. بر اساس توضیحات مسوولان استودیوی بازی‌سازی ناتی‌داگ، مشابه قسمت‌های گذشته، همکاری تیمی مهم‌ترین فاکتور در طراحی سناریوی چندنفره‌ی آن‌لاین آنچارتد۴ است. هم‌چنین تلاش شده تا سناریوی چندنفره‌ی قسمت چهارم از حیث گرافیکی، روند بازی و حس و حال تجربه‌ی بازی‌های اکشن ماجرایی در حد و اندازه‌ی نام مجموعه‌ی آنچارتد باشد.

Uncharted-4-3

به سناریوی چندنفره‌ی آنچارتد۴ ویژگی‌های جدید و جالبی هم اضافه شده است که در ادامه به بررسی مختصر آن‌ها می‌پردازیم:

– وقتی بازی‌کننده در جریان بازی به مخمصه بیافتد، حالا می‌خواهد گیر افتادن میان تعداد زیادی از نیروهای دشمن باشد یا آسیب دیدن جدی طوری که نتواند به بازی ادامه بدهد، می‌تواند از یار همراه‌اش کمک بگیرد. این یارهای کمکی که توسط هوش مصنوعی کنترل می‌شوند، هرکدام قابلیت‌های خاص و منحصربفرد خودشان را دارند و می‌توانند به بازی‌کننده‌ها در شرایط سخت کمک کنند. کمک‌هایی مثل رساندن جنگ‌افزارهای اضافه یا درمان بازی‌کننده در صورت آسیب جدی.

– هم‌چنین برای سناریوی چندنفره‌ی بازی برای اولین بار از نیروهای جادویی و باستانی استفاده شده است. بازی‌کننده می‌توانند با رساندن امتیازش به ترازهای مشخص از این نیروها استفاده کند. سازنده‌های بازی گفته‌اند برای این نیروهای باستانی از الگوهای قصه‌ی مجموعه‌ی آنچارتد الهام گرفته‌اند. در ویدیوی روند بازی بخش چندنفره‌ی آنچارتد۴، این نیروهای جادویی به‌تصویر کشیده‌ شده‌اند که در ادامه می‌توانید آن‌ را مشاهده کنید.

Uncharted-4-2

– قلاب جذابی که «ناتان دریک»، شخصیت اصلی آنچارتد۴ برای اولین بار در این مجموعه بازی‌ها از آن استفاده خواهد کرد، به سناریوی آن‌لاین بازی هم راه پیدا کرده. بازی‌کننده‌ها می‌توانند با استفاده از این قلاب از مکان‌های مشخصی که در هر نقشه‌ی بازی متفاوت است، بالا بروند. بالا رفتن از اماکن مختلف این امکان را به بازی‌کننده‌ها می‌دهد تا از بالا به دشمنان‌شان حمله کنند و روی سرشان بپرند. نحوه‌ی استفاده از این مکانیک هم در تریلر بخش چندنفره‌ی بازی، نمایش داده شده است.

– تعداد زیادی از شخصیت‌ها و کلاس‌هایی هم که برای سناریوی چندنفره‌ی بازی طراحی شده‌اند، آشنا بوده و پیش از این در جریان روند داستانی قسمت‌های اول تا سوم با آن‌ها برخورد داشته‌ایم. از جمله‌ی این شخصیت‌ها می‌توان به «النا فیشر»، «ویکتور سالیوان»، «کلویی فریزر»، «مریسا چیس» و «ریکا راجا» اشاره کرد.

قسمت چهارم از مجموعه بازی‌های آنچارتد در روز بیست‌وهفتم اسفند ماه سال جاری به‌طور انحصاری در اختیار بازی‌کننده‌های پلی‌استیشن۴ قرار خواهد گرفت.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. lreza shabani

    بی صبرانه منتظرم کالکتور ادیشن پیش خرید کردم

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه