نوشیدنی‌های الکلی حداقل به هفت نوع سرطان منجر می‌شوند

۹ آذر ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
نوشیدنی‌های الکلی

نوشیدنی الکلی را کنار بگذارید. شواهد محکم و مستندی وجود دارد که نشان می‌دهد الکل منجر به حداقل هفت نوع سرطان می‌شود.

«جنی کانر» از دانشگاه «اتاگو» (Otago) در نیوزیلند می‌گوید طبق برآوردها در سال ۲۰۱۲، الکل منجر به نیم میلیون مرگ ناشی از سرطان شده است؛ یعنی ۵.۸ درصد مرگ‌های ناشی از سرطان در سراسر جهان. او شواهدی پیدا کرده که رابطه بین مصرف الکل و سرطان دهان و گلو، حنجره، مری، کبد، روده بزرگ، روده و سینه را نشان می‌دهد.

«سوزانا براون»، مدیر پروژه علمی در مرکز جهانی تحقیقات سرطان می‌گوید: «ما می‌بینیم که هر چه مصرف الکل بیشتر می‌شود، احتمال ابتلا به این بیماری هم افزایش می‌یابد و ما هم‌عقیده هستیم که شواهد قطعی وجود دارد که مصرف الکل مستقیما منجر به سرطان می‌شود.»

با اینکه خطر ابتلا عمدتا مربوط به کسانی است که در مصرف آن زیاده‌روی می‌کنند، اما کسانی هم که میزان کمی نوشیدنی الکلی مصرف می‌کند، همچنان در معرض خطر هستند. این یافته‌ها با رهنمون بریتانیا هم سازگار هستند. در ماه ژانویه، مقامان ارشد پزشکی بریتانیا گفتند که مصرف منظم نوشیدنی‌های الکلی بی‌ضرر نیست، فرقی هم نمی‌کند که کم باشد یا زیاد.

دلایل بیولوژیکی دقیق برای اینکه چرا الکل منجر به سرطان می‌شود، ناشناخته هستند. یک نظریه این است که الکل به DNA آسیب می‌زند و منجر به جهش‌های ژنتیکی مضر می‌شود.

منبع: New Scientist

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. H.A

    درسته

  2. آرین

    حالا اسلام ۱۴۰۰ سال پیش گفته بودخیلی بده حالا اینا تازه فهمیدن ۱۴۰۰ سال عقبن خخخخخ

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه