پشتیبانی از مانیتورهای FreeSync به ایکس‌باکس وان اضافه می‌شود

۲۱ اسفند ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
ایکس‌باکس وان ایکس

مایکروسافت خبر داده است که می‌خواهد پشتیبانی از صفحه‌های نمایش با تکنولوژی FreeSync ساخته شده‌اند را به ایکس‌باکس وان ایکس و ایکس‌باکس وان اس اضافه کند. آپدیت بعدی این کنسول‌ها، یعنی آپدیت بهار قرار است پشتیبانی از وضوح تصویر ۱۴۴۰p را به کنسول بازی مایکروسافت اضافه کند؛ آپدیت پشتیبانی از مانیتورهای FreeSync هم بخشی از همین بروزرسانی بهار خواهد بود.

قابلیت FreeSync شرکت AMD به مانیتورها کمک می‌کند که سرعت انطباق تصویر را با کارت گرافیک هماهنگ کند.

قابلیت FreeSync شرکت AMD به مانیتورها کمک می‌کند که سرعت انطباق تصویر را با کارت گرافیک هماهنگ کند و در نتیجه شکستگی روی تصاویر را از بین ببرند. شرکت انویدیا هم قابلیتی به اسم G-Sync دارد که با کارت‌های گرافیک این شرکت هماهنگ می‌شوند و هم G-Sync و FreeSync در مانیتورهای بازی به قابلیتی معمول تبدیل شده‌اند.

قرار است هم‌چنین در آپدیت بهار، قابلیتی به کنسول اضافه شود که به صورت خودکار حالت تلویزیون را با توجه به محتوا تغییر می‌دهد؛ البته فقط روی تلویزیون‌هایی که از این موضوع پشتیبانی می‌کنند. طوری که در حالت بازی کردن، تلویزیون روی حالت بازی می‌رود و در حالی که ایکس‌باکس اپ نت‌فلیکس را اجرا کرده، تلویزیون روی حالت فیلم می‌رود.

اینکه مایکروسافت چنین قابلیت‌هایی را به کنسول خود اضافه می‌کند، در حالی که سونی و پلی‌استیشن۴ حتی برخی از قابلیت‌های معمول را هم در کنسول خود ندارند، تحسین‌برانگیز است.

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه