فیفا به اظهارات جنجالی مارادونا واکنش نشان داد

۲۸ مهر ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
مارادونا

فدراسیون بین المللی فوتبال به اظهارات جنجالی دیگو مارادونا واکنش نشان داد. فیفا با انتشار بیانیه‌ای اظهارات دیگو مارادونا درباره داور بازی تیم‌های انگلیس و کلمبیا در جام جهانی ۲۰۱۸ را محکوم کرد. مارادونا ۵۷ ساله که در این جام با حرکات خود روی سکوهای ورزشگاه‌ها سوژه رسانه‌ها شده پس از بازی تیم‌های انگلیس و کلمبیا در مرحله یک هشتم نهایی به تندی از داور بازی و همچنین فیفا انتقاد کرد.

در بیانیه فیفا آمده است: «ما این اظهارات درباره داور بازی تیم های انگلیس و کلمبیا را محکوم می‌کنیم. کمیته داوران فیفا از عملکرد داور این بازی رضایت دارد. اظهارات دیگو مارادونا کاملا نادرست و بی اساس بود. در زمانی که فیفا نهایت تلاش خودش را برای اینکه همه بازی جوانمردانه را رعایت کنند و به حریفان خود احترام بگذارند، شنیدن چنین اظهاراتی از سوی اسطوره دنیای فوتبال جای تاسف دارد.»

مارادونا که توسط فیفا برای تماشای این بازی دعوت شده بود پس از صعود انگلیس در ضربات پنالتی به تلویزیون ونزوئلا گفت: «شاهد یک سرقت بزرگ بودم. از همه مردم کلمبیا عذرخواهی می کنم اما بازیکنان مقصر این شکست نبودند. داور اصلا در حد این بازی نبود. پیر لوئیجی کولینا داوران بازی‌های جام جهانی را انتخاب می کند. او توسط اینفانتینو در این پست قرار گرفته تا فیفا را تغییر دهد و دیگر شاهد حق خوری نباشیم اما در این بازی باز همان اتفاقات گذشته رخ داد. واقعا عصبانی هستم. پنالتی انگلیس اصلا درست نبود. این داور فکر می کنم از بیسبال بیشتر از فوتبال اطلاع داشته باشد. به خوبی به یاد دارم که این داور آمریکایی در جام جهانی ۴ سال پیش هم برای نیجریه مشکل درست کرد.»

خوزه پکرمن، سرمربی کلمبیا و همچنین رادامل فالکائو کاپیتان این تیم هم پس از بازی از عملکرد داور آمریکایی و همچنین رفتار بازیکنان تیم انگلیس انتقاد کردند.

البته خیلی‌ از مردم با حمله به مارادونا گفته بودند که او نباید درباره سرقت بزرگ حرف بزند چون بزرگترین سرقت تاریخ فوتبال توسط خود او و گلی که با دست به انگلستان زد رقم خورده است.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه