هایلایت؛ مکزیک با حذف نماینده آسیا در آستانه صعود قرار گرفت

۲۸ مهر ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه

مکزیک با شکست کره جنوبی توانست در آستانه صعود به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۱۸ قرار بگیرد. در دومین بازی روز دهم جام جهانی ۲۰۱۸، تیم های مکزیک و کره جنوبی در دور دوم مرحله گروهی از ساعت ۱۹:۳۰ به مصاف یکدیگر رفتند که این بازی با در نهایت با نتیجه ۲-۱به سود مکزیک به پایان رسید تا این تیم در صدر گروه قرار بگیرد و کره جنوبی هم از جام حذف شود.

بازی با سرعت بالایی آغاز شد و باوجود اینکه بازیکنان مکزیک بیشتر مالک توپ بودند، تیم کره جنوبی روی چند ضد حمله خطرناک ظاهر شد تا اینکه تیم مکزیک در دقیقه ۲۶ بازی به خاطر خطای هند مدافع حریف صاحب ضربه پنالتی شد. کارلوس ولا این ضربه را به گل تبدیل کرد تا مکزیک پیش بیفتد. این تیم بلافاصله می توانست به گل دوم خودش هم برسد اما عکس العمل درخشان دروازه بان کره مانع از این اتفاق شد. بازی در ادامه نیمه اول با برتری مکزیک دنبال شد تا این تیم پیروز به رختکن برود.

بازی در نیمه دوم همانند نیمه پیش با سرعت بالا آغاز شد و هر دو تیم به دنبال گلزنی بودند و موقعیت های خوبی هم بدست آوردند تا اینکه مکزیک در دقیقه ۶۶ با ضربه دقیق خاویر هرناندز که روی پاس هیروینگ لوزانو در موقعیت مناسبی صاحب توپ شده بود توانست به گل دوم خودش برسد. مکزیک پس از این گل از شدت حملاتش کاست و سعی کرد بازی را با حفظ توپ کنترل کند. بازیکنان نماینده آسیا در دقایق پایانی بازی صاحب چند فرصت خوب شدند و سرانجام در دقیقه ۹۲ روی شوت تماشایی سون هیونگ مین توانستند اختلاف را کاهش دهند اما در نهایت با قبول دومین شکست خود از دور رقابت ها کنار رفتند.

مکزیک با این نتیجه ۶ امتیازی شد تا در صدر گروه ششم قرار بگیرد. این تیم در دور سوم باید به مصاف سوئد برود. تیم کره جنوبی هم در بازی آخر خودش باید با آلمان بازی کند.

 

تونی کروس آلمان را در جام جهانی ۲۰۱۸ نگه داشت

مدافع عنوان قهرمانی جام جهانی با پیروزی دراماتیک مقابل سوئد امیدهایش برای صعود به مرحله یک هشتم نهایی را حفظ کرد.

در آخرین بازی روز دهم جام جهانی ۲۰۱۸، تیم های آلمان و سوئد از دور دوم مرحله گروهی از ساعت ۲۲:۳۰ به مصاف یکدیگر رفتند که در نهایت تیم آلمان با نتیجه ۲-۱ پیروز این بازی شد تا تکلیف تیم های صعود کننده از گروه ششم در روز آخر مشخص شود.

آلمان که به ۳ امتیاز این بازی نیاز مبرمی داشت بازی را هجومی آغاز کرد و در همان دقایق چند فرصت بسیار خوب بدست آورد اما بی دقتی مهاجمان این تیم باعث شد نتیجه تغییری نکند. سوئد در دقیقه ۱۲ پس از سرنگونی مارکوس برگ در داخل محوطه جریمه اعتقاد به خطای پنالتی داشت اما داور در تصمیمی بحث برانگیز دستور به ادامه بازی داد. بازی در ادامه پس از این صحنه متعادل تر دنبال شد و سوئد روی ضد حملات خطرناک نشان می داد. آلمان در دقیقه ۳۱ به دلیل مصدومیت سباستین رودی مجبور به تعویض اجباری شد و ایلکای گوندوغان به جای او به زمین آمد. سوئد روی پاس اشتباه تونی کروس صاحب فرصت خوبی شد و اولا تویوونن توانست پاس بلند همبازی خودش را وارد دروازه نویر کند تا ژرمن ها در آستانه حذف از رقابت ها قرار بگیرند. آلمان در دقایق پایانی نیمه اول روی دروازه سوئد فشار آورد اما در نهایت این نیمه با برتی زردپوشان به پایان رسید.

یواخیم لوو در بین دو نیمه تصمیم گرفت ماریو گومز را به جای یولیان دراکسلر بیاورد و تیم آلمان در همان ابتدای نیمه دوم توسط مارکو رویس به گل رسید تا بازی مساوی شود. آلمان همانند نیمه پیش بازی در این نیمه را سریع و هجومی آغاز کرد و فشار زیادی روی دروازه سوئد آورد اما رفته رفته بازی متعادل تر شد و این تیم در باز کردن دفاع منسجم سوئد دچار مشکل شد. شب بد آلمان با دو کارته شدن ژروم بواتنگ در دقیقه ۸۲ بدتر هم شد. ژرمن ها که می دانستند در صورت تساوی در این بازی شانس کمی برای صعود خواهند داشت در دقایق پایانی با تمام نفرات حمله کردند و در دقیقه ۸۸ تا آستانه گلزنی پیش رفتند اما دروازه بان حریف با یک عکس العمل تماشایی ضربه سر گومز را دور کرد. آلمان در دقیقه ۹۲ بار دیگر تا یک قدمی گل دوم پیش رفت اما این بار تیر دروازه مانع از گلزنی یولیان برانت شد. در حالی که بنظر می رسید مدافع عنوان قهرمانی از کسب پیروزی در این بازی باز خواهند ماند این تیم با ضربه آزاد تماشایی تونی کروس در آخرین ثانیه های بازی موفق شد به یک پیروزی دراماتیک برسد.

آلمان با نتیجه ۳ امتیازی شد تا پایین تر از مکزیک در رده دوم گروه ششم قرار بگیرد. این تیم در دور پایانی به مصاف کره جنوبی خواهد رفت. تیم سوئد هم که ۳ امتیازی است باید با مکزیک بازی کند.

گزیده صحنه‌های بازی روز گذشته را در زیر ببینید:

 

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه