پرداخت همراه در گلکسی S8 نیازمند اسکن اثرانگشت، عنبیه و چهره خواهد بود

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

پرداخت همراه حالا دیگر چندین سال است که تبدیل به یکی از قابلیت‌های گوشی‌های تلفن همراه شده و روزبه‌روز شرکت‌های سازنده‌ی موبایل این قابلیت را به گوشی‌های بیشتری می‌آورند و از آن طرف مصرف‌کنندگان هم با این قابلیت آشنایی بیشتری پیدا کرده‌اند. پرداخت همراه به‌آهستگی دارد راهش را در جریان‌اصلی دنیای تکنولوژی پیدا می‌کند. اپل پی، اندروید پی، سامسونگ پی و ال‌جی پی (که هنوز در حد شایعه است) و خدا می‌داند چند تای دیگر… ـ‌پر واضح است که پرداخت همراه در آینده به یک امر عادی تبدیل خواهد شد.

برگردیم به امروز، کاربران تکنولوژی هنوز به دنیای تکنولوژی اعتماد کامل پیدا نکرده‌اند. بله، برای نهایی کردن پرداخت همراه لازم است که اثر انگشت اسکن شود اما هکرها، که تعدادشان اصلاً کم نیست، به هر حیله و کلکی شده توانسته‌اند اسکنر موبایل را هک کنند.

به‌هرحال، یک هفته پیش بود که اولین بار این شایعه را شنیدیم که سامسونگ در گلکسی S8 از تکنولوژی تشخیص چهره استفاده خواهد کرد، به‌علاوه این گوشی اسکنر عنبیه هم خواهد داشت، Note7 اولین بار از این قابلیت بهره می‌برد اما چون دیری نپایید و چندان مورد استفاده قرار نگرفت، مانند یک قابلیت جدید به آن نگاه می‌کنیم. و همه‌ی اینها در کنار این خبر قرار می‌گیرد که همین یک ماه پیش بود که اپل یک شرکت تخصصی در حوزه تکنولوژی تشخیص چهره را خریده است. آیا این خبرها به این معنی‌ست که دو غول دنیای تکنولوژی خودشان را برای یک رقابت جانانه در حوزه‌ی تکنولوژی تشخیص چهره آماده می‌کنند؟

بسیار خوب، طبق گزارش بلومبرگ، سامسونگ در حال آماده کردن یک هدیه‌ی بسیار ویژه برای کاربران سامسونگ پی است که همراه با رونمایی از گلکسی S8 آن را معرفی می‌کند. این گوشی مجهز به اسکنر اثر انگشت، اسکنر عنبیه و همچنین قابلیت تشخیص چهره‌ خواهد بود که تکنولوژی آن کاملاً جدید است. از گفته‌های منابع اینطور پیداست که سامسونگ قصد دارد برای نهایی کردن پرداخت‌ها از طریق سامسونگ پی، از ترکیبی از این سه اسکنر استفاده کند و همچنین گفته شده سامسونگ در حال رایزنی با بانک‌هاست تا «آنها را متقاعد کند سیستم تشخیص چهره را در آغوش بگیرند.»

با همه‌ی این اوصاف هرچند برای امنیتی که در دنیای تکنولوژی ایجاد می‌شود ارزش زیادی قائل هستیم، اما باید به همه‌چیز شک کرد ـ‌چه زمانی به آن نقطه می‌رسیم که قابلیت‌های این دستگاه کوچک را که تنها به اندازه‌ی کف دست است کافی بدانیم؟ با فرض اینکه همه این اخبرا درست باشد، کنجکاویم که ببینیم کاربران چطور با این همه اسکنر برخورد می‌کنند و آیا کاربران از تمام قابلیت‌های آنها استفاده می‌کنند. نظر شما چیست؟

منبع: Phone Arena

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه