نمایشگاه خودرو تهران؛ نگاهی به فولکس تیگوان

۳۱ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
tiguan

نمایشگاه خودرو تهران میزبان خودروهای مختلفی است که فولکس‌ تیگوان (Tiguan) به عنوان یکی از شاسی‌بلندهای هیجان‌انگیز در این رویداد حضور دارد. پس از پاسات، نوبت به محصول دوم شرکت ماموت‌خودرو می‌رسد که نماینده‌ی کراس‌اوور بزرگ شهری از محصولات آلمانی به حساب می‌آید

۱۰ سال پیش یعنی درست در سال ۲۰۰۷، فولکس‌واگن از مدل جدیدی به نام تیگوان رونمایی کرد. البته فولکس در نمایشگاه خودرو لس‌آنجلس سال ۲۰۰۶ مدل مفهومی این خودرو را به نمایش گذاشت اما نمونه‌ی تکامل‌یافته‌ی آن، نسل اول تیگوان بود. نسل اول از سال ۲۰۰۷ به روی خط تولید رفت و تولید آن هنوز در بعضی از کشورها ادامه دارد. با این حال، نسل دوم فولکس‌واگن تیگوان در سال ۲۰۱۶ معرفی و در بازار جهانی عرضه شده است.

مدلی که در نمایشگاه خودرو تهران حضور دارد، نسل دوم تیگوان است که از زبان طراحی مدرن خانواده‌ی آلمانی خود بهره می‌برد. مدل حاضر در نمایشگاه به یک پیشرانه‌ی ۲ لیتری مجهز شده که می‌تواند حداکثر توان ۱۸۰ اسب‌بخار و گشتاور ۳۲۰ نیوتون‌متر را تولید کند. نیروی تولید شده به تمام چرخ‌ها منتقل می‌شود. رسیدن از وضعیت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۷.۷ ثانیه زمان می‌برد که برای یک شاسی‌بلند شهری زمان خوبی محسوب می‌شود. مصرف سوخت میانگین تیگوان ۷.۴ لیتر به ازای پیمایش ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

از رقبای این خودرو در بازار جهانی می‌توان به سری CX مزدا، جیپ‌ گرندچروکی و بی‌ام‌و X5 اشاره کرد. به علت بسته بودن سایت ثبت و سفارش، قیمت بسیاری از خودروها در هاله‌ای از ابهام قرار دارد اما پیش‌بینی شده که تیگوان با قیمت حدودی ۲۵۰ تا ۲۷۰ میلیون تومانی به بازار عرضه شود. در ادامه می‌توانید کلیپ تبلیغاتی این خودرو را ببینید.

میتسوبیشی اوتلندر، کولئوس و سورنتو از شاسی‌بلندهای لوکس بازار ایران هستند. بین گزینه‌های مختلف شما چقدر طرفدار محصول جدید فولکس تیگوان هستید؟

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. سجاد

    من عاشق جلو پنجره سورنتو ام

  2. ///mahdispd

    تجربه روندن ماشینای فولوس و آئودی میتونه واس ایرانیا جالب باشه
    یکی از فامیلا پاریس تیگوان خریده حرف نداره

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه