نتایج تست باتری هوآوی P9 مشخص شد

۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

آخرین پرچم‌دار گوشی‌های هوشمند هوآوی، گوشی P9 است که با یک نمایشگر ۵٫۲ اینچی IPS با رزولوشن ۱۰۸۰p، تراشه ۹۵۵ Kirin، یک پردازنده هشت هسته‌ای، پردازنده گرافیکی Mali-T880 MP4 GPU و ۳ گیگابایت RAM معرفی شد. این گوشی یک باتری ۳ هزار میلی‌آمپرساعتی دارد. شارژر این گوشی یک شارژر ۵ ولت ۲ آمپر است اما همین شارژر قادر است حدود ۳۵ درصد باتری گوشی را در نیم ساعت پر کند.

سیستم عامل این گوشی اندروید مارشمالو است که با آخرین رابط کاربری گوشی‌های هوآوی Emotion 4.1 کار می‌کند. هوآوی وعده داده تراشه و پکیج نرم افزاری‌اش تا حد ممکن در انرژی صرفه‌جویی کنند. با بررسی رابط کاربری Emotion Ul مشخص می‌شود که هوآوی بسیاری از گزینه‌های بهینه‌سازی باتری را در آن به‌کار گرفته است. گزینه‌هایی که می‌توانید فعال‌شان کنید و بوسیله آن انرژی باتری‌تان را با محدود کردن اپلیکیشین‌هایی که در پس زمینه در جریانند ذخیره کنید. البته تست‌های انجام شده بدون در نظر گرفتن این گزینه‌های بهینه‌سازی انجام شده‌اند. در این تست نور نمایشگر بر روی ۲۰۰ نیتس تنظیم شد و در حوزه‌های مختلف توان باتری این گوشی اندازه‌گیری شد.

نتایج تست‌ها نشان می‌دهند که باتری گوشی در زمینه مکالمه تلفنی در حالت ۳G تا حدود ۱۵ ساعت دوام می‌آورد که علمکرد نسبتا خوبی است.

TALK-1

زمانی که با گوشی می توان به وب‌گردی پرداخت هم حدود ۹ ساعت است که به نظر قابل قبول می‌رسد.

BROWSE

در شرایط پخش ویدیو گوشی ۸ ساعت و ۴۵ دقیقه کار می‌کند که تا حدی ناامید کننده به نظر می‌رسد.

VIDEO-1

باید اشاره کرد که عملکرد گوشی در شرایط استاندارد باتری اندازه گیری شد که هیچ محدودیتی برای بهینه‌سازی مصرف باتری در نظر نمی‌گیرد. اما حتی در حالت استاندارد وقتی این گوشی را در شرایط استندبای قرار می‌دهیم به خوبی انرژی‌اش را حفظ می‌کند.

در مجموع هوآوی P9 موفق شد نمره ۷۵ ساعت را به دست آورد. یعنی باتری این گوشی اگر هر روز با آن چند ساعت مکالمه، چند ساعت وبگردی و چند ساعت پخش ویدیو داشته باشید، کمی بیش از ۳ روز دوام خواهد آورد.

‌‌

منبع: GSMArena


کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه