نوشتن فیلم‌نامه‌ی فیلم متال گیر سالید به پایان رسیده است

۲۷ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه
متال گیر سالید ۴

نوشتن فیلم‌نامه‌ی فیلم «متال گیر سالید» (Metal Gear Solid) به پایان رسیده است. این خبر را کارگردان این فیلم یعنی «جردن وویت رابرز» یکی دو روز پیش در قالب مصاحبه‌ای اعلام کرد. وویت رابرتز می‌گوید که فیلم‌نامه را برای بررسی نهایی به استودیو ارایه داده است و طبق گفته‌ی او، فیلم‌نامه فیلم متال گیر سالید بهترین چیزی است که تا به حال او و تیمش نوشته‌اند.

اعلام خبر ساخت فیلمی از روی مجموعه بازی‌های متال گیر سالید به سال‌ها پیش باز می‌گردد؛ یعنی زمانی که نه تنها خالق این مجموعه بازی‌ها یعنی «هیدئو کوجیما» هنوز هم در کونامی مشغول به کار بود، بلکه حتی متال گیر سالید ۴ هم عرضه نشده بود. هیدئو کوجیما در نمایشگاه E3 سال ۲۰۰۶ بود که خبر از امضای قراردادی برای ساخت فیلم متال گیر سالید داد. یک سال پس از این اتفاق یعنی در سال ۲۰۰۷ بود که سونی رسما خبر داد پروژه‌ی فیلم متال گیر سالید در حال پیشرفت است.

«آوی آراد» (Avi Arad)، از تهیه کنندگان بزرگ صنعت فیلم‌سازی امریکا، به عنوان تهیه کننده‌ی فیلم متال گیر سالید، از «دیوید هیتر» برای نوشتن فیلم‌نامه کمک گرفته بود. دیوید هیتر (David Hayter)، بازیگر نقش اسنیک در بازی‌های متال گیر، قرار بود فیلم‌نامه‌ای بنویسد و فیلم هم توسط «کرت ویمر» (Kurt Wimmer) کارگردانی شود.

کانسپت آرت فیلم متال گیر سالید

با این حال، تولید فیلم متال گیر سالید با این تیم در سال ۲۰۱۰ کاملا متوقف و لغو شد. در سال ۲۰۱۲ دوباره صحبت‌ها برای ساخت فیلم متال گیر سالید قوت گرفت. استودیوی بازی‌سازی «کوجیما پروداکشنز» (Kojima Productions) با همکاری استودیوی فیلم‌سازی سونی یعنی «کلمبیا پیکچرز» (Columbia Pictures) دوباره پروژه‌ی ساخت فیلم متال گیر را شروع کردند؛ با این تفاوت که این بار مشخصا سراغ جردن وویت رابرتز (Jordan Vogt-Roberts) برای کارگردانی این فیلم رفتند.

وویت رابرتز به تازگی مصاحبه‌ای بلند و بالا با خبرگزاری IGN داشته است. مصاحبه‌ای که در آن، از فیلم‌هایی که از روی بازی ساخته شده‌اند و فیلم‌هایی که شباهت زیادی به بازی‌های ویدیویی دارند، صحبت می‌کند. با این حال، در همین مصاحبه هم‌چنین کمی از فیلم متال گیر سالید هم می‌شنویم.

جردن وویت رابرتز

کارگردان فیلم متال گیر در مصاحبه‌ی خود می‌گوید: «فیلم‌نامه را به تازگی ارایه داده‌ایم و فکر می‌کنم که یکی از بهترین فیلم‌نامه‌هایی است که تا به حال خوانده‌ام. به نظرم بسیار باحال، عجیب و حسابی کوجیمایی است. به عنوان کسی که فیلم را می‌سازد، می‌گویم که از این فیلم‌نامه فیلمی شگفت‌انگیز می‌سازم، ولی حتی اگر در این پروژه درگیر نبودم، باز هم اگر این فیلم‌نامه را می‌دیدم، شگفت‌زده می‌شدم.»

جردن وویت رابرتز سال‌ها به دنبال ساخت فیلم متال گیر بود. این کارگردان می‌گوید که حتی قبل از اینکه به عنوان کارگردان فیلم متال گیر انتخاب شود، ارایه‌ای در حد و اندازه‌ی یک کتاب نوشته و در آن از دلیل اینکه چرا باید فیلم متال گیر را به او بدهند، گفته بود. وویت رابرتز با استودیوهای مختلفی درباره‌ی ساخت فیلم متال گیر صحبت می‌کند و به نتیجه نمی‌رسد. نهایتا خود کوجیما و سونی که از علاقه و تخصص جردن وویت رابرتز خبردار شده بودند، سراغ این کارگردان می‌آیند.

وویت رابرتز اخیرا فیلم «کونگ: جزیره‌ی جمجمه» (Kong: Skull Island) را کارگردانی کرده و در حال حاضر هم تمام و کمال تمرکز خود را روی پروژه‌ی متال گیر سالید گذاشته است.

کانسپت آرت فیلم متال گیر سالید

وظیفه‌ی نوشتن فیلم‌نامه‌ی فیلم متال گیر سالید را «درک کانلی» (Derek Connolly) برعهده دارد. کانلی نوشتن فیلم‌نامه‌ی «دنیای ژوراسیک» (Jurassic World) و دنباله‌ی آن یعنی «دنیای ژواسیک: سقوط پادشاهی» (Jurassic World: Fallen Kingdom) را در کارنامه دارد. او فیلم‌نامه‌ی کونگ: جزیره‌ی جمجمه را هم برای وویت رابرتز نوشته است.

به غیر از اینکه جردن وویت رابرتز قرار است فیلم را بسازد، فعلا هیچ اطلاعات دیگری از فیلم متال گیر سالید در اختیار نداریم. با این حال، کاملا واضح است که با حضور جردن وویت رابرتز، مراحل ساخت فیلم متال گیر سالید به خوبی در حال پیشرفت است.

احتمالا به این زودی‌های نباید منتظر منتشر شدن اطلاعات بیشتر درباره‌ی فیلم متال گیر باشیم، ولی بدمان نمی‌آید بدانیم وویت رابرتز یا کوجیما برای نقش اسنیک، دقیقا چه کسی را در ذهن دارند.

منبع: ScreenRant

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه