نگاهی به یکی از خاص‌ترین ب‌ام‌و X6های دنیا

۳۱ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه
BMW X6

زمانی که ب‌ام‌و X6 یا به قول بعضی از خودرودوستان، ضربدر شیش به ایران آمد، همه درگیر ابهت بی‌حد‌ و مرز این آلمانی مغرور شدند. گویا ب‌ام‌و تمام ابهت جهان را جمع کرده بود و در چهره‌ی پهلون شاسی‌بلندهایش سرازیر کرد.

ایکس سیکس بجز ظاهر با ابهت، طراحی جالبی داشت که باعث شد در میان بعضی از علاقمندان اختلاف نظر پیش بیاید؛ این که کلاس این خودرو، شاسی‌بلند است یا کوپه‌ی بزرگ؟ شاید هم یک کوپه‌ی SUV! احتمالا برایتان جالب است که بدانید در سایتی مثل Caranddriver به این خودرو لقب «فست‌بک هاچ‌بک ۴ در» داده شد! شاید X6 از شور و شوق سال‌های ۹۱ و ۹۲ کمی به دور افتاده اما بازهم کسی نمی‌تواند ابهت این آلمانی را کتمان کند. برای همین امروز می‌خواهیم درکنار شما، نگاهی به یکی از خاص‌ترین مدل‌های BMW X6 داشته باشیم.

از رنگش بگوییم یا از قدرتش؟ تصمیم سختی است ولی بگذارید از ظاهر به باطن قدرتمند این آلمانی نفوذ کنیم.  همان‌طور که در تصویر می‌بینید، X6 داستان ما در لباس بنفش خوش‌رنگی ظاهر شده که از کیت بدنه‌ی اسپرت هم بهره می‌برد. این بادی کیت باعث شده تا چهره‌ی آلمانی بیشتر از هر زمانی خشن‌ و بی‌اعصاب‌تر شود و همین، ابهت این شاسی‌بلند آلمانی را دوچندان می‌کند. هم‌چنین در بسیاری از بخش‌های این خودرو از فیبرکربن استفاده شده تا در عین سبک بودن، جثه بزرگ این آلمانی را مقاوم‌تر بسازد.

در قلب این باواریایی خوش آب و رنگ، یک موتور ۸ سیلندر خورجینی با حجم ۴.۴ لیتر قرار گرفته تا با بهره‌مندی از سیستم تویین توربو، حداکثر قدرت ۷۵۰ اسب‌بخار و گشتاور ۹۸۰ نیوتون‌متر را تولید کند! دقت کردید؟ ۷۵۰ اسب‌بخار و ۹۸۰ نیوتون‌متر برای یک شاسی‌‌بلند آلمانی هیجان‌انگیز عدد و رقم دلهره آوری است! همین پیشرانه می‌تواند تا جثه‌ی بزرگ X6 را به سقف سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. ویژگی‌های فنی این خودرو با محصول SUV لامبورگینی یعنی اوروس تقریبا برابری می‌کند.

شما تا چه حد طرفدار این اتاق بیمر (ب‌ام‌و) هستید؟

منبع: Motor1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. Avatar ///mahdispd

    اولین دیدار من با یه ایکس شیش حدود پنج سال پیش رخ داد که تقریبا یازده سالم بود و ازون موقع ارادت خاصی به این مدل از بی ام‌و دارم مبهوت ابهتش شده بودم

  2. Avatar یزدانپرست

    مدل x6 بی ام و یکی از فوق العاده ترین شاسی بلند های دنیاس
    در این مدل مورد بحث هیولای پنهان زیر کاپوتش همه رقیب هارو از میان بر میداره!
    قطعا این مدل قدرت رقابت با مدل های پورشه کاین و پانامرا رو هم داره چه از نظر کلاس چه قدرت

  3. Avatar فرهام

    از طرفداریش بگم یا از قیمتش؟ 🙂

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه