[ویدیو] سخنرانی‌های برتر TED؛ استاد مسلم «از زیر کار در رفتن»!

۱۲ تیر ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

آیا شما هم پروژه‌ی کاری یا دانشجویی‌تان را می‌گذارید دقیقه‌ی آخر انجام می‌دهید. کلی برنامه‌ریزی می‌کنید تا طی یک سال پایان‌نامه‌تان را مرحله‌به‌مرحله انجام دهید، اما در نهایت در کمتر از یک هفته سر و ته‌اش را هم می‌آورید؟ مخاطب این ویدیوی TED شما هستید.

 

«تیم اِربِن» (Tim Urban) خود را استاد مسلم «به تاخیر انداختن کارها» و «از زیر کار در رفتن» می‌داند. او در این ویدیوی ۱۴ دقیقه‌ای یک واقعیت تلخ را با یک زبان شیرین برای‌مان تعریف می‌کند. او می‌گوید همه‌ی ما درست وقتی باید با تمرکز تمام سراغ کارهایمان رفته و طبق برنامه عمل کنیم، به‌وسیله‌ی یک عنصر خارجی قلقلک می‌شویم! به تعویق انداختن کارهای مهم واقعا مسخره است؛ پس چرا همه‌ی ما در این کار استاد شده‌ایم؟ چرا نمی‌توانیم دست از این عادت‌مان برداریم؟ آقای اربن می‌گوید که دلیل این موضوع را می‌داند؛ او در یکی از محبوب‌ترین ویدیوهای TED سال ۲۰۱۶، داستان‌اش را با زبانی طنز برای‌تان روایت می‌کند.

کلمه‌ی اختصاری TED از یک سه کلمه‌ی فناوری (Technology)، سرگرمی (Entertainment) و طراحی (Design) ریشه گرفته است. TED در واقع به مجموعه‌ای از کنفرانس‌های سخنرانی گفته می‌شود که در آن هر یک از سخنرانان، حداکثر در ۲۰ دقیقه یک ایده‌ی جالب را برای مخاطبانشان مطرح می‌کنند. در حال حاضر نزدیک به ۲۰۰۰ سخنرانی به سبک TED بر روی شبکه اینترنت وجود دارد. ما قصد داریم محبوب‌ترین سخن‌رانی‌های TED را به شما معرفی کنیم.

‌‌‌????? ?????? ???? ???? ??

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. عماد امامی

    سلام
    من بالای ۱۰۰ ویدئو تد تا به امروز دیدم، اما واقعا این بهترینشون بود.
    به همه پیشنهاد میکنم که این یکی رو ببینند.
    ممنون

  2. avatar

    به نام خداوند مهربان
    یعنی میشه گفت اصلاهدف این ویدئو نمونه ی بارزه منه واقعا باید روی خودم یکمی کار کنم…
    متشکرم از به اشتراک گذاری، یا اعلی

  3. صادق

    فوق العاده بود
    منم یکی از همین «از زیر کار در رو» ها هستم البته از نوع اول!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه