[ویدیو] وقتی تسلا مدل X با مک‌لارن ۶۵۰S مسابقه می‌دهد

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

وقتی حرف از شتاب اولیه باشد، با وجود خودروهای مدل S و مدل X تسلا، سایر خودرو‌های موجود در بازار جایی برای رقابت نخواهند داشت. ۱۰۰-۰ مدل S در حالت رانندگی Ludicrous به ۲.۸ ثانیه می‌رسد و مدل X هم علی‌رغم شاسی‌بلند بودن، در این رابطه چیزی از رقیبانش کم ندارد. ۱۰۰-۰ این خودرو می‌تواند به ۳.۲ ثانیه برسد. همچنین این خودرو می‌تواند یک‌چهارم مایل (معادل حدود ۴۰۰ متر) را در ۱۱.۷ ثانیه را بپیماید و همه این‌ها را باید در حالی در نظر بگیریم که می‌دانیم مدل X تسلا یک خودروی شاسی‌بلند است.

شاید به همین خاطر است که این روزها ویدیوهای مسابقه‌ای زیادی از این خودرو با خودرو‌های مختلف در اینترنت می‌بینیم. این‌بار مدل X با یک مک‌لارن مدل ۶۵۰S در مسابقه‌ی Drag با مسافت یک‌چهارم مایل (۴۰۰ متر) ظاهر شده است.

همان‌طور که در این ویدیو می‌بینید تسلا مدل X در هر دو حالت فعال و غیرفعال سیستم launch control مک‌لارن با آن مسابقه می‌دهد. اگر می‌خواهید بدانید launch control چیست باید گفت فعالسازی این سیستم، مک لارن قدرتمند را عملا تبدیل به یک موشک می‌کند و ۱۰۰-۰ آن را به ۲.۹ ثانیه می‌رساند که این یعنی ۱۰۰-۰ مایل این خودرو کمتر از شش ثانیه است.

در این ویدیو همان‌طور که انتظار می‌رود مک‌لارن به پیروزی می‌رسد اما شتاب مدل X تسلا چیزی نیست که بتوانیم از آن چشم بپوشیم. به‌غیر از این باید به تفاوت قیمت این دو خودرو هم توجه داشته باشیم. تسلا مدل X چیزی حدود ۲۵۰ هزار دلار از مک‌لارن ۶۵۰S ارزان‌تر است.

با دیجی‌کالا مگ همراه باشید و ویدیوی این مسابقه را ببینید.

منبع: BGR

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه